Uczę się mówić. Zeszyt do nauki języka metodą krakowską - Zeszyt 1
Seria zeszytów Uczę się mówić przeznaczona jest dla wszystkich dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Liczba stron: | 77 kart |
Format: | A4 |
Rok wydania: | 2013 |
Kod produktu: | 9788395316913 |
Uczę się mówić. Zeszyt do nauki języka metodą krakowską - Zeszyt 1
–Słowem
–Śmiałkowska Dagmara, Frańczak Roma
Seria zeszytów Uczę się mówić polecana jest do pracy w gabinetach logopedycznych, do stymulacji rozwoju mowy w domu oraz oswajania dzieci z językiem pisanym w grupach przedszkolnych.
W miarę pracy z zeszytem dziecko poznaje: rzeczowniki, czasowniki, dopełniacz rzeczownika, a na koniec zaczyna budować proste zdania z wyrazów, które wcześniej poznało.
Drodzy Rodzice i Terapeuci
Seria zeszytów „Uczę się mówić” przygotowana przez Dagmarę Śmiałkowską i Romę Florczak, przeznaczona jest dla wszystkich dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorki, mające bogate doświadczenie w pracy z małymi dziećmi, oparły swą koncepcję na zasadach metody krakowskiej, która w sytuacji problemów w kształtowaniu mowy stosuje dwa podejścia – stymulację komunikacji werbalnej podczas dialogu z terapeutą oraz programowanie języka.
Ponieważ użycie języka w aktach komunikacji oraz do interpretowania świata wymaga łączenia słów, w zeszytach zwraca się uwagę na stosowanie pytań, dzięki którym budowane są pierwsze linearne związki językowe. Bez umiejętności rozumienia i samodzielnego stawiania pytań dziecko nie może zbudować systemu językowego i rozwijać pozostałych funkcji poznawczych.
Kolejność pytań umotywowana jest etapami rozwoju mowy, frekwencją wyrazów w słowniku dziecka oraz potrzebami komunikacyjnymi.
Braki w rozwoju mowy powodują także inne kłopoty poznawcze, są przyczyną zaburzeń uwagi, trudności w dokonywaniu kategoryzacji, zakłóceń percepcji słuchowej i wzrokowej. Dlatego też Autorki wybrały jednoznaczne, prototypowe ilustracje, podpisywane zgodnie z Symultaniczną Nauką Czytania® czcionką szeryfową, wielkimi literami.
Wieloletnia praca logopedyczna i terapeutyczna Autorek oraz sukcesy osiągane przez dzieci pozwalają mi rekomendować Zeszyty „Uczę się mówić” do pracy w gabinetach logopedycznych, do stymulacji rozwoju mowy w domu oraz oswajania dzieci z językiem pisanym w grupach przedszkolnych.
– Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
Jak korzystać z zeszytu Uczę się mówić. Zeszyt do nauki języka metodą krakowską?
Zeszyt Uczę się mówić składa się z kart z obrazkami oraz etykietek do wycięcia i przyklejenia na kartach. Prawidłowe korzystanie z zeszytu zakłada wspólną pracę dziecka i rodzica/terapeuty w porcjach po kilka kart dziennie, tak, by dziecko mogło powoli uczyć się rozumieć i nazywać.
Jednorazowo zajęcia powinny wyglądać następująco:
- Rodzic przygotowuje prace (wycina kolejną porcję etykiet np. 5, które potem będzie wspólnie z dzieckiem przyklejał na właściwe miejsca).
- Etykiety rozkładamy obok zeszytu, otwieramy zeszyt na kolejnej karcie.
- Rodzic/terapeuta czyta pytanie nad obrazkiem, dziecko odpowiada bądź powtarza odpowiedź po rodzicu/terapeucie i szuka właściwej etykietki. Kiedy znajdzie (samodzielnie bądź z pomocą) przykleja ją pod obrazkiem. Rodzic/terapeuta powtarza pytanie, dziecko odpowiada w celu utrwalenia.
W miarę pracy z zeszytem dziecko poznaje: rzeczowniki, czasowniki, dopełniacz rzeczownika, a na koniec zaczyna budować proste zdania z wyrazów, które wcześniej poznało.
Zdobytą umiejętność odpowiedzi na konkretne pytania warto wykorzystać w sytuacjach codziennego życia.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: terapia dysleksji, logopedia, logopedyczne, dysleksja, cieszyńska, plansze, nauka czytania, historyjki, przedszkole, opóźniony rozwój mowy
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
Bardzo ciekawa pomoc do wykorzystania podczas zajęć logopedycznych, roziwjania umiejętności komunikacyjnych.
-
Zeszyt przydatny w terapii rozwoju mowy. Jest dużo obrazków więc można wybierać aby urozmaicić zajęcia.Zalety:konkretne pytania
wyraźne obrazki