Seria zeszytów Uczę się mówić przeznaczona jest dla wszystkich dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.

Liczba stron: 77 kart
Format: A4
Rok wydania: 2013
Kod produktu: 9788395316913
Produkt niedostępny

Podaj swój adres e-mail, a otrzymasz powiadomienie, gdy produkt będzie dostępny ponownie

Uczę się mówić. Zeszyt do nauki języka metodą krakowską - Zeszyt 1

Słowem

Śmiałkowska Dagmara, Frańczak Roma

Seria zeszytów Uczę się mówić polecana jest do pracy w gabinetach logopedycznych, do stymulacji rozwoju mowy w domu oraz oswajania dzieci z językiem pisanym w grupach przedszkolnych.

W miarę pracy z zeszytem dziecko poznaje: rzeczowniki, czasowniki, dopełniacz rzeczownika, a na koniec zaczyna budować proste zdania z wyrazów, które wcześniej poznało.

Drodzy Rodzice i Terapeuci

Seria zeszytów „Uczę się mówić” przygotowana przez Dagmarę Śmiałkowską i Romę Florczak, przeznaczona jest dla wszystkich dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorki, mające bogate doświadczenie w pracy z małymi dziećmi, oparły swą koncepcję na zasadach metody krakowskiej, która w sytuacji problemów w kształtowaniu mowy stosuje dwa podejścia – stymulację komunikacji werbalnej podczas dialogu z terapeutą oraz programowanie języka.

Ponieważ użycie języka w aktach komunikacji oraz do interpretowania świata wymaga łączenia słów, w zeszytach zwraca się uwagę na stosowanie pytań, dzięki którym budowane są pierwsze linearne związki językowe. Bez umiejętności rozumienia i samodzielnego stawiania pytań dziecko nie może zbudować systemu językowego i rozwijać pozostałych funkcji poznawczych.

Kolejność pytań umotywowana jest etapami rozwoju mowy, frekwencją wyrazów w słowniku dziecka oraz potrzebami komunikacyjnymi.

Braki w rozwoju mowy powodują także inne kłopoty poznawcze, są przyczyną zaburzeń uwagi, trudności w dokonywaniu kategoryzacji, zakłóceń percepcji słuchowej i wzrokowej. Dlatego też Autorki wybrały jednoznaczne, prototypowe ilustracje, podpisywane zgodnie z Symultaniczną Nauką Czytania® czcionką szeryfową, wielkimi literami.

Wieloletnia praca logopedyczna i terapeutyczna Autorek oraz sukcesy osiągane przez dzieci pozwalają mi rekomendować Zeszyty „Uczę się mówić” do pracy w gabinetach logopedycznych, do stymulacji rozwoju mowy w domu oraz oswajania dzieci z językiem pisanym w grupach przedszkolnych.

– Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska

Jak korzystać z zeszytu Uczę się mówić. Zeszyt do nauki języka metodą krakowską?

Zeszyt Uczę się mówić składa się z kart z obrazkami oraz etykietek do wycięcia i przyklejenia na kartach. Prawidłowe korzystanie z zeszytu zakłada wspólną pracę dziecka i rodzica/terapeuty w porcjach po kilka kart dziennie, tak, by dziecko mogło powoli uczyć się rozumieć i nazywać.

Jednorazowo zajęcia powinny wyglądać następująco:

  • Rodzic przygotowuje prace (wycina kolejną porcję etykiet np. 5, które potem będzie wspólnie z dzieckiem przyklejał na właściwe miejsca).
  • Etykiety rozkładamy obok zeszytu, otwieramy zeszyt na kolejnej karcie.
  • Rodzic/terapeuta czyta pytanie nad obrazkiem, dziecko odpowiada bądź powtarza odpowiedź po rodzicu/terapeucie i szuka właściwej etykietki. Kiedy znajdzie (samodzielnie bądź z pomocą) przykleja ją pod obrazkiem. Rodzic/terapeuta powtarza pytanie, dziecko odpowiada w celu utrwalenia.

W miarę pracy z zeszytem dziecko poznaje: rzeczowniki, czasowniki, dopełniacz rzeczownika, a na koniec zaczyna budować proste zdania z wyrazów, które wcześniej poznało.

Zdobytą umiejętność odpowiedzi na konkretne pytania warto wykorzystać w sytuacjach codziennego życia.

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: terapia dysleksjilogopedialogopedycznedysleksjacieszyńskaplanszenauka czytaniahistoryjkiprzedszkoleopóźniony rozwój mowy

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
  • Anna Banaszek napisała/napisał:
    Bardzo ciekawa pomoc do wykorzystania podczas zajęć logopedycznych, roziwjania umiejętności komunikacyjnych.
    18.03.2023
  • Kinga B napisała/napisał:
    Zeszyt przydatny w terapii rozwoju mowy. Jest dużo obrazków więc można wybierać aby urozmaicić zajęcia.
    Zalety:
    konkretne pytania
    wyraźne obrazki
    07.09.2020

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.