Zaloguj się
E-mail:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Kategorie
Pomysł na Prezent
Pozycje Seventh Sea
Logopedia
 
 akcesoria logopedy
 
 gry i pomoce logopedyczne
 
 literatura logopedyczna
 
 multimedia logopedyczne
 
 podstawowe wyposażenie gabinetu logopedycznego
Trudności w nauce
czytanie, pisanie, ortografia, matematyka
Gry edukacyjne
Pomoce edukacyjne
Specjalne potrzeby edukacyjne, niepełnosprawność
Przedszkolaki
Materiały dla kl. I-III Szkoły Podstawowej
Muzyka, muzykoterapia
Multimedia
Terapia dziecka
- emocje
- bajkoterapia, lęki
Percepcja, koncentracja, pamięć
Manualny rozwój dziecka
Gry i zabawy ruchowe
Kinezjologia
Plansze edukacyjne
Diagnoza dziecka, dojrzałość szkolna
Logico - książeczki
Mini-pus - książeczki
Wszechstronny rozwój dziecka
Plastyka, rysunek
Poradniki - rodzice i wychowawcy
Nauczyciele i studenci
- metodyka i poradniki
pedagogika/psycholog.
Podręczniki - materiały dla nauczycieli
Sprawdziany, egzaminy, testy
Komunikacja społecz.
problemy, trening
Literatura dziecięca
Lektury szkolne
Święta, uroczystości
Scenariusze - Inscenizacje, teatr
Audiobooki
Godziny wychowawcze
Języki obce
Uzależnienia, stres, zagrożenia świata
Przyroda, ekologia
Słowniki, encyklopedie
Podręczniki dla uczniów
(gotowe boxy)
Pobierz katalog PDF  
Gunia Grażyna
,
Lechta Viktor
 

Wprowadzenie do logopedii

 
Liczba stron: 190
Format: B5
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka
 
Producent: Impuls
Kod produktu: 6654
Koszt dostawy: od 11 zł
Wysyłamy w ciągu: 1-4 dni
Nasza cena: 28,00zł
powrót



Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób  interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.

Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.

W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej, osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.

W drugiej części – szczegółowej (specjalistycznej) – omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.

Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.

* Ustalenia terminologiczne oraz ogólne założenia zostały opracowane zgodnie z najnowszymi paradygmatami obowiązującymi w naukach medycznych i humanistycznych, które uwzględniają multiinterdyscyplinarny oraz cross-kulturowy charakter logopedii.

 

Fragment wstępu:

Każdy pedagog w swojej pracy spotyka się z problemem dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy. Specyficzne trudności w porozumiewaniu się słownym są opisywane jako pedagogiczny fenomen, który charakteryzuje się niejednolitym obrazem klinicznym o złożonych uwarunkowaniach, występujących w określonych przestrzeniach społecznych (V. Lechta 2010). Interdyscyplinarność i wielopoziomowość zadań opieki logopedycznej wobec osób z zaburzoną zdolnością komunikacyjną wymagają więc uwzględnienia prezentacji dotychczasowego dorobku w tym zakresie, wypracowanego w przeszłości, ale osadzonego w teraźniejszych realiach społecznych, politycznych, cywilizacyjnych, wraz z wizją przyszłości.

Dotychczasowe publikacje twórców polskiej logopedii: L. Kaczmarka i I. Styczek datowane są na lata 60.–70. XX wieku. Następcy i/lub kontynuatorzy oraz przeciwnicy pierwszych opracowań z zakresu teorii i praktyki logopedii (por. Z. Tarkowski, G. Jastrzębowska, T. Gałkowski, K. Błachnio, E. Minczakiewicz i inni) przedstawiali w swoich publikacjach wielowymiarowe podejście do określenia interdyscyplinarnej wiedzy logopedycznej z przełomu XX/XXI wieku.

Na przestrzeni ostatnich 50 lat obserwujemy ewolucję poglądów na tematy, które są przedmiotem zainteresowań autorów książki. Zgodnie z założeniami teoretycznymi L. Kaczmarka, który w połowie XX wieku nadał logopedii multiinterdyscyplinarny charakter, uwzględnia się wszystkie wymiary mowy: embriologiczny, patologiczny, społeczny i artystyczny. Szerokie ujęcie logopedii pozwala na stwierdzenie, że jest to nauka o komunikacji, chociaż centralnym zagadnieniem przedmiotu badań jest mowa, jej rozwój i zaburzenia. We współczesnych koncepcjach logopedii nie ograniczamy się tylko do bezosobowego pojęcia mowy i słownego porozumiewania się. Zgodnie z intencją autorów niniejszego opracowania (por. G. Gunia, V. Lechta 2009) przyjmujemy, że przedmiotem i podmiotem badań logopedii jest cały proces komunikacji, indywidualnie zróżnicowany, ukierunkowany nie na zaburzenie, ale na osobę w holistycznym ujęciu bio-psycho-społecznym. Dlatego V. Lechta (2009) proponuje stosowanie ogólnego terminu „interwencja logopedyczna” na określenie działań prewencyjnych, diagnostycznych i terapeutycznych, które podejmuje logopeda wobec osoby z zaburzoną zdolnością komunikacyjną.

Autorzy:

GRAŻYNA GUNIA – dr hab., prof. nadzw. UP; surdopedagog, logopeda, nauczyciel akademicki w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.

W dociekaniach badawczych podejmuje głównie zagadnienia związane z pedagogiką specjalną, rewalidacją głuchych i niedosłyszących, logopedią, pedagogiką zdrowia. W swoim dorobku naukowym ma ogółem ponad 70 publikacji (w tym monografie: Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej, Impuls, Kraków 2006, wyd. II 2010; Subiektywny obraz zdrowia oraz zachowań zdrowotnych uczniów z wadą słuchu, „Prace Monograficzne”, nr 553, Wyd. Nauk. UP, Kraków 2010). Uczestniczyła w ponad 80 konferencjach naukowych, w tym 8 zagranicznych. Była promotorem 145 prac magisterskich i 48 prac licencjackich opracowanych przez studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.


VIKTOR LECHTA – prof. dr hab.; uznany autorytet w dziedzinie logopedii i pedagogiki specjalnej na Słowacji i w wielu innych krajach.

Wykładał w Niemczech na uniwersytetach:  Köln, Frankfurt, Berlin, München oraz Deutsche Akademie für Entwicklungsrehabilitation München. Pełnił funkcję visiting professor w Katedrze Logopedii w Budapeszcie oraz na Uniwersytecie w Wiedniu. Wprowadził i opracował syndrom „zaburzone zachowanie kowerbalne” (konwerbalne), który na stałe wszedł do literatury specjalistycznej w Niemczech, Polsce i Rosji. Jako pierwszy w czesko-słowackiej logopedii skierował uwagę na płaszczyznę pragmatyczną języka. Opracował koncepcję zaburzeń symptomatycznych mowy (Symptomatische Sprachstörungen. Klinkhardt Verlag, Bad Heilbrunn 2002). Przedmiotem jego szczególnego zainteresowania są prewencja, diagnoza i terapia osób jąkających się. W ostatnich latach propaguje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne rozwiązania pedagogiki inkluzyjnej (m.in. w: Zákłady inkluzivní pedagogiky, red. V. Lechta, Portál, Praha 2010; Pedagogika inkluzyjna [w:] Pedagogika, t. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, red. B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2010).


- przy zamówieniu powyżej 250 zł koszty wysyłki (Pocztą Polską) pokrywa Księgarnia
- przy zamówieniu powyżej 350 zł koszty wysyłki (Kurierem) pokrywa Księgarnia


Dodanie do koszyka nie oznacza jeszcze zakupu - po wciśnięciu przycisku można zmienić zamówienie.


Recenzje Kontynuuj
Klienci, którzy zakupili ten produkt kupili również:
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy
Metody wywoływania głosek
Metody wywoływania głosek
Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka
Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka
Mowa - rozwój - zaburzenia - terapia
Mowa - rozwój - zaburzenia - terapia
Kwestionariusz badania mowy
Kwestionariusz badania mowy
Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia
Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia
Zobacz więcej produktów
Koszyk                        
...jest pusty
w przechowalni: 0
Dla znajomego
 
Powiedz o tym produkcie komuś, kogo znasz.
Nagrody za punkty
Mówię coraz lepiej. Zabawy dźwiękonaśladowcze dla najmłodszych. Dla dzieci od 2 do 3 lat - Nagroda
Mówię coraz lepiej. Zabawy dźwiękonaśladowcze dla najmłodszych. Dla dzieci od 2 do 3 lat - Nagroda
595pkt
Recenzje
Napisz RecenzjęNapisz recenzję o tym produkcie!
ul. Człuchowska 66,
01-360 Warszawa
pon.-pt.: 11-18
tel./fax:
(22) 666 2002
Aktualne informacje
o nowościach i promocjach w Eduksiegarnia.pl
Zapisz się do newslettera:
Copyright © 2014 - Seventh Sea - dyleksja, pomoce edukacyjne i logopedyczne
Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej o Cookies...