Zaloguj się
E-mail:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Kategorie
Pomysł na Prezent
Pozycje Seventh Sea
Logopedia
 
 akcesoria logopedy
 
 gry i pomoce logopedyczne
 
 literatura logopedyczna
 
 multimedia logopedyczne
 
 podstawowe wyposażenie gabinetu logopedycznego
Trudności w nauce
czytanie, pisanie, ortografia, matematyka
Gry edukacyjne
Pomoce edukacyjne
Specjalne potrzeby edukacyjne, niepełnosprawność
Przedszkolaki
Materiały dla kl. I-III Szkoły Podstawowej
Muzyka, muzykoterapia
Multimedia
Terapia dziecka
- emocje
- bajkoterapia, lęki
Percepcja, koncentracja, pamięć
Manualny rozwój dziecka
Gry i zabawy ruchowe
Kinezjologia
Plansze edukacyjne
Diagnoza dziecka, dojrzałość szkolna
Logico - książeczki
Mini-pus - książeczki
Wszechstronny rozwój dziecka
Plastyka, rysunek
Poradniki - rodzice i wychowawcy
Nauczyciele i studenci
- metodyka i poradniki
pedagogika/psycholog.
Podręczniki - materiały dla nauczycieli
Sprawdziany, egzaminy, testy
Komunikacja społecz.
problemy, trening
Literatura dziecięca
Lektury szkolne
Święta, uroczystości
Scenariusze - Inscenizacje, teatr
Audiobooki
Godziny wychowawcze
Języki obce
Uzależnienia, stres, zagrożenia świata
Przyroda, ekologia
Słowniki, encyklopedie
Podręczniki dla uczniów
(gotowe boxy)
Pobierz katalog PDF  
Gunia Grażyna
,
Lechta Viktor
   promocja
 

Wprowadzenie do logopedii

 
Liczba stron: 190
Format: B5
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka
 
Producent: Impuls
Kod produktu: 6654
Koszt dostawy: od 11 zł
Wysyłamy w ciągu: 1-4 dni
Nasza cena: 28,00zł 25,76zł
powrót

 


Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób  interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.

Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.

W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej, osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.

W drugiej części – szczegółowej (specjalistycznej) – omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.

Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.

* Ustalenia terminologiczne oraz ogólne założenia zostały opracowane zgodnie z najnowszymi paradygmatami obowiązującymi w naukach medycznych i humanistycznych, które uwzględniają multiinterdyscyplinarny oraz cross-kulturowy charakter logopedii.

 

Fragment wstępu:

Każdy pedagog w swojej pracy spotyka się z problemem dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy. Specyficzne trudności w porozumiewaniu się słownym są opisywane jako pedagogiczny fenomen, który charakteryzuje się niejednolitym obrazem klinicznym o złożonych uwarunkowaniach, występujących w określonych przestrzeniach społecznych (V. Lechta 2010). Interdyscyplinarność i wielopoziomowość zadań opieki logopedycznej wobec osób z zaburzoną zdolnością komunikacyjną wymagają więc uwzględnienia prezentacji dotychczasowego dorobku w tym zakresie, wypracowanego w przeszłości, ale osadzonego w teraźniejszych realiach społecznych, politycznych, cywilizacyjnych, wraz z wizją przyszłości.

Dotychczasowe publikacje twórców polskiej logopedii: L. Kaczmarka i I. Styczek datowane są na lata 60.–70. XX wieku. Następcy i/lub kontynuatorzy oraz przeciwnicy pierwszych opracowań z zakresu teorii i praktyki logopedii (por. Z. Tarkowski, G. Jastrzębowska, T. Gałkowski, K. Błachnio, E. Minczakiewicz i inni) przedstawiali w swoich publikacjach wielowymiarowe podejście do określenia interdyscyplinarnej wiedzy logopedycznej z przełomu XX/XXI wieku.

Na przestrzeni ostatnich 50 lat obserwujemy ewolucję poglądów na tematy, które są przedmiotem zainteresowań autorów książki. Zgodnie z założeniami teoretycznymi L. Kaczmarka, który w połowie XX wieku nadał logopedii multiinterdyscyplinarny charakter, uwzględnia się wszystkie wymiary mowy: embriologiczny, patologiczny, społeczny i artystyczny. Szerokie ujęcie logopedii pozwala na stwierdzenie, że jest to nauka o komunikacji, chociaż centralnym zagadnieniem przedmiotu badań jest mowa, jej rozwój i zaburzenia. We współczesnych koncepcjach logopedii nie ograniczamy się tylko do bezosobowego pojęcia mowy i słownego porozumiewania się. Zgodnie z intencją autorów niniejszego opracowania (por. G. Gunia, V. Lechta 2009) przyjmujemy, że przedmiotem i podmiotem badań logopedii jest cały proces komunikacji, indywidualnie zróżnicowany, ukierunkowany nie na zaburzenie, ale na osobę w holistycznym ujęciu bio-psycho-społecznym. Dlatego V. Lechta (2009) proponuje stosowanie ogólnego terminu „interwencja logopedyczna” na określenie działań prewencyjnych, diagnostycznych i terapeutycznych, które podejmuje logopeda wobec osoby z zaburzoną zdolnością komunikacyjną.

Autorzy:

GRAŻYNA GUNIA – dr hab., prof. nadzw. UP; surdopedagog, logopeda, nauczyciel akademicki w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.

W dociekaniach badawczych podejmuje głównie zagadnienia związane z pedagogiką specjalną, rewalidacją głuchych i niedosłyszących, logopedią, pedagogiką zdrowia. W swoim dorobku naukowym ma ogółem ponad 70 publikacji (w tym monografie: Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej, Impuls, Kraków 2006, wyd. II 2010; Subiektywny obraz zdrowia oraz zachowań zdrowotnych uczniów z wadą słuchu, „Prace Monograficzne”, nr 553, Wyd. Nauk. UP, Kraków 2010). Uczestniczyła w ponad 80 konferencjach naukowych, w tym 8 zagranicznych. Była promotorem 145 prac magisterskich i 48 prac licencjackich opracowanych przez studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.


VIKTOR LECHTA – prof. dr hab.; uznany autorytet w dziedzinie logopedii i pedagogiki specjalnej na Słowacji i w wielu innych krajach.

Wykładał w Niemczech na uniwersytetach:  Köln, Frankfurt, Berlin, München oraz Deutsche Akademie für Entwicklungsrehabilitation München. Pełnił funkcję visiting professor w Katedrze Logopedii w Budapeszcie oraz na Uniwersytecie w Wiedniu. Wprowadził i opracował syndrom „zaburzone zachowanie kowerbalne” (konwerbalne), który na stałe wszedł do literatury specjalistycznej w Niemczech, Polsce i Rosji. Jako pierwszy w czesko-słowackiej logopedii skierował uwagę na płaszczyznę pragmatyczną języka. Opracował koncepcję zaburzeń symptomatycznych mowy (Symptomatische Sprachstörungen. Klinkhardt Verlag, Bad Heilbrunn 2002). Przedmiotem jego szczególnego zainteresowania są prewencja, diagnoza i terapia osób jąkających się. W ostatnich latach propaguje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne rozwiązania pedagogiki inkluzyjnej (m.in. w: Zákłady inkluzivní pedagogiky, red. V. Lechta, Portál, Praha 2010; Pedagogika inkluzyjna [w:] Pedagogika, t. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, red. B. Śliwerski, GWP, Gdańsk 2010).


- przy zamówieniu powyżej 250 zł koszty wysyłki (Pocztą Polską) pokrywa Księgarnia
- przy zamówieniu powyżej 350 zł koszty wysyłki (Kurierem) pokrywa Księgarnia


Dodanie do koszyka nie oznacza jeszcze zakupu - po wciśnięciu przycisku można zmienić zamówienie.


Recenzje Kontynuuj
Klienci, którzy zakupili ten produkt kupili również:
Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka
Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy
Metody wywoływania głosek
Metody wywoływania głosek
100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych
100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych
Kwestionariusz badania mowy
Kwestionariusz badania mowy
Mowa - rozwój - zaburzenia - terapia
Mowa - rozwój - zaburzenia - terapia
Zobacz więcej produktów
Koszyk                        
...jest pusty
w przechowalni: 0
Dla znajomego
 
Powiedz o tym produkcie komuś, kogo znasz.
Nagrody za punkty
Mój pierwszy elementarz - czytamy metodą sylabową - Nagroda
Mój pierwszy elementarz - czytamy metodą sylabową - Nagroda
645pkt
Recenzje
Napisz RecenzjęNapisz recenzję o tym produkcie!
ul. Człuchowska 66,
01-360 Warszawa
pon.-pt.: 11-18
tel./fax:
(22) 666 2002
Aktualne informacje
o nowościach i promocjach w Eduksiegarnia.pl
Zapisz się do newslettera:
Copyright © 2015 - Seventh Sea - dyleksja, pomoce edukacyjne i logopedyczne
Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej o Cookies...