Gra Archimedes wspiera naukę matematyki – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie – oraz rozwój myślenia taktycznego.
| Format: | 10 x 13 cm |
| Rok wydania: | 2022 |
| Oprawa: | pudełko |
| Wiek: | od 7 lat |
| Kod produktu: | 5903707560226 |
Archimedes. Gry do plecaka - gra w matematyczne równania
–Egmont
–Knizia Reiner
Wesoła, szybka i edukacyjna gra, w której gracze tworzą równania matematyczne, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart z ręki. Dodawaj, odejmuj, mnóż i dziel, i poznaj największych mistrzów królowej nauk – matematyki!
Gra matematyczna Archimedes
Gra Archimedes wspiera naukę matematyki oraz rozwój myślenia taktycznego. Poprzez dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie młodzi gracze rozwijają swoje kompetencje matematyczne, doskonale się przy tym bawiąc. Na kartach w grze pojawiają się najwięksi matematycy w dziejach.
Gra może stać się zatem pretekstem do rozmowy o dokonaniach poszczególnych naukowców i ich znaczeniu dla rozwoju królowej nauk.
Gra trwa pięć rund. W każdej rundzie gracze zagrywają karty matematyków, tworząc równania. Jeśli na zakończenie rundy gracz zostaje z kartami w dłoni, otrzymuje punkty karne. Wygrywa ten, kto po pięciu rundach będzie miał ich najmniej.
W grze pojawiają się matematycy: Katherine Johnson, Zoltán Pál Dienes, Alan Turing, Malba Tahan, Emmy Noether, Sofja Kowalewska, Émilie Du Châtelet, Bhaskaraćarja, Muhammad Ibn Musa Al-Chuwarizmi, Hypatia z Aleksandrii i Archimedes oraz dwóch najsłynniejszych polskich uczonych: Stefan Banach, pionier analizy funkcjonalnej, który udowodnił twierdzenie o paradoksalnym rozkładzie kuli, mówiące o tym, że trójwymiarową kulę można rozłożyć na fragmenty, a następnie złożyć z nich dwie kule o tych samych promieniach co promień kuli wyjściowej; oraz Wacław Sierpiński, którego ogromny dorobek naukowy obejmował bardzo szeroki wachlarz zagadnień. Podczas wojny polsko-bolszewickiej brał udział w łamaniu radzieckich szyfrów. Był pionierem prac nad zbiorami samopodobnymi, takimi jak trójkąt Sierpińskiego i dywan Sierpińskiego. Obiekty te nazwano później fraktalami. Był jednym z założycieli pierwszego na świecie specjalistycznego czasopisma matematycznego poświęconego teorii mnogości i jej zastosowaniom oraz logice matematycznej.
Reiner Knizia
Dr Reiner Knizia – niemiecki projektant gier planszowych. Jest autorem ponad 200 planszówek. Ukończył studia matematyczne na uniwersytecie w Ulm, gdzie również otrzymał doktorat. Od 1993 roku mieszka w Anglii, gdzie zajmuje się wyłącznie tworzeniem gier.
Cechy gry:
- liczba graczy: 2-5
- wiek: 7+
Elementy gry:
- 55 kart matematyków
- 5 dużych żetonów symboli matematycznych
- 25 żetonów punktów (po 5 z wartościami od 1 do 5)
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: gry, gra edukacyjna, gra, matematyka, nastolatek, gry edukacyjne, gry logiczne, pomoce dydaktyczne, gra logiczna, dyskalkulia
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu