Książka zawiera 30 scenariuszy, a każdy z nich – ćwiczenia dla uczniów i krótką charakterystykę omawianego tematu z zakresu m.in.: zdrowia psychicznego, konfliktów, komunikacji i motywacji.
| Liczba stron: | 140 | 
| Format: | B5 | 
| Rok wydania: | 2022 | 
| Oprawa: | miękka | 
| Kod produktu: | 9788382701432 | 
Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć
–Difin
–Radwańska Anna, Sołtys Anita
Książka została napisana z myślą o wychowawcach i pedagogach szkół ponadpodstawowych.
Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie.
Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer:
- zdrowia psychicznego,
 - zdrowego odżywiania,
 - konfliktów,
 - komunikacji,
 - motywacji,
 - samoświadomości, samorealizacji,
 - szacunku i godności.
 
Scenariusze godzin wychowawczych
Każdy scenariusz lekcji został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas zajęć. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie.
Książka zawiera 30 scenariuszy lekcji, a każdy z nich – ćwiczenia dla uczniów i krótką charakterystykę omawianego tematu.
Dobór tematyki zajęć odpowiada zainteresowaniom młodzieży na tym etapie kształcenia, gdyż obejmuje problemy związane z życiem w społeczeństwie informacyjnym, edukacją medialną i edukacją zdrowotną. (…) Propozycje tematów są ciekawe, aktywizują uczniów do samodzielnego przyswajania informacji w duchu akceptacji i szacunku do drugiego człowieka. Kształcą umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w grupie oraz uświadamiają prawa i obowiązki uczniów. Propozycja autorek wychodzi naprzeciw oczekiwaniom młodzieży i jest odpowiedzią na współczesne problemy społeczne. Daje możliwość wypracowania wśród uczniów zachowań tolerancyjnych i zrozumienia dla drugiego człowieka oraz jego odmienności. W podstawie programowej dużo miejsca poświęca się edukacji zdrowotnej, której celem jest dbanie o zdrowie własne i innych. W scenariuszach lekcyjnych znalazły się takie tematy jak zdrowy styl życia, anoreksja, bulimia i otyłość, które mówią o radzeniu sobie z problemami zdrowotnymi (psychicznymi i fizycznymi).
– Grażyna Krauzowicz-Klich, nauczyciel-wychowawca
Anna Radwańska – pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: trening umiejętności społecznych, emocje, WitamyRokSzkolny, szkoła ponadpodstawowa, tus, trening umiejętności, nastolatek, umiejętności społeczne, komunikacja
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Spis treści:
Kilka słów od autorek
Scenariusz 1. Temat: Integracja grupy klasowej
Scenariusz 2. Temat: Kultura dyskusji i szacunek dla jej uczestników
Scenariusz 3. Temat: Zachowania kulturalne – savoir-vivre
Scenariusz 4. Temat: Prawa i obowiązki ucznia
Scenariusz 5. Temat: Odpowiedzialność prawna uczniów
Scenariusz 6. Temat: Rola mediacji w szkole i życiu
Scenariusz 7. Temat: Bezpieczeństwo w sieci
Scenariusz 8. Temat: Cyberprzemoc – jedno z wielu zagrożeń Internetu
Scenariusz 9. Temat: Przemoc relacyjna
Scenariusz 10. Temat: Asertywność, czyli jak powiedzieć „nie” w sposób stanowczy, a nie agresywny
Scenariusz 11. Temat: Konflikty – jak sobie z nimi radzić?
Scenariusz 12. Temat: Komunikacja werbalna i niewerbalna
Scenariusz 13. Temat: Komunikat Ja i komunikat Ty
Scenariusz 14. Temat: Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna – która jest ważniejsza?
Scenariusz 15. Temat: Jak prawidłowo i efektywnie się uczyć?
Scenariusz 16. Temat: Rola wykształcenia i wiedzy w życiu
Scenariusz 17. Temat: Studia jako kolejny etap w rozwoju człowieka
Scenariusz 18. Temat: Rola współpracy i pomoc grupy w osiągnięciu celów indywidualnych oraz grupowych
Scenariusz 19. Temat: Kim jestem? – pojęcie godności ludzkiej
Scenariusz 20. Temat: Samorealizacja
Scenariusz 21. Temat: Samoświadomość
Scenariusz 22. Temat: Niepowodzenie – porażka, czy kolejny etap w rozwoju człowieka?
Scenariusz 23. Temat: Transseksualizm a transpłciowość
Scenariusz 24. Temat: Inny nie znaczy gorszy – tolerancja i akceptacja
Scenariusz 25. Temat: Depresja – choroba cywilizacyjna
Scenariusz 26. Temat: Stres i techniki relaksacyjne 
Scenariusz 27. Temat: Zdrowy styl życia
Scenariusz 28. Temat: Anoreksja, bulimia, nadwaga, otyłość
Scenariusz 29. Temat: Uzależnienie – tytoń, alkohol i narkotyki
Scenariusz 30. Temat: Czego może nauczyć praca w wolontariacie? 
Zamiast zakończenia
Bibliografia