Liczba stron: 281
Format: B5
Rok wydania: 2017
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788380853492
Kupiło 16 osób
Nasza cena: 56,50zł
Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2825 pkt. w prog. lojalnościowym

Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych

Difin

Gudro-Homicka Maria

Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.


Fragment recenzji:

Aleksandra Charążka, pedagog, trener ART, trener grupowy, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie:

Walorem książki […] jest dobór tematyki scenariuszy. Obejmują one szeroki zakres wartości i stanowią cenny materiał do rozważań dla współczesnego nauczyciela, a zwłaszcza dla nauczyciela wychowawcy. W dzisiejszym świecie nowinek technologicznych, zaniku kontaktów personalnych między ludźmi, braku czasu na rozmowę w rodzinie tym istotniejsze wydają się być pozycje poruszające tematy ważne. Niewiele jest na rynku wydawniczym prac z dziedziny wychowania, dotyczących kwestii etycznych w wychowaniu młodego człowieka. Co istotne – publikacja nie jest książką teoretyczną, ale wprowadza w świat wartości w sposób niejako praktyczny, warsztatowy, co tym bardziej może trafić do młodego człowieka.


O autorze:

Maria Gudro-Homicka, nauczycielka z 42-letnim stażem nauczycielskim "przy tablicy". Inspektor oświaty, starszy wizytator, konsultant metodyczny, egzaminator, rzeczoznawca ds. opiniowania podręczników szkolnych przy MEN. Członek Zespołu Etyki Słowa, edukator dramy edukacyjnej, wykładowca na studiach podyplomowych. Autorka kilkunastu podręczników metodycznych dla nauczycieli z języka polskiego i dramy. Przewodnicząca Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów (SNaP), od 16 lat członek Towarzystwa Naukowego im. A. Mickiewicza, w tym przez cztery lata członek Zarządu. Od sześciu lat członek Komisji Rewizyjnej w Towarzystwie Przyjaciół Dzieci Ulicy "Przywrócić Dzieciństwo". Angażuje się społecznie w udzielanie pomocy materialnej i edukacyjnej dla dzieci z rodzin dotkniętych niedostatkiem i społecznie niedostosowanych. Za działalność społeczną i edukacyjną odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej i odznaczeniem "Zasłużony dla Kultury Polskiej".


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: szkoła ponadpodstawowaWitamyRokSzkolnynastolatekklasascenariusze

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

Spis treści:

Od autorki

Scenariusze zajęć

Rozpoznawanie problemów młodzieży

Temat 1: Czy to mój problem?
Temat 2: Czy mój świat jest dla mnie bezpieczny? O zagrożeniach
Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja

Moja Ojczyzna – duża i mała

Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości?
Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną
Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna?
Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny
Temat 8: Być rycerzem to… (tradycje polskie)
Temat 9: Czy człowiekowi potrzebna jest tradycja?
Temat 10: Czy można ochronić świat?

Problemy w domu

Temat 11: Mój dom to…
Temat 12: Współczesna rodzina – jaka?
Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ…
Temat 14: Miłość matki jest ślepa…

Problemy w szkole

Temat 15: Współczesna szkoła – jaka jest?
Temat 16: Zdarzyło się…

Wartości

Temat 17: Rozmawiać z drugim człowiekiem to wielka sztuka
Temat 18: O wykluczeniu społecznym
Temat 19: O różnych obliczach prawdy
Temat 20: Rewers to film o wyborach życiowych – czy tylko?
Temat 21: Moja droga – prosta czy kręta?
Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość?

Konflikty wynikające z nieumiejętnej komunikacji

Temat 23: Kim są ludzie wokół mnie? Co dla mnie znaczą?
Temat 24: O umiejętności słuchania
Temat 25: Czy jestem asertywna? Czy jestem asertywny?

Problemy wynikające z braku etyki i wartości w życiu

Temat 26: Czym jest wolność dla współczesnego człowieka?
Temat 27: Mobbing to…
Temat 28: Proszę, odnoś się do mnie z szacunkiem
Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny?
Temat 30: Czym jest dla mnie sprawiedliwość?
Temat 31: O problemach ludzi starych
Temat 32: Starość nie musi być przykra
Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem
Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności

Zrozumieć siebie

Temat 35: Nietykalni to film o…
Temat 36: „Wędrówką jedną życie jest człowieka” – czy tylko?
Temat 37: Kim jestem? Czy potrafię się zaprezentować?
Temat 38: Problemy związane z dorastaniem
Temat 39: W obliczu nieszczęścia
Temat 40: Jak oceniać swoje możliwości i zachowanie?

Drama jako metoda wychowania

Bibliografia

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.