Ustalenia teoretyczne poradnika wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną oraz częścia praktyczną - znajdziemy tu gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami w postaci scenariuszy i kart pracy.

Liczba stron: 124
Format: 11,5 x 22 cm
Rok wydania: 2022
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788382700671
Nasza cena: 42,00zł
Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole. Poradnik dla nauczycieli dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2100 pkt. w prog. lojalnościowym

Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole. Poradnik dla nauczycieli

Difin

Gwiazdowska-Stańczak Sylwia

Poradnik zawiera konkretne wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej. Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym – polecany jest:

  • nauczycielom,
  • pracownikom oświatowym,
  • psychologokm,
  • pedagogom,
  • studentom psychologii i pedagogiki,
  • rodzicom.

Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może zachęcić nauczycieli do refleksji nad własnym ogródkiem dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami.

W pełni rekomenduję tekst do publikacji ze względu na:

  • bardzo atrakcyjną metaforę drzewa, stanowiącą rdzeń poradnika i porządkującą poruszane kwestie;
  • klarowny język dostosowany do odbiorcy, pozbawiony żargonu naukowego;
  • dobrą oprawę metodyczną (scenariusze);
  • liczne przykłady wizualizujące problem.

– z rekomendacji dr. Tomasza Knopika

Sylwia Gwiazdowska-Stańczak – dr, pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Wychowawczej i Rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, jest psychologiem z uprawnieniami pedagogicznymi, mediatorem w sprawach rówieśniczych i oświatowych. Autorka i współautorka publikacji dotyczących zdolności, osiągnięć uczniów, klimatu w szkole i zaangażowania w naukę, m.in. monografii pt. Rodzina uczniów zdolnych. Pracę naukową łączy z praktyką biorąc udział w wielu projektach, warsztatach i szkoleniach dla rodziców, nauczycieli, instruktorów.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: WitamyRokSzkolny

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. DLACZEGO DRZEWA?

1.1. Czym jest zaangażowanie w naukę i klimat w szkole
1.2. Diagnoza szkoły i klasy
1.3. Diagnoza ucznia

Rozdział 2. RÓŻNE RODZAJE DRZEW

2.1. Drzewo relacji
2.2. Drzewo wsparcia
2.3. Drzewo zasad
2.4. Drzewo środowiska
2.5. Drzewo nauki
2.6. Piękne drzewo – poczucie własnej wartości
2.7. Gruszki na wierzbie – uczniowie ze specjalnymi potrzebami
2.8. Jak walczyć ze szkodnikami – czynniki, które negatywnie wpływają na klimat i zaangażowanie uczniów
2.9. Las na ekranie – nauczanie online

Rozdział 3. KTO MOŻE PODLEWAĆ I NAWOZIĆ DRZEWA?

3.1. Jak odróżnić podcinanie drzew od ich niszczenia?
3.2. Pomoc rodziców – skąd rodzic weźmie konewkę?
3.3. Wsparcie szkoły
3.4. Co z tej sadzonki wyrośnie – rola doradcy zawodowego

Rozdział 4. SCENARIUSZE LEKCJI

4.1. Wspólnie ustalamy zasady klasowe
4.2. Integracja w klasie    
4.3. Budujemy relacje i zaufanie – drzewo klasowe
4.4. Poczucie własnej wartości – lekcja wychowawcza
4.5. Słowa ranią bardziej niż nóż – komunikacja bez przemocy
4.6. Mediacje rówieśnicze – alternatywny sposób rozwiązywania sporów
4.7. Współpraca – dobra komunikacja

Rozdział 5. KARTY PRACY

5.1. Drzewo klasowe
5.2. Drzewo zasad
5.3. Drzewo oceniania
5.4. Klasowy ogród

Rozdział 6. TESTY I ANKIETY

Zakończenie
Literatura

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.