Ustalenia teoretyczne poradnika wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną oraz częścia praktyczną - znajdziemy tu gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami w postaci scenariuszy i kart pracy.
| Liczba stron: | 124 |
| Format: | 11,5 x 22 cm |
| Rok wydania: | 2022 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788382700671 |
Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole. Poradnik dla nauczycieli
–Difin
–Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
Poradnik zawiera konkretne wskazówki, jakie można podejmować, aby uczeń był bardziej zaangażowany w naukę i w jaki sposób stworzyć dobry klimat w szkole, tak, aby uczniom pracowało się jak najlepiej. Poradnik skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym – polecany jest:
- nauczycielom,
- pracownikom oświatowym,
- psychologokm,
- pedagogom,
- studentom psychologii i pedagogiki,
- rodzicom.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może zachęcić nauczycieli do refleksji nad własnym ogródkiem dydaktycznym, ale także od razu dostarczyć gotowe rozwiązania do codziennej pracy z uczniami i ich rodzicami.
W pełni rekomenduję tekst do publikacji ze względu na:
- bardzo atrakcyjną metaforę drzewa, stanowiącą rdzeń poradnika i porządkującą poruszane kwestie;
- klarowny język dostosowany do odbiorcy, pozbawiony żargonu naukowego;
- dobrą oprawę metodyczną (scenariusze);
- liczne przykłady wizualizujące problem.
– z rekomendacji dr. Tomasza Knopika
Sylwia Gwiazdowska-Stańczak – dr, pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Wychowawczej i Rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, jest psychologiem z uprawnieniami pedagogicznymi, mediatorem w sprawach rówieśniczych i oświatowych. Autorka i współautorka publikacji dotyczących zdolności, osiągnięć uczniów, klimatu w szkole i zaangażowania w naukę, m.in. monografii pt. Rodzina uczniów zdolnych. Pracę naukową łączy z praktyką biorąc udział w wielu projektach, warsztatach i szkoleniach dla rodziców, nauczycieli, instruktorów.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: WitamyRokSzkolny
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. DLACZEGO DRZEWA?
1.1. Czym jest zaangażowanie w naukę i klimat w szkole
1.2. Diagnoza szkoły i klasy
1.3. Diagnoza ucznia
Rozdział 2. RÓŻNE RODZAJE DRZEW
2.1. Drzewo relacji
2.2. Drzewo wsparcia
2.3. Drzewo zasad
2.4. Drzewo środowiska
2.5. Drzewo nauki
2.6. Piękne drzewo – poczucie własnej wartości
2.7. Gruszki na wierzbie – uczniowie ze specjalnymi potrzebami
2.8. Jak walczyć ze szkodnikami – czynniki, które negatywnie wpływają na klimat i zaangażowanie uczniów
2.9. Las na ekranie – nauczanie online
Rozdział 3. KTO MOŻE PODLEWAĆ I NAWOZIĆ DRZEWA?
3.1. Jak odróżnić podcinanie drzew od ich niszczenia?
3.2. Pomoc rodziców – skąd rodzic weźmie konewkę?
3.3. Wsparcie szkoły
3.4. Co z tej sadzonki wyrośnie – rola doradcy zawodowego
Rozdział 4. SCENARIUSZE LEKCJI
4.1. Wspólnie ustalamy zasady klasowe
4.2. Integracja w klasie
4.3. Budujemy relacje i zaufanie – drzewo klasowe
4.4. Poczucie własnej wartości – lekcja wychowawcza
4.5. Słowa ranią bardziej niż nóż – komunikacja bez przemocy
4.6. Mediacje rówieśnicze – alternatywny sposób rozwiązywania sporów
4.7. Współpraca – dobra komunikacja
Rozdział 5. KARTY PRACY
5.1. Drzewo klasowe
5.2. Drzewo zasad
5.3. Drzewo oceniania
5.4. Klasowy ogród
Rozdział 6. TESTY I ANKIETY
Zakończenie
Literatura