Karty Dobrostanu Happy Me - metaforyczne karty terapeutyczne do pracy z młodzieżą i dorosłymi
Karty Dobrostanu to doskonała pomoc dydaktyczna i narzędzie terapeutyczne dla wychowawców, trenerów, terapeutów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów do pracy z młodzieżą i dorosłymi.
Liczba stron: | 26 kolorowych kart, dwustronnych |
Format: | 10 x 14 cm |
Rok wydania: | 2024, wydanie II, rozszerzone |
Oprawa: | teczka z gumką, folia |
Wiek: | od 11 lat |
Kod produktu: | edu2302091253 |
Karty Dobrostanu Happy Me - metaforyczne karty terapeutyczne do pracy z młodzieżą i dorosłymi
–Sensos
–Niedźwiecka-Anuszczyk Magdalena, Zając-Malinowska Katarzyna
Czym są metaforyczne Karty Dobrostanu Happy Me?
To narzędzie rozwojowo-coachingowe do pracy z młodzieżą i dorosłymi. Oparte na strategiach profilaktycznych zawiera metaforyczne drogowskazy do rozmów na temat szukania szczęścia w życiu, wzmacniania poczucia własnej wartości, pewności siebie, radzenia sobie ze stresem i odzyskiwania wpływu na własne życie.
Karty Dobrostanu Happy Me służą do wywoływania skojarzeń i dialogu na postawione pytania:
- Jak rozwijać dobrostan psychiczny?
- Jak budować pewność siebie i samoakceptację?
- Jak osiągnąć szczęście?
Treści kart opierają się na solidnych podstawach współczesnych badań nad szczęściem i psychofizycznym dobrostanem (nawiązują do naukowego podejścia dr Carol Ryff). Dwustronność kart oraz 6 obszarów tematycznych pozwalają na wiele wariantów pracy rozwojowej z drugim człowiekiem.
Karty dobrostanu – terapeutyczne karty metaforyczne
Dla kogo są Karty Dobrostanu Happy Me?
- dla psychologów i psychoterapeutów – jako wsparcie w pracy z klientami/pacjentami, inspirujące m.in. do rozmów o wpływie na dobrostan osobisty i zawodowy, ćwiczenia optymizmu, wzmacniania odporności psychicznej.
- dla trenerów, coachów i mentorów – jako pomoc w prowadzeniu sesji indywidualnych i warsztatów, np. do rundy otwierającej i zamykającej spotkanie, ustalania kontraktu, poszukiwania rozwiązań, rozmów o wartościach.
- dla pedagogów, nauczycieli, tutorów i wychowawców – jako pomoc w pracy z uczniami i podopiecznymi, m.in. do rozmów o poczuciu własnej wartości, pewności siebie, emocjach, mocnych stronach czy radzeniu sobie ze stresem. Karty doskonale sprawdzą się w profilaktyce zdrowia psychicznego w szkołach i placówkach opiekuńczych.
- dla wszystkich osób zainteresowanych rozwojem osobistym – do autorefleksji nad działaniami, które mogą podjąć w celu świadomego zadbania o własny dobrostan psychiczny.
Jak powstały Karty Dobrostanu Happy Me?
Karty Dobrostanu to efekt pracy dwóch doświadczonych edukatorek, które po jednoczesnym ukończeniu studiów podyplomowych w zakresie zarządzania dobrostanem (brainologii), stworzyły narzędzie, jakiego brakowało na rynku – kart inspirujących do rozmów z nastolatkami i dorosłymi w tematyce budowania własnego dobrostanu. Zafascynowane psychologią pozytywną i wynikami wieloletnich badań nad szczęściem, stworzyły metaforyczne karty, które cieszą oko nietuzinkowymi, autorskimi grafikami, otwierają do rozmów i dostarczają sprawdzonych sposobów na świadome wpływanie na podniesienie zadowolenia z życia.
Narzędzie terapeutyczne do pracy z nastolatkami i dorosłymi
W jakich obszarach wykorzystasz Karty Dobrostanu Happy Me?
- pomoc psychologiczna, psychoterapia
- psychoedukacja młodzieży i dorosłych
- rozwój osobisty
- coaching
- tutoring
- praca z metaforą
- warsztaty kompetencji miękkich
- gry i zabawy integracyjne
Co zawiera zestaw?
Zestaw zawiera 26 dwustronnych kart metaforycznych:
- jedna strona karty to autorska grafika – metaforyczny obraz, który ma inspirować do rozmowy i wywołać skojarzenia, np. w temacie “Jak dbać o zdrowie psychiczne?”
- druga strona karty to tekst nawiązujący do 6 obszarów dobrostanu opartego na naukowym podejściu amerykańskiej badaczki i psycholożki, dr Carol Ryff: autonomia, rozwój osobisty, samoakceptacja, cel w życiu, panowanie nad otoczeniem i pozytywne relacje z innymi.
Uwaga! Instrukcja użytkowania Kart Dobrostanu (wraz z pomysłami na pracę z kartami) dostępna jest tylko w formacje PDF – do pobrania w zakładce Fragmenty (pobierz)
O Autorkach
Magdalena Anuszczyk – pedagog, brainolog, ekspert zarządzania dobrostanem psychicznym, założycielka i trener NODN Szkoły Pamięci SENSOS. Od 15 lat z powodzeniem rozwija pracownię uczenia się, w której uczy młodzież, jak się uczyć. Tworzy centrum szkoleń dla nauczycieli, z siedzibą w Łodzi, w którym prowadzi systemowe wsparcie w zakresie kształcenia kluczowych kompetencji – osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się. Pomaga nauczycielom i liderom edukacji poprawić swoją efektywność i komfort pracy, by mogli uczyć bez stresu i rozwijać swój oraz uczniowski dobrostan psychiczny.
Kasia Zając-Malinowska – brainolog, ekspert zarządzania dobrostanem. Tutor, trenerka myślenia pytajnego i strategii uczenia się, filolog angielski z ponad 20-letnim doświadczeniem. Pomaga nastolatkom odnaleźć pewność siebie i skuteczność w uczeniu się. Projektuje angażujące szkolenia dla nauczycieli w obszarze nowoczesnej, empatycznej edukacji. Tworzy narzędzia do budowania szczęścia i odporności psychicznej dla nastolatków i dorosłych. Przybliża aktualną wiedzę o funkcjonowaniu mózgu, prowadząc autorskie warsztaty dla młodzieży i seniorów w swojej Pracowni Kompetencji w Łomży. Promotorka komunikacji w duchu NVC i oddolnych zmian w edukacji.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: gra, emocje, gry, psychologia, gra edukacyjna, trening umiejętności, gry edukacyjne, umiejętności społeczne, komunikacja, terapia
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
piękne, kieszonkowe wydanie, bardzo przyjazna forma kart, cudowne ilustracje - bardzo przyjemne w zastosowaniuZalety:formaWady:
ulustracjebrak instrukcji