Karty Potrzeb to wyjątkowe narzędzie wspierające rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży, zaprojektowane na bazie teorii Marshalla Rosenberga i zasad komunikacji bez przemocy (NVC).

Liczba stron: 136 kart
Format: 22 x 30 cm
Rok wydania: 2024
Oprawa: woreczek strunowy, woreczek à la lniany
Wiek: od 7 do 18 lat
Kod produktu: 5906086081412
Kupiło 10 osób
Nasza cena: 259,00zł
Karty Potrzeb dla dzieci i młodzieży – opracowane z uwzględnieniem zasad NVC dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 12950 pkt. w prog. lojalnościowym

Karty Potrzeb dla dzieci i młodzieży – opracowane z uwzględnieniem zasad NVC

Emocjolandia

Bartosik-Piotrowska Marta

Emocjolandia - pomoce terapeutyczne i edukacyjne dla terapeutów, psychologów i pedagogów

Wsparcie dla terapeutów, psychologów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oparte na teorii Rosenberga i zasadach Komunikacji bez Przemocy.

Karty Potrzeb dla dzieci i młodzieży zostały zaprojektowane na bazie teorii Marshalla Rosenberga i zasad Komunikacji bez Przemocy. Rosenberg podkreśla znaczenie empatii i jasnego wyrażania potrzeb, co stanowi fundament narzędzia. Karty pomagają dzieciom nie tylko w identyfikacji swoich potrzeb, lecz także w nauce ich wyrażania w sposób pełen szacunku i zrozumienia.

Co zawiera zestaw?

  • 106 Kart Potrzeb podzielonych na 10 kluczowych kategorii:
    • potrzeby fizjologiczne: podstawowe aspekty związane ze zdrowiem i komfortem;
    • potrzeby bezpieczeństwa: ochrona, stabilność i poczucie bezpieczeństwa;
    • potrzeby przynależności i miłości: relacje interpersonalne, więzi emocjonalne i wsparcie;
    • potrzeby rozwoju i samorealizacji: rozwój osobisty, kreatywność i osiąganie celów;
    • potrzeby uznania i szacunku: docenienie, uznanie osiągnięć i szacunek dla siebie;
    • potrzeby emocjonalne: rozumienie, wyrażanie i regulacja emocji;
    • potrzeby duchowe: poszukiwanie sensu, wartości i przekonań;
    • potrzeby estetyczne: wrażliwość na piękno i harmonię w otoczeniu;
    • potrzeby społeczne: interakcje społeczne i umiejętność współpracy;
    • potrzeby poczucia własnej wartości: pewność siebie i poczucie wartości.
  • 30 kart z pytaniami pomocniczymi zapewniających głębsze zrozumienie i refleksję nad potrzebami:
    • Skierowane na rozważanie, jakie potrzeby są istotne w danym momencie.
    • Ułatwiają dialog i pomoc w identyfikacji oraz komunikowaniu potrzeb.
    • Stanowią wstęp do dyskusji, a także można na nich oprzeć cały scenariusz zajęć bądź posiłkować się nimi w procesie pracy indywidualnej z dzieckiem (np. podczas zajęć TUS czy terapii).

Jak Karty Potrzeb wspierają pracę specjalistów?

  • Nauczyciele i pedagodzy: karty mogą być używane w ramach zajęć edukacyjnych, indywidualnych rozmów z uczniami czy terapii grupowych. Pomagają w rozpoznawaniu emocji uczniów oraz w budowaniu zdrowszych relacji w klasie. Dzięki pytaniom pomocniczym można prowadzić dyskusje na temat potrzeb, co sprzyja lepszemu zrozumieniu i empatii w grupie rówieśniczej.
  • Psychologowie i terapeuci: stanowią narzędzie wspierające w terapii i poradnictwie umożliwiające dzieciom i młodzieży eksplorację ich potrzeb emocjonalnych i społecznych w bezpieczny sposób. Karty pomagają w identyfikacji kluczowych obszarów, które wymagają uwagi i wsparcia, oraz w tworzeniu planów terapeutycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb.
  • Rodzice: karty mogą być używane w domu jako część codziennych rozmów i interakcji z dzieckiem. Pozwalają na stworzenie atmosfery zrozumienia i wsparcia, pomagają w identyfikowaniu i wyrażaniu potrzeb w sposób konstruktywny i pełen szacunku.

Dlaczego wyrażanie potrzeb jest kluczowe?

Wyrażanie potrzeb jest fundamentalnym aspektem zdrowego rozwoju emocjonalnego i społecznego.

  • Rozwój empatii: uczy dzieci rozumienia potrzeb innych oraz budowania wzajemnego szacunku.
  • Pewność siebie: dzieci edukują się, że ich potrzeby są ważne i mają prawo je wyrażać.
  • Zdrowe relacje: skuteczna komunikacja o potrzebach sprzyja budowaniu pozytywnych relacji zarówno w środowisku szkolnym, jak i w rodzinie.
  • Rozwiązywanie konfliktów: jasne wyrażanie potrzeb prowadzi do skuteczniejszego rozwiązywania problemów i konfliktów.

Jak pracować z kartami?

  • Inicjuj rozmowy: korzystaj z kart, aby rozpocząć rozmowy o potrzebach i emocjach. Zadaj pytania pomocnicze, aby pomóc dziecku w zrozumieniu swoich uczuć.
  • Obserwuj i zachęć do pogłębienia tematu: obserwuj, które karty są najbardziej znaczące dla dziecka, i prowadź refleksję na ich temat.
  • Dostosowuj i wspieraj: w zależności od potrzeb dziecka dostosuj podejście i wspieraj je w nauce wyrażania potrzeb w sposób jasny oraz z szacunkiem do siebie i otoczenia.
  • Ucz empatii i rozwiązywania konfliktów: pracuj nad rozwijaniem umiejętności rozwiązywania konfliktów i empatii poprzez dyskusje na podstawie kart.

Karty Potrzeb to narzędzie, które łączy teorię z praktyką, wspierając rozwój dzieci w sposób holistyczny i kompleksowy.

Zainwestuj w rozwiązanie, które pomoże twoim podopiecznym i dzieciom w pełnym zrozumieniu siebie oraz budowaniu zdrowych relacji!

Doskonałe uzupełnienie pracy terapeutycznej – Karty Emocji

Karty Potrzeb dla dzieci i młodzieży stanowią wyjątkowe narzędzie wspierające rozwój emocjonalny, a doskonałym uzupełnieniem tego zestawu są Karty Emocji. W skład dodatku wchodzi 54 starannie opracowanych kart zapakowanych w elegancki lniany woreczek, które pomagają dzieciom w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć. Karty Emocji oferują wizualne przedstawienie różnych emocji, co ułatwia dzieciom ich identyfikację i zrozumienie, a także wspiera w komunikacji o swoich uczuciach. W połączeniu z Kartami Potrzeb stanowią kompleksowe narzędzie, które nie tylko umożliwia głębsze zrozumienie potrzeb, ale również rozwija umiejętności emocjonalne i interpersonalne, budując silniejsze, bardziej empatyczne relacje w każdej sferze życia dziecka.

Cechy:

  • liczba kart: 136
  • wymiary kart: 145×105 mm
  • opakowanie: woreczek strunowy, woreczek a la lniany
  • przeznaczenie: dla dzieci 7-18 lat

Informacje dotyczące bezpieczeństwa produktu:

Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Do użytku pod nadzorem osoby dorosłej. 


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: szkoła ponadpodstawowatrening umiejętności społecznychemocjepsychologiatustrening umiejętnościnastolatekumiejętności społecznekomunikacjapsycholog

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.