Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Część 4: etap bardzo prostych zdań
Ćwiczenia mowy – terapia opóźnionego rozwoju mowy oraz stymulacja rozwoju mowy u dzieci - do pracy w gabinecie logopedycznym oraz do samodzielnej pracy z dzieckiem w domu.
Liczba stron: | 32 strony (karty) + 24 strony (zeszyt) |
Format: | A4 |
Rok wydania: | 2021 |
Oprawa: | teczka |
Kod produktu: | 9788383090580 |
Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Część 4: etap bardzo prostych zdań
–Harmonia
–Tońska-Szyfelbein Anna
Książka Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Część 4: etap bardzo prostych zdań przeznaczona jest:
- dla małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy,
- do pracy w gabinecie logopedycznym
- do samodzielnej pracy z dorosłymi w domu.
Pomoc może być wykorzystana także przez rodziców prawidłowo rozwijających się maluchów jako stymulacja rozwoju mowy.
Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy - częśc 4. etap bardzo prostych zdań
Publikacja ta ma na celu uczyć dzieci konstruowania prostych zdań. Na początkowym etapie pracy skupiamy się na najprostszych wypowiedzeniach (np. "Miś idzie", "Lala je") i tylko te ćwiczymy, pomijając bardziej rozbudowane. Następnie, gdy dziecko opanuje zdanie, wracamy do nich, rozbudowując je (np. "Miś idzie do domu", "Lala je zupę"). Z dzieckiem ćwiczymy w następujący sposób: pokazujemy maluchowi obrazek, opowiadamy, co się na nim dzieje ("Miś siedzi") i zadajemy pytanie, na które ma odpowiedź ("Co robi miś?", "Na czym siedzi miś?"). W ten sposób uczymy najmłodszych konstruowania prostych zdań. Bardziej rozbudowane wypowiedzenia mają zaś za zadanie zapoznać dziecko z odmianą rzeczownika oraz pomóc mu opanować umiejętności określania osoby („z kim?”, „kogo?”, „komu?”) i miejsca ("do domu", "po polu", "na kocu"), czyli nauczyć malucha prostych zasad gramatycznych.
Do książki zawierajqcej karty z ilustracjami dołączone zostały obrazki do wycięcia, tak by można było jeszcze raz przećwiczyć zdania z dzieckiem samodzielnie dobierającym rysunek do zdania. Wycinamy np. biegnqcego misia i lalę, dziecko kładzie misia przed lalą i układa zdanie: „Lala goni misia” albo wycinamy siedzącego misia i nocnik - dziecko "sadza" misia na nocniku i mówi: "Miś siusia".
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: logopedia, afazja, rozwój mowy, harmonia, pomoce logopedyczne, przedszkole, terapia, opóźniony rozwój mowy
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu