Liczba stron: 156
Format: A5
Rok wydania: 2013, wydanie III
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788371344022
Nasza cena: 26,25zł
Metoda integracji sensorycznej - we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 1313 pkt. w prog. lojalnościowym

Metoda integracji sensorycznej - we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

Harmonia

Odowska-Szlachcic Bożenna

Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.

W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupiła się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.

W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: rozwój mowylogopediasensorycznaniepełnosprawność intelektualnaopóźniony rozwój mowysensorykakomunikacjapomoce logopedyczneintegracja sensorycznaspecjalne potrzeby edukacyjne

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

Spis treści:

CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej

w stymulacji rozwoju mowy

Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy

u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych

1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego

układu nerwowego

Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej

2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia

2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres

stosowania metody integracji sensorycznej

2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych

2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej

2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy

2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej

Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji

i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji

sensorycznej

3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy

3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się

funkcji wzrokowych

3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku

w rozwoju mowy

3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych

3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)

3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii

zaburzeń w zakresie komunikacji

3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych

u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje

procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu

nerwowego

4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu

nerwowego

4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci

z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa

4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie

wczesnodziecięcym

4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu

dziecięcym

4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych

umysłowo

4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej

CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju

mowy

Rozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we

wspomaganiu rozwoju mowy

5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające

(w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)

5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe

5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych

5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe

i wspomagające rozwój mowy

5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej

Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych,

sfery oralnej i narządów artykulacyjnych

6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki

terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe

6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej

6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne

6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne

6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej

6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego

komunikację werbalną

6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej

6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.