Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Czytam, rozumiem, piszę. Część 2. Klasy IV-VI (nowa wersja)
Publikacja stworzona z myślą o uczniach z dysleksją i dysortografią z klas 4-6. Ćwiczenia wspierają rozwój umiejetności czytania i poprawnego pisania.
| Liczba stron: | 96 |
| Format: | A4 |
| Rok wydania: | 2024 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788381974905 |
Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Czytam, rozumiem, piszę. Część 2. Klasy IV-VI (nowa wersja)
–Operon
–Chwastniewska Danuta, Czabaj Renata
Zeszyt ćwiczeń przeznaczony dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. Mogą z nim pracować zarówno czwartoklasiści, jak i piątoklasiści czy szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności danego ucznia. W podejściu standardowym najlepiej zacząć od realizacji zadań z części 1. zeszytu z poziomu podstawowego, by potem przejść do kolejnych części i poziomów. Cała seria składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny.
W jednym zeszycie ćwiczeń zgromadzono zróżnicowany materiał ortograficzny – miks trudności ortograficznych, który następnie jest powtarzany w kolejnych zeszytach, ale na wyższym poziomie. Taki układ wynika z przeprowadzonych badań, które wykazały, że uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają treści przedstawiane w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane, niż zebrane w długich jednorazowych sekwencjach (jedna zasada ortograficzna przez dłuższy czas).
Ortograffiti skuteczne ćwiczenia ortograficzne dla klas 4-6
Warto wybrać nową wersję Ortograffiti do pracy z uczniem z dysleksją i dysortografią, ponieważ zamieszczone w niej ćwiczenia rozwijają:
- umiejętność czytania, zwłaszcza w zakresie tempa czytania i rozumienia czytanego tekstu,
- umiejętność pisania poprawnego pod względem ortograficznym,
- funkcje uczestniczące w nauce czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne,
- zdolność szybszego uczenia się przez wprowadzenie technik aktywizujących mózg,
- umiejętność samooceny, która podnosi motywację do nauki.
Terapia trudności w pisaniu i czytaniu – pomoc edukacyjna dla uczniów szkoły podstawowej
Zeszyt ćwiczeń składa się z 11 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:
- Zabawy z ortografią – rozgrzewka
- „Ch” wymieniające się na „sz”, „s”, „ś”, „si”
- „H” niewymienne
- „H” wymieniające się na „g”, „z”, „ż”
- Wielka litera w wyrazach z „ch” i „h”
- „Ó” w zakończeniach „-ów” i „-ówka”
- „U” w czasownikach zakończonych na „-uję”, „-ujesz”
- „U” w zakończeniach „-uszek” i „-unek”
- „Ż” niewymienne; „ż” po spółgłoskach „l”, „ł”, „n”, „r”
- Głoski miękkie w wyrazach z „rz” i „ż”
- Powtórzenie i utrwalenie poznanych zasad
Zeszyt zalecany jest jako kontynuacja realizacji zadań z zeszytu Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Część 1.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: dysleksja, nastolatek, pomoce dydaktyczne, czytanie, terapia dysleksji, ortografia, ortograffiti, ortografiti
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
Super, jak wszystko z tej serii.