Publikacja stworzona z myślą o uczniach z dysleksją i dysortografią z klas 4-6. Ćwiczenia wspierają rozwój umiejetności czytania i poprawnego pisania.

Liczba stron: 96
Format: A4
Rok wydania: 2024
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788381974905
Kupiło 14 osób
Nasza cena: 51,50zł
Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Czytam, rozumiem, piszę. Część 2. Klasy IV-VI (nowa wersja) dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Zafakturujemy na XII. Wysyłka nastąpi po Świętach.
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2575 pkt. w prog. lojalnościowym

Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Czytam, rozumiem, piszę. Część 2. Klasy IV-VI (nowa wersja)

Operon

Chwastniewska Danuta, Czabaj Renata

Zeszyt ćwiczeń przeznaczony dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. Mogą z nim pracować zarówno czwartoklasiści, jak i piątoklasiści czy szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności danego ucznia. W podejściu standardowym najlepiej zacząć od realizacji zadań z części 1. zeszytu z poziomu podstawowego, by potem przejść do kolejnych części i poziomów. Cała seria składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny.

W jednym zeszycie ćwiczeń zgromadzono zróżnicowany materiał ortograficznymiks trudności ortograficznych, który następnie jest powtarzany w kolejnych zeszytach, ale na wyższym poziomie. Taki układ wynika z przeprowadzonych badań, które wykazały, że uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają treści przedstawiane w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane, niż zebrane w długich jednorazowych sekwencjach (jedna zasada ortograficzna przez dłuższy czas).

Ortograffiti skuteczne ćwiczenia ortograficzne dla klas 4-6

Warto wybrać nową wersję Ortograffiti do pracy z uczniem z dysleksją i dysortografią, ponieważ zamieszczone w niej ćwiczenia rozwijają:

  • umiejętność czytania, zwłaszcza w zakresie tempa czytania i rozumienia czytanego tekstu,
  • umiejętność pisania poprawnego pod względem ortograficznym,
  • funkcje uczestniczące w nauce czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne,
  • zdolność szybszego uczenia się przez wprowadzenie technik aktywizujących mózg,
  • umiejętność samooceny, która podnosi motywację do nauki.

Terapia trudności w pisaniu i czytaniu – pomoc edukacyjna dla uczniów szkoły podstawowej

Zeszyt ćwiczeń składa się z 11 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:

  • Zabawy z ortografią – rozgrzewka
  • „Ch” wymieniające się na „sz”, „s”, „ś”, „si”
  • „H” niewymienne
  • „H” wymieniające się na „g”, „z”, „ż”
  • Wielka litera w wyrazach z „ch” i „h”
  • „Ó” w zakończeniach „-ów” i „-ówka”
  • „U” w czasownikach zakończonych na „-uję”, „-ujesz”
  • „U” w zakończeniach „-uszek” i „-unek”
  • „Ż” niewymienne; „ż” po spółgłoskach „l”, „ł”, „n”, „r”
  • Głoski miękkie w wyrazach z „rz” i „ż”
  • Powtórzenie i utrwalenie poznanych zasad

Zeszyt zalecany jest jako kontynuacja realizacji zadań z zeszytu Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Część 1.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: dysleksjanastolatekpomoce dydaktyczneczytanieterapia dysleksjiortografiaortograffitiortografiti

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
  • Iwona napisała/napisał:
    Super, jak wszystko z tej serii.
    03.10.2025

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.