| Format: | 37 x 26 x 10 cm |
| Rok wydania: | 2019 |
| Oprawa: | pudełko |
| Wiek: | od 6 do 10 lat |
| Cyfrowy Uczeń: | Cyfrowy Uczeń |
GOSense Koncentracja i samokontrola - pakiet multimedialny
–Hitobito

Przeznaczenie zestawu
Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, dzieci z ADHD i w spektrum autyzmu.
Ćwiczenia multimedialne oraz gry i zabawy planszowe oraz wielkowymiarowe rozwijają koncentrację i samokontrolę w aktywności ruchowej, traktując kontrolowany bezruch jako przerywnik dłuższych sekwencji zabawy. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi, jak:
- utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
- wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
- tłumienie niepożądanych bodźców,
- analizę bodźca,
- umiejętność przenoszenia uwagi,
- podzielność uwagi.
Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.

Zawartość zestawu
W opakowaniu znajdują się:
- instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnymi i karta rejestracyjną,
- 3 komplety kamieni po 18 czarnych i 18 białych każdy,
- 1 duża plansza stołowa,
- 6 kompletów naklejek do przyklejenia na kartonikach-twarzach,
- 1 komplet naklejek do przyklejenia na dużych kartonikach-twarzach,
- 6 kompletów po 12 kartonowych okręgów-twarzy (18 formatek do wyciśnięcia),
- 6 dużych okrągłych kartonów-twarzy (6 formatek do wyciśnięcia),
- po 4 koła i po 4 kwadraty w każdym z sześciu kolorów (12 formatek do wyciśnięcia).
W części cyfrowej:
- 150 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych,
- 50 kart pracy współpracujących z elementami kartonowymi i ćwiczeniami multimedialnymi.
Aplikacja obejmująca multimedia, zasoby do samodzielnego wydrukowania, poradniki i scenariusze będzie uzupełniana i aktualizowana. W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodatkowe materiały.
Licencja
Otwarta licencja:
- jest bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną,
- pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w danej placówce,
- pozwala na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie,
- daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji obejmującej multimedia oraz zasobów.
Wymagania systemowe
Minimalne wymagania sprzętowe to urządzenie z systemem Windows 7 lub nowszym posiadające:
- rozdzielczość ekranu nie mniejszą niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli),
- źródło dźwięku.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi (monitor dotykowy, tablet) i tablicami interaktywnymi.

Seria GOSense składa się z dziewięciu części. Siedem spośród nich jest przeznaczone przede wszystkim dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego:
1. Funkcje wzrokowe
2. Słuch i mowa
3. Orientacja w przestrzeni
4. Myślenie matematyczne
5. Koncentracja i samokontrola
6. Koordynacja i grafomotoryka
7. Ortografia
Dwie kolejne części:
8. Dysleksja rozwojowa
9. Dyskalkulia rozwojowa
korzystają z tych samych zasobów, ale przygotowane są do pracy w mniejszych grupach lub indywidualnie. Ich użytkownikami będą przede wszystkim terapeuci.
Przeznaczenie serii
GoSense to seria pomocy dydaktycznych i terapeutycznych wychodząca poza relację dziecko-terapeuta lub dziecko-komputer. Dzięki twórczemu wykorzystaniu technologii oraz dołączeniu małych i wielkowymiarowych pomocy, uczestnicy zajęć rozwijają w ciekawej dla zmysłów formie swoje mocne strony i tam gdzie to możliwe korygują obszary problemowe.
Pakiety mogą być wykorzystane w pracy z całą klasą, w wyodrębnionych grupach i indywidualnie. Przeznaczone są dla placówek edukacyjnych i poradni do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 6-10 lat, wspierając równocześnie zaangażowanie rodziców.
Seria sprawdza się przy pracy z dziećmi (lub w klasach obejmujących takie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z szeroko rozumianej grupy ryzyka dysleksji rozwojowej obejmującej dysleksję (tu w wąskim znaczeniu), dysgrafię, dysortografię oraz dyskalkulię, a także z dziećmi z ADHD. Seria jest również dostosowana do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu, jednak dostosowanie to nie polega na specjalnym doborze i przeznaczeniu ćwiczeń, a jedynie na ich ergonomii i metodyce, która nie stawia barier i włącza autystycznych uczniów w proces edukacyjny oraz w funkcjonowanie grupy lub klasy.
Dzieci pracują w ruchu i wzajemnych interakcjach, często manipulując materialnymi lub wirtualnymi przedmiotami, co zapewnia prawdziwą konkretyzację zadań, tak potrzebną na etapie wczesnoszkolnym.
Zasoby
Seria GoSense obejmuje następujące typy zasobów:
- Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci,
- Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach
- Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze,
- Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie,
- Elementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw,
- Gry i zabawy multimedialne.
GoSense – nowa seria pomocy w dydaktyce i terapii
- dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji i dyskalkulii,
- również dla dzieci z ADHD, przydatna w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu,
- łączy najnowsze trendy w terapii i metodyce nauczania,
- ergonomiczna forma multimediów oraz stołowych i podłogowych gier i zabaw,
- praca indywidualna, grupowa i w całej klasie,
- ćwiczenia w ruchu, wzajemne interakcje dzieci, manipulacja przedmiotami,
- poradniki metodyczne, materiały do wydrukowania, materiały dla rodziców i dodatkowe scenariusze online.

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: autyzm, gra, gry, pamięć, gry edukacyjne, adhd, koncentracja, asperger, scenariusze zajęć, przedszkole
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu