Porusz język, porusz ciało. Zabawy z piosenkami rozwijające artykulację i sprawność motoryczną (książka + 2 płyty CD)
Porusz język, porusz ciało to propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu rozwój sprawności motorycznej i aparatu artykulacyjnego u dziecka.
| Liczba stron: | 24 + 2 płyty CD |
| Rok wydania: | 2020 |
| Wiek: | od 3 do 9 lat |
| Kod produktu: | 9788365915696 |
Porusz język, porusz ciało. Zabawy z piosenkami rozwijające artykulację i sprawność motoryczną (książka + 2 płyty CD)
–Bliżej Przedszkola
–Kornacka Agnieszka
Kontynuacja bestsellerowej publikacji Porusz ciało! W publikacji Porusz język, porusz ciało zamieszczone zostały propozycje zabaw opartych o piosenki, mające na celu rozwój sprawności motorycznej i aparatu artykulacyjnego u dziecka. Zachęcają one nie tylko do zabawy dźwiękami, lecz także do ćwiczeń motorycznych, które sprzyjają rozwojowi mowy i zwiększają atrakcyjność zajęć.
Porusz język, porusz ciało
Dzieci zazwyczaj bardzo lubią zabawy ruchowo-dźwiękonaśladowcze i chętnie do nich wracają. Dzięki temu z zapałem będą wykonywać przedstawione tu ćwiczenia i skutecznie ćwiczyć aparat mowy i ogólną sprawność ruchową, dobrze się przy tym bawiąc. Udoskonalą przy tym także pamięć słuchową i rozwiną koncentrację uwagi. To wszystko przełoży się na coraz wyraźniejsze mówienie, a co za tym idzie – lepsze funkcjonowanie w kontaktach społecznych. Co ważne, zaproponowane zabawy zachęcą do komunikacji także te dzieci, które mają opory w tym zakresie.
W skład publikacji Porusz język, porusz ciało wchodzą:
- książeczka zawierająca opisy zabaw;
- 2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.
Piosenki dołączone do publikacji są proste i łatwo wpadają w ucho, a ich śpiewanie pozwala na skuteczne wspomaganie rozwoju aparatu mowy, ćwiczy też głos, słuch fonematyczny, posługiwanie się melodią, akcentem i rytmem, a w konsekwencji wpływa na lepszą artykulację.
Posłuchaj piosenek w zakładce "fragmenty"!
Zabawy z piosenkami rozwijające artykulację i sprawność motoryczną
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Warto jednak wykorzystać ją także w realizacji zadań z dziećmi starszymi, u których rozwój mowy jest opóźniony bądź zaburzony. Nadaje się ona zarówno do zabawy indywidualnej, jak i grupowej, a więc sprawdzi się w przedszkolu, w szkole i w domu. Mogą z niej z powodzeniem korzystać nauczyciele, logopedzi oraz rodzice.
Od Autorki
W publikacji zamieszczone zostały propozycje zabaw mające na celu rozwój sprawności motorycznej i aparatu artykulacyjnego u dziecka. Zachęcają one nie tylko do zabawy dźwiękami, lecz także do ćwiczeń motorycznych, co sprzyja rozwojowi mowy i zwiększa atrakcyjność zajęć.
(...) Publikacja nadaje się zarówno do zabawy grupowej, jak i indywidualnej (po drobnych modyfikacjach niektórych z propozycji), a więc sprawdzi się w przedszkolu, w szkole i w domu. Mogą z niej korzystać nauczyciele, logopedzi oraz rodzice.
Poziom rozwoju ruchowego ma znaczny wpływ na poziom rozwoju mowy. Mówienie wymaga ruchu, i to ruchu bardzo precyzyjnego. Wyraźne mówienie wymaga doskonałego skoordynowania narządów mowy – języka, warg, podniebienia, mięśni głosowych itd. Dlatego warto w tym obszarze proponować dzieciom zorganizowane zabawy. Nie wolno zapominać przy tym o ogólnym rozwoju motoryki i o tym, że aby zwiększyć skuteczność ćwiczeń artykulacyjnych, warto rozruszać cały organizm.
Na dołączonych płytach znajduje się 16 prostych, wpadających w ucho piosenek – wraz z podkładami muzycznymi. Wiele z nich nagrano z powtórzeniami, także w szybszym tempie. Powtarzalność utworów powoduje, iż dzieci przygotowują się do danej sekwencji ruchów i dźwięków, szybciej zapamiętują też tekst. Śpiewanie zawartych na płycie piosenek pozwala na skuteczne wspomaganie rozwoju aparatu mowy. Ćwiczy też głos, słuch fonematyczny, posługiwanie się melodią, akcentem i rytmem, co wpływa na lepszą artykulację.
(...) Co ważne, zabawy zachęcą do komunikacji także dzieci, które mają opory w tym zakresie – na przykład dzieci wycofane społecznie czy te, które otrzymywały od otoczenia informacje zwrotne, iż ich wypowiedzi są niezrozumiałe i przez to czuły się zniechęcone do mówienia.
Kornacka Agnieszka
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: WitamyRokSzkolny, logopedia, rozwój mowy, gry logopedyczne, muzyka, pomoce logopedyczne, koncentracja uwagi, ćwiczenia artykulacyjne, gra logopedyczna
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Spis treści
Od Autorki 5
Wskazówki do pracy z publikacją 7
1. Jesteśmy piłeczkami 8
2. Kury i koguty 9
3. Wdech i wydech 10
4. Gimnastyka języka 11
5. Mucha 12
6. Lekko-mocno, wolno-szybko 13
7. Lew i zając 14
8. Dżem 15
9. Deszczyk 16
10. Balonik 17
11. Rosnący brzuszek 18
12. Świnka 19
13. Kotek i myszka 20
14. Powitanie ząbków 21
15. Straż pożarna 22
16. Zima 23