Sowa Mądra Głowa. Pamięć dźwiękowa - gra dydaktyczna
Gra edukacyjna ucząca kojarzenia dźwięków i kształtująca wrażliwość słuchową.
| Nagrody i wyróżnienia: | Świat Przyjazny Dziecku |
| Rok wydania: | 2009 |
| Wiek: | od 5 lat |
| Kod produktu: | 5906018003642 |
Sowa Mądra Głowa. Pamięć dźwiękowa - gra dydaktyczna
–Alexander
Gra edukacyjna Pamięć dźwiękowa adresowana jest dla dzieci w wieku od 5 lat. Oprócz walorów czysto rozrywkowych, spełnia także szereg funkcji, wśród których warto wymienić między innymi:
- naukę uważnego słuchania
- naukę koncentrowania się na sygnałach dźwiękowych
- rozwijanie pamięci słuchowej
- rozwijanie wrażliwości słuchowej
- rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej
- naukę identyfikowania i różnicowania sygnałów dźwiękowych
- naukę zapamiętywania dźwięków
- naukę szybkiego kojarzenia dźwięków
Zadaniem graczy biorących udział w zabawie jest zapamiętanie dźwięków, a następnie zebraniu par klocków, które wydają ten sam rodzaj dźwięku. Wygrywa osoba, której uda się zgromadzić jak największą liczbę klocków. Istnieje także możliwość gry w tradycyjną formę memo, a także przy użyciu planszy oraz kolorowej kostki do gry.
Gra, która uczy uważnego słuchania, identyfikowania, różnicowania i zapamiętywania dźwięków. Rozwija pamięć słuchową, wrażliwość słuchową oraz koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową.
Klocki należy rozłożyć na stole lub podłodze. Wszystkie klocki powinny być wymieszane i ułożone ścianką wyróżnioną kolorowym symbolem ucha do dołu (tak by nie było jej widać). Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Wybiera on jeden z klocków, unosi go i potrząsa nim. Następnie drugą ręką wybiera drugi klocek i też nim potrząsa. Jeśli stwierdzi, że dźwięk potrząsanych klocków jest taki sam, odkłada je obok siebie. Jeśli klocki będą miały różny dźwięk, to odkłada je na miejsce. Gracz, który w swojej kolejce stwierdzi, że znalazł klocki o tym samym dźwięku musi pokazać wyróżnioną kolorem spodnią ściankę klocków. Jeżeli kolory symbolu ucha będą takie same, to znaczy, że klocki mają ten sam dźwięk i gracz otrzymuje 2 punkty. Jeśli kolory będą różne, to znaczy, że gracz się pomylił i musi odstawić klocki na swoje miejsce otrzymując jednocześnie minus 1 punkt. Zwycięzcą w grze zostaje ten, kto zbierze najwięcej klocków w parach o tym samym dźwięku i zdobędzie największą liczbę punktów.
II wariant gry
rekwizyty: plansza, 16 klocków, kolorowa kostka
Przygotowanie do gry:
planszę rozkłada się na stole, następnie układa się na niej klocki (na kwadratach w środku okrągłych pól). Klocki należy ustawić tak, by ścianka klocka z symbolem ucha była skierowana w dół (tak by nie było jej widać). Kiedy wszystkie klocki zostaną ustawione na planszy można rozpocząć grę. Zaczyna najmłodszy gracz. Rzuca kolorową kostką i wybiera klocek, który stoi na jednym z okrągłych pól o kolorze wskazanym przez kostkę. Gracz potrząsa klockiem i wsłuchuje się w jego dźwięk. Następnie wybiera drugi klocek (bez rzutu kostką) i też nim potrząsa. Jeśli dźwięki obu klocków są takie same, gracz odkłada je obok siebie. Jeśli dźwięki są różne, klocki wracają na miejsca, z których zostały zabrane. Gdy gracz zdecyduje, że klocki wydają ten sam dźwięk i oświadczy, że je zabiera, to musi pokazać spodnią ściankę klocków (z symbolem ucha).
Jeżeli pokazane symbole będą miały ten sam kolor to gracz otrzymuje 2 punkty i zabiera klocki. Jeżeli symbole będą miały różne kolory - gracz musi odłożyć je na swoje miejsce i zapisuje mu się minus 1 punkt.
Zwycięzcą zostaje ten, kto zdobędzie najwięcej punktów, a gra kończy się gdy zabraknie klocków na planszy.
III wariant gry
Wszystkie opisane wersje gry można również rozegrać na pamięć wzrokową. W takim przypadku gracze nie porównują dźwięków tylko kolory odkrywanych symboli na spodnich ściankach wybranych klocków. Gracz unosi wybrane klocki i odwraca wyróżnioną kolorem ściankę klocka do góry (tak by wszyscy widzieli). Jeśli klocki będą miały symbole w tym samym kolorze to je zatrzymuje. Jeśli ich kolory będą się różniły, odkłada je na swoje miejsce. Zwycięzcą zostaje zawsze ten, kto uzbiera najwięcej klocków.
W skład zestawu do gry w Pamięć dźwiękową wchodzą następujące elementy:
- 16 klocków dźwiękowych
- kolorowa kostka
- plansza do gry
- notes
- instrukcja gry
Optymalna liczba graczy: od 2 do 3
Minimalny wiek graczy: 5 lat
Średni czas pojedynczej gry: około 15-30 minut
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: logopedia, gra, logopedyczne, gra edukacyjna, muzyka, gry, gry logopedyczne, pamięć, pomoce logopedyczne, gry edukacyjne
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
Super gra, polecam
-
Jedna z ulubionych gier moich uczniów. Polecam
-
Gra rozwijająca percepcję słuchową, pamięć słuchową, koncentrację. Solidnie wykonana.
-
Gra w dźwięki początkowo przed zakupem wydawała się bardzo łatwa. Po dostarczeniu przesyłki okazała się świetnym treningiem słuchowym, który zmusza dziecko do wytężenia umysłu i pełnej koncentracji.
-
Do ćwiczeń percepcji słuchowej - jak najbardziej! Wystarczy odrobina wyobraźni i można bawić się tymi kostkami na wiele, wiele różnych sposobów.