Tik-tak! Zabawy na czasie - piosenki i aktywności o upływie czasu i innych zjawiskach cyklicznych (książka + 2 płyty CD)
Publikacja Tik-tak! Zabawy na czasie rozwija umiejętność dostrzegania rytmów, wspierając tym samym rozwój poznawczy, ruchowy i emocjonalny dziecka.
| Liczba stron: | 32 + 2 płyty CD |
| Format: | 14 x 18,5 cm |
| Rok wydania: | 2021 |
| Kod produktu: | 9788365915955 |
Tik-tak! Zabawy na czasie - piosenki i aktywności o upływie czasu i innych zjawiskach cyklicznych (książka + 2 płyty CD)
–Bliżej Przedszkola
–Kornacka Agnieszka
Tik-tak! Zabawy na czasie, Bliżej Przedszkola
Znajomość rytmów ma znaczenie nie tylko dla rozwoju poznawczego i ruchowego dziecka, lecz także dla rozwoju emocjonalnego. Przewidywalność zdarzeń działa na dzieci uspokajająco. Na przykład dziecko, które rozumie schemat dnia w przedszkolu i jego rytm, lepiej będzie sobie radziło z rozstaniem z rodzicami, gdyż będzie wiedziało, po jakim „punkcie dnia” (np. po podwieczorku) zostanie z przedszkola odebrane. Dziecku łatwiej też będzie czekać na coś na przykład minutę, jeżeli będzie świadome jej długości.
To właśnie rozwijaniu umiejętności dostrzegania rytmów ma służyć niniejsza publikacja. Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zabawy można z powodzeniem przeprowadzać w przedszkolu, szkole czy w domu.
W skład publikacji Tik-tak! Zabawy na czasie wchodzą:
- książka zawierająca opisy zabaw;
- 2 płyty CD z 14 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich w znakomitych aranżacjach Wojciecha Gąsiora i wokalem Gabrieli Gąsior oraz dzieci!
Posłuchaj piosenek w zakładce "fragmenty"!
Rytm i rytmika w wychowaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Utwory te rozwijają u dzieci poczucie czasu, świadomość rytmów w ciele i w otoczeniu oraz umiejętność ich wychwytywania i nazywania. Zabawy podejmują temat rytmów w szeroko pojęty sposób: od rytmu pracy serca, oddechu, rytmów w rozwoju człowieka, rytmów w przyrodzie, pór roku, dni tygodnia, poprzez rytm dnia (w tym rytm posiłków), aż po upływ sekund, minut, godzin, dni i miesięcy. Rozwijają również rozumienie takich pojęć związanych z następstwem czasu, jak: dzisiaj, wczoraj, przedwczoraj, jutro, w nocy, w południe, po południu itp.
Umiejętności i doświadczenia, które dziecko nabędzie, bawiąc się do piosenek z tej publikacji, okażą się niezbędne przy posługiwaniu się zegarem, kalendarzem czy przy skutecznej nauce matematyki.
Zabawy ruchowe i zabawy rytmiczne
Na dołączonych płytach znajdują się wpadające w ucho piosenki – wraz z podkładami muzycznymi. Niektóre utwory mają formę wyliczanek (przynajmniej w części), co bardzo ułatwia przyswajanie treści. Wszystkim utworom towarzyszą propozycje zabaw ruchowych – najczęściej powtarzanych. Powtarzalność powoduje, że uczestnicy zabaw przygotowują się do danej sekwencji ruchów, a ruchy stają się coraz bardziej rytmiczne. Ruch ułatwia też zapamiętywanie. Bardzo istotnym składnikiem utworów są elementy humorystyczne – śmieszne bądź absurdalne wątki – do których dzieci chętnie wracają.
W publikacji znalazły się piosenki związane z następstwem pór roku, miesięcy oraz dni tygodnia, gdyż przyswojenie ich kolejności (a nierzadko również ich nazw) wielu dzieciom sprawia trudność. Celem utworów nie jest to, by dzieci mogły mechanicznie wyrecytować odpowiednie nazwy w poprawnej kolejności, ale by potrafiły odnieść tę wiedzę do rzeczywistości (na przykład umiały wskazać, jaki dzień będzie jutro, a jaki był wczoraj).
Umiejętności i doświadczenia, które dziecko nabędzie, bawiąc się do piosenek z tej publikacji, okażą się niezbędne przy posługiwaniu się zegarem, kalendarzem czy chociażby dla skutecznego przyswojenia pojęć matematycznych. W książeczce, obok propozycji aktywności do przeprowadzenia podczas słuchania danej piosenki, znalazły się także przykłady pytań do zadania dzieciom, ćwiczeń, zabaw czy doświadczeń związanych z tematyką danego utworu.
Aktywności zaproponowane w publikacji, poza ich zasadniczym celem, rozwijają u dzieci również zdolność koncentracji uwagi, pamięć słuchowo-wzrokowo-ruchową, koordynację ruchową. Ćwiczą zdolność do analizy i wyciągania wniosków. Pomagają zrozumieć, jaki jest związek między tym, co robimy i czujemy, a pracą serca i tym, jak oddychamy (na przykład podczas wysiłku czy stresującej sytuacji – serce zaczyna szybciej bić, szybciej od- dychamy; podczas snu czy relaksu, gdy jesteśmy spokojni – serce bije powoli, oddech jest długi i głęboki). Ponadto zabawy te rozwijają poczucie humoru, zdolność do twórczego myślenia. Poszerzają słownik dziecka, znajomość powiedzeń związanych z czasem. Zwięk- szają świadomość subiektywnej i obiektywnej oceny upływu czasu.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, orientacja przestrzenna, muzyka, niepełnosprawność intelektualna, percepcja wzrokowa, koncentracja, pory roku, przedszkole, zegar, specjalne potrzeby edukacyjne
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Spis treści
Od Autorki
Ach, ten czas!
Oddychanie-falowanie
Rytmy serca
Dzień za nocą, noc za dniem
Kiedy byłem mały
Gdy jest zima, gdy jest wiosna...
Kasztanowiec
Pomidor
Tydzień
Dziesięć sekund
Raz, dwa, trzy – gazety!
Zegar
Miesiące
Co przyniesie Nowy Rok?