Autorzy książki Depresja nastolatków, wybitni specjaliści, przygotowali ją, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodych ludzi oraz właściwie na nią zareagować.

Liczba stron: 280
Format: 15,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2021, wydanie II
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788374899147
Produkt niedostępny

Podaj swój adres e-mail, a otrzymasz powiadomienie, gdy produkt będzie dostępny ponownie

Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać

GWP

Kołakowski Artur, Ambroziak Konrad, Siwek Klaudia

Depresja nie jest chorobą, która dotyka jedynie dorosłych. Zapadają na nią również nastolatki, a czasem nawet dzieci.

  • Czym jest depresja?
  • Jak często dotyka nastolatki?
  • Jak ją rozpoznać i pomóc pokonać?
  • Jak odróżnić ją od typowych dla wieku nastoletniego wahań nastroju?
  • Czy depresja wymaga leczenia?
  • W jaki sposób wpływa na myślenie i zachowanie nastolatka?

Depresja u nastolatka

Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie… niestety nadal zdecydowanie za mało. Przykładowo niewielu z nas ma świadomość, że depresja stanowi poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego – depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu.

Autorzy, wybitni specjaliści pracujący na co dzień z dotkniętymi depresją nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodych ludzi oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, na czym polega ta choroba, ale również jak ją rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie omawianych treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy.

Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać. Recenzje


To ważna i potrzebna książka. Autorzy odczarowują mity dotyczące zdrowia psychicznego, rzetelnie i w przystępny sposób informują, edukują i podpowiadają zarówno nastolatkom, jak i ich rodzicom, jak radzić sobie z depresją. Wierzę, że lektura tej książki sprawi, iż choroba, jaką jest depresja, stanie się bardziej zrozumiała, i zmotywuje do sięgnięcia po profesjonalną pomoc.

– Lucyna Kicińska, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Doskonała lektura, przedstawiająca ważne zagadnienia w mądry i jednocześnie przystępny sposób. Gorąco polecam tę książkę rodzicom, nastolatkom, osobom zawodowo związanym ze środowiskiem dzieci i młodzieży, w tym terapeutom – jako nieocenioną pomoc w psychoedukacji młodych pacjentów i ich bliskich.

– Emilia Link-Dratkowska, psycholog kliniczna, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna

Książka wypełnia ważną lukę na polskim rynku wydawniczym – w przystępny sposób opisuje trud zmagania się z depresją w okresie dojrzewania. Autorzy, opierając się na aktualnym stanie wiedzy, wyjaśniają mechanizmy powstawania i podtrzymywania tego zaburzenia, jak również zasady jego leczenia. Szczególną wartość mają liczne przemawiające do wyobraźni czytelnika przykłady, ułatwiające zrozumienie istoty choroby zarówno osobom cierpiącym z powodu depresji, jak i ich najbliższym.

– dr Marcin Domurat, Poradnia Poza Schematam

Ta książka jest jak mapa, która wskazuje różne drogi wyjścia z depresji. Żałuję, że nie miałam takiej „mapy”, gdy mnie samą zaczęła przytłaczać choroba.

– Amelia Gruszczyńska, Porcelanowe Aniołki

Konrad Ambroziak, doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, terapeuta poznawczo-behawioralny, terapeuta motywujący i trener dialogu motywującego. Autor artykułów na temat terapii poznawczo-behawioralnej. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej i Motivational Interviewing Network of Trainers. Ukończył szkolenie superwizyjne z terapii poznawczo-behawioralnej organizowane przez Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Oxford Cognitive Therapy Center i jest superwizorem Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Pracował z dorosłymi ofiarami przemocy i ich dziećmi, a także z dziećmi krzywdzonymi w ośrodkach interwencji kryzysowej oraz w Fundacji Dzieci Niczyje. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi dotkniętymi zaburzeniami: zachowania, depresyjnymi, lękowymi i osobowości, a także ADHD. Jest autorem wielu artykułów dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zagadnień związanych z uprzedzeniami. Od wielu lat uczy psychoterapii w Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Szkole Psychoterapii Crescentia.

Artur Kołakowski, doktor nauk medycznych, specjalista psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży. Współautor książek: Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, ADHD. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców, ADHD w szkole. Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej oraz Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna – wyróżnionej Nagrodą Teofrasta dla najlepszej psychologicznej książki popularnonaukowej 2011 roku. Zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz w II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Pracował w wielu poradniach przyjmujących dzieci, nastolatki i dorosłych z problemami emocjonalnymi i psychicznymi, obecnie pracuje w ośrodku Poza Schematami, gdzie zajmuje się przede wszystkim diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży. Jest również psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym, a od 2005 roku – certyfikowanym superwizorem dydaktykiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii, dawniej w Centrum CBT, Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.

Klaudia Siwek, psycholog i psychoterapeutka, certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna z zamiłowaniem do terapii systemowej i psychodynamicznej. Posiada certyfikat terapii metodą EMDR wydany przez Uniwersytet w Birmingham i atestowany przez Europejskie Towarzystwo Terapii EMDR. Jest absolwentką studium diagnozy i pomocy psychologicznej dla dzieci wykorzystywanych seksualnie organizowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Współautorka książki Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość. Od kilkunastu lat zawodowo związana z Oddziałem Psychiatrii Dziecięcej w Józefowie, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży cierpiących z powodu zaburzeń lękowych, depresji, agresji i autoagresji oraz zaburzeń odżywiania. Pracuje także z dziećmi i dorosłymi zmagającymi się ze skutkami zdarzeń traumatycznych (terapia ofiar katastrof, wypadków, przemocy domowej i rówieśniczej oraz innych form krzywdzenia). Prowadzi grupy wsparcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami odżywiania. Biegła sądowa w sprawach dotyczących przemocy i nadużyć seksualnych. Szkoli psychologów i terapeutów. Prywatnie mama dwóch córek. Miłośniczka podróży, sportów zimowych oraz muzyki filmowej.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: emocjeszkoła ponadpodstawowanastolatekstres

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.