Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę (oprawa miękka)
| Nagrody i wyróżnienia: | Świat Przyjazny Dziecku |
| Liczba stron: | 128 |
| Format: | 16,3 x 23,5 cm |
| Rok wydania: | 2020, wydanie wznowione |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788324052134 |
Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę (oprawa miękka)
–Znak
–Stążka-Gawrysiak Agnieszka
Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę.
"Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!):
- marudzenie przy kolacji,
- spory na placu zabaw,
- nagłe wybuchy złości o błahostki.
Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. Ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście oparte na metodzie Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień.
Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców ‒ to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Regulation to samoregulacja. Opracowana przez prof. Stuarta Shankera metoda Self-Reg pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko.
Do wspólnego czytania z rodzicami.
Co to jest Self-Reg?
Self-Reg to oparta na wynikach badań naukowych metoda, która pozwala lepiej rozumieć stres i zarządzać napięciem i energią. Jej nazwa pochodzi od angielskiego self-regulation (samoregulacja). Człowiek, który ma wysoko rozwiniętą umiejętność samoregulacji, umie wydajnie uczyć się i pracować, ale też odpoczywać. Dba o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Często bywa spokojny, odczuwa przyjemne emocje (np. radość, zadowolenie) i potrafi łagodnie wyregulować te trudne (np. złość, smutek, żal). Tworzy głębokie, pełne wzajemnego zrozumienia i empatii związki z innymi ludźmi, w tym z własnymi dziećmi. Efektywna samoregulacja sprzyja rozwojowi, uczeniu się oraz dobrostanowi emocjonalnemu, społecznemu i fizycznemu.
(...) Self-Reg ma na celu nie natychmiastowe dyscyplinowanie dziecka, lecz w pierwszej kolejności „wyłączenie alarmu” w jego mózgu. Podejście to wyróżnia się więc „łagodnym spojrzeniem” na zachowanie innych osób i swoje własne. Warto podkreślić, że podejście Self-Reg jest bardzo odległe od permisywnego („bezstresowego”) wychowania, które nie pomaga dzieciom szanować granic innych osób.
– Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog dylematki.pl

Od Autorki
W maju 2019 roku nakładem wydawnictwa Znak Emotikon ukazała się książka mojego autorstwa „Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę” (...) W październiku 2020 roku ukaże się kolejny tom: „Self-Regulation. Szkolne wyzwania”.
Książki są zbiorami opowiadań dla dzieci, z których każde jest uzupełnione częścią (ramką) dla dorosłych opiekunów. W przystępny dla małych i dużych czytelników sposób opowiadają o samoregulacji, czyli radzeniu sobie ze stresem. Pierwsza z książek jest przeznaczona dla dzieci w wieku około 3-7 lat, a druga – dla dzieci w wieku około 6-10 lat.
Pierwsza książka przybliża czytelnikom podstawy metody Self-Reg (por. fragment poniżej). Jej treść została zredagowana przez eksperta The MEHRIT Centre (TMC), założonego przez twórcę tej metody, prof. Stuarta Shankera, kanadyjskiego eksperta w dziedzinie samoregulacji. (...) Druga z moich książek wykracza poza podejście Self-Reg, a jej redakcji naukowej dokonała dr Jagoda Sikora, psycholog dziecięcy i facylitatorka Self-Reg.
Książki opowiadają o typowych stresujących sytuacjach z codziennego życia dzieci i rodziców i przedstawiają sposoby radzenia sobie z nimi w sposób, który wspiera naukę samoregulacji u dzieci. Ich treść jest oparta na aktualnej wiedzy z dziedziny neuropsychologii. Dorośli bohaterowie starają się widzieć „niegrzeczne” zachowania dzieci jako symptom nadmiernego obciążenia stresem, czyli wysokiego napięcia przy niewystarczających zasobach energii. Nie ma to jednak nic wspólnego z tzw. bezstresowym wychowaniem, które jest w rzeczywistości bardzo stresujące dla dzieci i rodziców. Książki ilustrują oparte na wynikach badań naukowych przekonanie, że nie ma niegrzecznych dzieci – są tylko dzieci, którym skończyło się emocjonalne paliwo.
– Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog dylematki.pl
Agnieszka Stążka-Gawrysiak - coach, coach kryzysowy, mentorka, facylitatorka metody Self-Reg przeszkolona w kanadyjskim The MEHRIT Centre, autorka bloga dylematki.pl. Prywatnie - wysoko wrażliwa osoba i mama trzech synów. Wspiera inne wrażliwe osoby na drodze do życia nieobciążonego nadmiernym stresem i złością.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, przedszkole, trening umiejętności, komunikacja, umiejętności społeczne, terapia, psychologia, relacje, lęk, złość
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu