Nastolatek a depresja. Praktyczny poradnik dla rodziców i młodzieży
| Liczba stron: | 304 |
| Format: | 15,5 x 23,5 cm |
| Rok wydania: | 2020, wydanie wznowione |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788374898768 |
Nastolatek a depresja. Praktyczny poradnik dla rodziców i młodzieży
–GWP
–Kołakowski Artur, Ambroziak Konrad, Siwek Klaudia
Pierwsza książka Konrada Ambroziaka, Artura Kołakowskiego i Klaudii Siwek Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać to kompendium wiedzy na temat depresji, jej przyczyn oraz metod leczenia. Jej dopełnieniem jest niniejsza książka – swoisty instruktarz zawierający rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych zainteresowanych: nastolatków dotkniętych depresją i ich rodziców.
Rodzicu, dzięki lekturze dowiesz się między innymi:
- jak zaakceptować chorobę dziecka i jej konsekwencje;
- jak poradzić sobie z uporczywym poczuciem winy;
- jakie twoje zachowania sprzyjają leczeniu, a jakie mogą je zakłócić;
- jak motywować, chwalić i nagradzać swojego nastolatka;
- czego możesz wymagać od dziecka z depresją i jak to egzekwować;
- jak zadbać o siebie i pozostałych członków rodziny.
Nastolatku, dzięki lekturze dowiesz się między innymi:
- jak rozmawiać z innymi o swojej chorobie;
- jak planować swoją codzienność (dom, szkoła, czas wolny);
- jak postępować w sytuacjach kryzysowych (spadek nastroju, myśli samobójcze);
- jak pracować ze swoimi emocjami – poznasz techniki akceptacji i uważności;
- jak radzić sobie z krzywdzącą stygmatyzacją społeczną;
- jak się przygotować i zmotywować do terapii.
Konrad Ambroziak, doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, terapeuta poznawczo-behawioralny, terapeuta motywujący i trener dialogu motywującego. Autor artykułów na temat terapii poznawczo-behawioralnej. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej i Motivational Interviewing Network of Trainers. Ukończył szkolenie superwizyjne z terapii poznawczo-behawioralnej organizowane przez Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Oxford Cognitive Therapy Center i jest superwizorem Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Pracował z dorosłymi ofiarami przemocy i ich dziećmi, a także z dziećmi krzywdzonymi w ośrodkach interwencji kryzysowej oraz w Fundacji Dzieci Niczyje. Pracuje z młodzieżą i dorosłymi dotkniętymi zaburzeniami: zachowania, depresyjnymi, lękowymi i osobowości, a także ADHD. Jest autorem wielu artykułów dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zagadnień związanych z uprzedzeniami. Od wielu lat uczy psychoterapii w Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Szkole Psychoterapii Crescentia.
Artur Kołakowski, doktor nauk medycznych, specjalista psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży. Współautor książek: Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, ADHD. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców, ADHD w szkole. Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej oraz Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna – wyróżnionej Nagrodą Teofrasta dla najlepszej psychologicznej książki popularnonaukowej 2011 roku. Zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz w II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Pracował w wielu poradniach przyjmujących dzieci, nastolatki i dorosłych z problemami emocjonalnymi i psychicznymi, obecnie pracuje w ośrodku Poza Schematami, gdzie zajmuje się przede wszystkim diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży. Jest również psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym, a od 2005 roku – certyfikowanym superwizorem dydaktykiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii, dawniej w Centrum CBT, Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Klaudia Siwek, psycholog i psychoterapeutka, certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna z zamiłowaniem do terapii systemowej i psychodynamicznej. Posiada certyfikat terapii metodą EMDR wydany przez Uniwersytet w Birmingham i atestowany przez Europejskie Towarzystwo Terapii EMDR. Jest absolwentką studium diagnozy i pomocy psychologicznej dla dzieci wykorzystywanych seksualnie organizowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Współautorka książki Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość. Od kilkunastu lat zawodowo związana z Oddziałem Psychiatrii Dziecięcej w Józefowie, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży cierpiących z powodu zaburzeń lękowych, depresji, agresji i autoagresji oraz zaburzeń odżywiania. Pracuje także z dziećmi i dorosłymi zmagającymi się ze skutkami zdarzeń traumatycznych (terapia ofiar katastrof, wypadków, przemocy domowej i rówieśniczej oraz innych form krzywdzenia). Prowadzi grupy wsparcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami odżywiania. Biegła sądowa w sprawach dotyczących przemocy i nadużyć seksualnych. Szkoli psychologów i terapeutów. Prywatnie mama dwóch córek. Miłośniczka podróży, sportów zimowych oraz muzyki filmowej.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, szkoła ponadpodstawowa, nastolatek, stres
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
Polecam