Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym
Publikacja Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym to narzędzie do kompleksowej diagnozy logopedycznej. Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie.
Rok wydania: | 2024, wydanie rozszerzone |
Oprawa: | miękka |
Kod produktu: | 9788367721479 |
Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym
–Akademia Pedagogiki Specjalnej
–Emiluta-Rozya Danuta
Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie z 2024 roku.
Ze Wstępu do Autorki:
Podczas przygotowań pierwszego wydania w weryfikacji poszczególnych części CBL pomagali mi logopedzi oraz studenci (m.in. w ramach prac magisterskich) z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Im wszystkim niezmiennie za ten wkład pracy dziękuję. W obecnym wydaniu starałam się wykorzystać także spostrzeżenia logopedów, z którymi współpracowałam, i uwagi od osób korzystających z CBL. Niektóre kwestie świadczyły o potrzebie dopowiedzenia zawartych w książce opisów. Nie zabrakło też ocen CBL jako narzędzia diagnostycznego „za bardzo obszernego” i „zbyt trudne go” albo wręcz „zbyt łatwego”. Sugerowano, że cenne byłoby wskazanie (na podstawie moich doświadczeń klinicznych) najważniejszych kompetencji logopedy, niezbędnych dla realizacji diagnozy różnicowej zakłóceń w porozumiewaniu się. Z komentarzy początkujących użytkowników CBL wynikało także, że pomocne dla nich byłoby przypomnienie i zebranie w jednym miejscu treści teoretyczno-praktycznych, które ułatwiłyby wskazywanie patomechanizmów różnych zaburzeń mowy. Szczególnie zwracano uwagę na potrzebę omówienia istoty dwóch ważnych funkcji ośrodkowego układu nerwowego (OUN): słuchu fonemowego i kinestezji artykulacyjnej, warunkujących rozwój mowy i funkcjonowanie językowe człowieka, oraz typowych objawów w przypadkach ich zakłóceń.
Wychodząc naprzeciw uwagom i ocenom, opracowałam to nowe poszerzone wydanie, które zawiera m.in. treści pomocne we wstępnym określaniu stanu rozwoju mowy, dotyczące kamieni milowych w rozwoju komunikacji niewerbalnej i werbalnej czy interpretacji wyni ków uzyskiwanych w CBL, szczególnie tych, które mogą budzić podejrzenia zaburzeń mowy pochodzenia mózgowego. W książce pojawiły się też autorskie załączniki z poprzedniego wydania (w niektórych zmodyfikowałam jedynie tytuły) i nowe: Karta badania logopedycznego osoby z dyslalią (KBLOD) 2024, która jest modyfikacją jej poprzedniej wersji (Emiluta -Rozya, 2015), oraz zaktualizowana wersja Zestawienia form zaburzeń mowy (ZFZM) 2021 (Mierzejewska, Emiluta-Rozya, 2021) 1. Wyrażam nadzieję, że będą one pomocne w formu łowaniu diagnoz logopedycznych, podobnie jak powtarzane przeze mnie, niekiedy kilkakrot nie, treści ważne z punktu widzenia objawów i patomechanizmów zaburzeń mowy.
Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym - narzędzie do kompleksowej diagnozy logopedycznej
Publikacja dr Danuty Emiluty-Rozyi to próba wykorzystania imponującego dorobku, na który złożyły się długoletnia praktyka oraz spory wkład naukowy autorki. Celem, który przyświecał powstaniu tej wyjątkowej książki była chęć dostarczenia logopedom narzędzia służącego do diagnozy logopedycznej. Narzędzie, które autorka oddaje do rąk czytelników to pozycja absolutnie unikatowa na rynku wydawnictw logopedycznych. Jest to metoda badania, dzięki której możliwe jest ocenienie w sposób całościowy stopnia posługiwania się językiem przez dane dziecko, a dalszej perspektywie – wyznaczenie najważniejszych elementów przyszłej terapii logopedycznej.
Dr Danuta Emiluta-Rozya to doświadczony logopeda, naukowiec, dydaktyk, którego uwagi, spostrzeżenia są szczególnie cenne dla specjalistów zajmujących się językiem i jego użyciem. Za sformułowanymi komentarzami odnajdujemy nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim wieloletnie doświadczenia, co czyni opracowanie szczególnie cennym.
- Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UŚ Danuty Pluty-Wojciechowskiej
O Autorce
Autorka książki, dr Danuta Emiluta-Rozya, to logopeda z wieloletnim stażem. Wiedza, którą przekazuje w niniejszej książce z pewnością będzie niezwykle przydatna dla wszystkich specjalistów zajmujących się problematyką języka i jego użycia. Przebieg kariery:
- związana z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie od 1984 roku
- współtwórczyni 5-letnich studiów logopedycznych w APS w 1989 roku
- autorka programów studiów logopedycznych
- założycielka Poradni Logopedycznej APS
- wieloletni kierownik Zakładu (Pracowni) Logopedii APS
Zainteresowania naukowe autorki obejmują: metodologię badań logopedycznych, diagnozę różnicową form zaburzonego i opóźnionego rozwoju mowy, typologie i charakterystykę trudności w językowym porozumiewaniu się.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: logopedia, logopedyczne, rozwój mowy, test, zestaw, diagnoza
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
BARDZO POLECAM. KOM PLEKSOWE NARZĘDZIE DIAGNOSTYCZNE. PRZY POMOCY TYCH KART MOŻNA GRUNTOWNIE PRZEBADAĆ PACJENTA.
-
Bardzo polecam, kompleksowe narzędzie diagnostyczne.
-
Test jest rewelacyjny. Wszystkie pomoce do testu wystarczy zalaminować i można korzystać bez końca. Test bada praktycznie wszystkie aspekty. Godny polecenia.
-
Polecam do badania. Wszystko w jednym, pomocnym dokumencie
-
Doskonała pomoc dla logopedy. Pozycja warta swojej ceny. Polecam:)