Zestaw ogólnorozwojowych ćwiczeń edukacyjnych dla dzieci.
| Liczba stron: | 60 |
| Rok wydania: | 2010 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788361022183 |
Co dzień łatwiej - Ćwiczenia edukacyjne
–Arson
–Wianecka Elżbieta, Masłowska Joanna
Książka Elżbiety Wianeckiej i Joanny Masłowskiej zawiera ćwiczenia adresowane do wszystkich dzieci – zarówno tych, które rozwijają się bez przeszkód, jak i tych, które cierpią na różnego rodzaju przypadłości i zaburzenia (dysleksja, zespół Downa, upośledzenie umysłowe itp.)
Ćwiczenia można wykonywać w dowolnej kolejności, ponieważ stosowane są one na różnych etapach terapii. Każde z nich można modyfikować i próbować dostosować do specyficznych potrzeb konkretnego dziecka.
Dobór ćwiczeń jest nieprzypadkowy. Głównym celem było rozwijanie za ich pomocą umiejętności analizy i syntezy materiału trojakiego rodzaju: pisanego, słuchowego oraz językowego. Dodatkowo, położono nacisk na usprawnianie pamięci, a także na integrację percepcyjno-motoryczną. Ćwiczenia zawarte w niniejszej publikacji stosować można w celu doskonalenia uwagi dzieci, usprawniania słuchu fonemowego, kształcenia analizy i syntezy wzrokowej, sprawności manulanej oraz tzw. pamięci ruchu.
Oprócz instrukcji tekstowej, każde ćwiczenie zaopatrzone jest także w fotografię ilustrującą prawidłowy sposób jego wykonania.
Książka podzielona jest na 4 części:
- Samogłoski i sylaby - proste ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania samogłosek oraz sylab. Głównym celem jest w tym przypadku nauka rozpoznawania i odwzorowywania liter i sylab, co w przyszłości pomoże w nauce czytania i pisania.
- Pamięć szeregów - rozwijanie pamięci bezpośredniej, dzięki czemu dziecko łatwiej zapamiętuje i odtwarza dany materiał. Ćwiczenia przydatne są w nauce działań arytmetycznych oraz w rozwiązywaniu zadań tekstowych.
- Język i działanie - nauka rozumienia poleceń językowych oraz ich realizacji w samodzielny sposób. Język ćwiczeń wpływa na poszerzenie biernego (wewnętrznego) słownika dziecka.
- Opowiadam co widzę - kształtowanie pamięci słuchowej, dzięki której dziecko potrafi utrwalić i przypomnieć sobie zasłyszane informacje usłyszanych. Ponadto, kształtowanie pamięci bezpośredniej (zapamiętanie i odtwarzanie danego materiału).
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: autyzm, logopedia, dysleksja, matematyka, pamięć, terapia, koncentracja, słuch, czytanie, samogłoski
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
Są to wskazówki do pracy dla nauczyciela, nie dla dziecka
-
Dobra książka do pracy zgodnie z zasadami metody krakowskiej