Liczba stron: 96
Format: B5
Rok wydania: 2017
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788361339113
Kupiło 6 osób
Nasza cena: 21,00zł
Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. Poradnik dla nauczycieli dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 1-4 dni
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 1050 pkt. w prog. lojalnościowym

Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. Poradnik dla nauczycieli

Komlogo

Paluch Anna (red.), Drewniak-Wołosz Elżbieta (red.)

Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych.  Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej,  o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W  różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco  rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.

Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.

Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.

Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.

ze wstępu
Anna Paluch

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Komlogo Piotr Gruba, ul. Pszenna 2, 44-109 Gliwice (PL), adres e-mail: info@komlogo.pl


Tagi: rozwój mowylogopediaćwiczeniakomunikacjaafazjaterapiadiagnoza

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

Spis treści:

Anna Paluch

WPROWADZENIE – PODSTAWOWE INFORMACJE O ZABURZENIU . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . 8

Izabela Jackowska, Katarzyna Komar, Katarzyna Świątkowska

SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE OBJAWY NIEDOKSZTAŁCENIA MOWY O TYPIE AFAZJI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . 16

Jadwiga Polakiewicz

WARUNKI EFEKTYWNEJ EDUKACJI DZIECI AFATYCZNYCH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

Jadwiga Polakiewicz

TRUDNOŚCI SZKOLNE DZIECI AFATYCZNYCH – WSKAZÓWKI DLA NAUCZYCIELI . . . . . . 24

Mariola Słupek

„NIEZBĘDNIK” NAUCZYCIELA W PRACY Z DZIECKIEM AFATYCZNYM . . . . . . . . . . 36

Katarzyna Gorzko, Anna Paluch, Anna Pasek

JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU OPÓŹNIENIA LUB ZABURZENIA ROZWOJU JĘZYKA I MOWY DZIECKA. KOLEJNE KROKI-WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI  . 42

Elżbieta Drewniak-Wołosz

WSTĘP DO STUDIÓW ZABURZENIA DZIECI AFATYCZNYCH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48

Izabela Jackowska

PIOTRUŚ – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ EKSPRESJI MOWY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54

Katarzyna Świątkowska

ANIA – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ PERCEPCJI MOWY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

Katarzyna Komar

KRZYŚ – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ PERCEPCJI MOWY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70

SŁOWNICZEK TERMINÓW OPISUJĄCYCH ISTOTNE OBJAWY WYSTĘPUJĄCE U DZIECI Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI . . . . . . 76

ZALECANA LITERATURA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77

NOTKI O AUTORACH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78

OPINIE I DOŚWIADCZENIA RODZICÓW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80

EDUKACJA DZIECKA Z AFAZJĄ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82

PRZYKŁADOWE OPINIE RODZICÓW W CAŁOŚCI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86

NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO PRZEZ DZIECI Z AFAZJĄ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94

  • Agnieszka Spadło napisała/napisał:
    Bardzo przydatna pozycja dla nauczycieli i opiekunek w przedszkolach. Łatwe i celne wskazówki do pracy z dzieckiem afatycznym.
    05.02.2021

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.