EduSensus Logopedia PRO. LOGO-GRY - Pakiet logopedycznych programów komputerowych + mikrofon
Zestaw multimedilanych gier logoedycznych sterowanych głosem, do wykorzystania przez logopedów, nauczycieli przedszkola i pedagogów specjalnych na zajęciach z dziećmi z zaburzeniami mowy, słuchu i zaburzeniami poznawczymi.
| Nagrody i wyróżnienia: | Świat Przyjazny Dziecku |
| Format: | Nośnik: Pendrive |
| Rok wydania: | 2021 |
| Oprawa: | pudełko |
| Cyfrowy Uczeń: | Cyfrowy Uczeń |
| Kod produktu: | edu1902011404 |
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed startem promocji - 1709,10zł
EduSensus Logopedia PRO. LOGO-GRY - Pakiet logopedycznych programów komputerowych + mikrofon
–Nowa Era
EduSensus Logopedia PRO LOGO-GRY to zestaw gier sterowanych głosem, do wykorzystania na zajęciach z dziećmi z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami poznawczymi.
- Zastosowanie: profilaktyka i terapia logopedyczna, nauka języka, zajęcia z dziećmi z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami poznawczymi.
- Odbiorcy: logopedzi, nauczyciele przedszkola, pedagodzy specjalni, rodzice.
- Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/lub zaburzeniami słuchu i komunikacji.
Gry są atrakcyjnym elementem wspomagającym terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami słuchu, mowy, komunikacji, ale również dzieci z autyzmem, mutyzmem i opóźnionym rozwojem umysłowym.
W zestawie LOGO-GRY znajdują się:
- program multimedialny na pendrive,
- profesjonalny mikrofon,
- przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć oraz zestawy tekstów terapeutycznych.
Dodatkowo w nowej edycji:
- licencja na 2 urządzenia,
- publikacja "Podręczny zestaw obrazkowy" w zestawie,
- 2 lata gwarancji.

Edusensus Logopedia PRO. LOGO-GRY
Główne obszary wykorzystania programu LOGO-GRY:
- profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
- wspieranie rozwoju prawidłowej artykulacji,
- kształcenie prawidłowej fazy wydechowej,
- ćwiczenia natężenia głosu,
- ćwiczenia rytmiki mowy,
- trening modulacji i intonacji głosu,
- ćwiczenia dźwięczności (głoski dźwięczne i bezdźwięczne),
- wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
- wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- kształcenie poczucia sprawstwa,
- praktyczne zastosowanie w surdopedagogice i surdologopedii.
Na program składa się 26 gier wspomagających nabywanie umiejętności operowania cechami dźwięku, takimi jak:
- wysokość,
- głośność (natężenie),
- dźwięczność,
- czas trwania.
Program szczególnie pomocny jest w terapii dzieci z:
- zaburzeniami rozwoju języka i słuchu,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- niepełnosprawnością umysłową lub innymi zaburzeniami,
- opóźnionym rozwojem funkcji poznawczych.
Program współpracuje również z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym
Podręczny zestaw obrazkowy
Nowa edycja programu LOGOPEDIA PRO - LOGO-GRY to efekt rozmów z użytkownikami. Wprowadzono zmiany, o które prosili specjaliści, dlatego w nowej edycji program można instalować na 2 urządzeniach równolegle i jest dostępny z 2-letnią gwarancją.
Nowością jest również drukowana publikacja Podręczny zestaw obrazkowy zawierająca ponad 300 ilustracji do rozwijania słownictwa, kompetencji komunikacyjnych i funkcji percepcyjno-motorycznych.
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z niepełnosprawnościami o ograniczonym zasobie słownictwa i z problemami z porozumiewaniem się. Kolorowe, realistyczne ilustracje są podzielone na 17 podstawowych kategorii najczęściej wykorzystywanych w komunikacji. Terapeuta lub nauczyciel może je wyciąć, a następnie wykorzystać w dowolny sposób podczas zajęć – liczne pomysły na przykładowe zastosowania obrazków znajdują się we wstępie do publikacji. Są to np.: nazywanie obiektów na ilustracjach, opisywanie ich, tworzenie zdań i historyjek z wykorzystaniem obrazków.
W końcowej części publikacji mieszczą się etykiety do wycięcia, które stwarzają dodatkowe możliwości wykorzystania materiału.
Gry logopedyczne
Spośród elementów zestawu na szczególne wyróżnienie zasługują gry:
- LOGO - Malarz
- LOGO – Kręcik
- LOGO – Poziom
- LOGO – Papuga
- LOGO – Locik
- LOGO – Cel
- LOGO – Szum
- LOGO – Łapka
- LOGO – Tenis
- LOGO – Muzyk
Logo-Malarz
Gra, która ma zachęcać dziecko do wydawania dźwięków i pobudzać je do mówienia. Jeżeli do mikrofonu zostanie podany sygnał (w tym wypadku głos dziecka) o określonym poziomie, na ekranie monitora pojawią się ilustracje. Długość trwania obrazu oraz jego kolor zależą od poziomu dźwięku podawanego na mikrofon. Zainteresowanie nowymi obrazami pojawiającymi się na ekranie powoduje, że dziecko stara się wydawać dźwięki o wystarczająco wysokim poziomie, wywołującym reakcję na monitorze. Program realizuje więc akustyczno-optyczne sprzężenie zwrotne pobudzające dziecko do wydawania różnego rodzaju dźwięków.
Wariant 1 - rysowanie kotka.
Wariant 2 - pędzel i sztaluga.
Wariant 3 - ukwiecanie łąki.
Logo-Kręcik
Gra ćwicząca wydłużanie fazy wydechowej, która podobnie jak Logo-Malarz, ma zachęcać dziecko do wydawania dźwięków i pobudzać je do mówienia. Element: piłka, wiatrak lub bączek wprawiany jest w ruch za pomocą głosu. Prędkość ruchu elementu jest proporcjonalna do poziomu dźwięku podawanego do mikrofonu oraz długości jego trwania.
Wariant 1 - piłka.
Wariant 2 - wiatrak.
Wariant 3 - bączek.
LOGO-Poziom
Gra bezpośrednio realizująca tzw. lusterko mowy. W trakcie mówienia do mikrofonu możliwe jest kontrolowanie na ekranie monitora kształtu fali dźwiękowej.
LOGO-Papuga
Gra ta, to komputerowy magnetofon. Polega ona na tym, że papuga powtarza z pewnym opóźnieniem słowa i zwroty wypowiadane przez dziecko do mikrofonu. Gra ma zachęcać małego pacjenta do mówienia na zasadzie prostej zabawy w echo. W przypadku dzieci w ogóle niesłyszących głośnik zestawu może zostać wykorzystany jako element drgający, przetwarzający falę akustyczną na drgania materiałowe. Dziecko, przykładając dłoń do siatki głośnika, będzie mogło odbierać drgania wywoływane wydawanymi przez siebie dźwiękami.
Wariant 1 - papuga buja się na trampolinie.
Wariant 2 - papuga siedzi przy adapterze.
Wariant 3 - papuga siedzi na ramieniu pirata.
Logo-Locik
Gra ćwicząca głośność mowy. Polega ona na sterowaniu lotem samolotu, pelikana lub pszczółki za pomocą głosu tak, aby omijać pojawiające się na drodze przeszkody oraz na zbieraniu napotkanych po drodze elementów. Im głośniej gracz będzie mówił, tym wyżej pelikan pszczoła lub samolot będą się wznosić. Gra może być sterowana poziomem mowy dźwięcznej i bezdźwięcznej. Gra Logo-Locik jest grą zliczaną.
Wariant 1 - samolot.
Wariant 2 - pelikan.
Wariant 3 - pszczółka.
Logo-Cel
Gra, która ma służyć ćwiczeniom rytmiki mowy. Gra polega na oddawaniu strzałów do elementów przesuwających się na ekranie. Strzał generowany jest wówczas, gdy poziom dźwięku podanego na mikrofon przekroczy odpowiedni próg. Gra Logo-Cel jest grą zliczaną.
Wariant 1 - armata.
Wariant 2 - łuk.
Wariant 3 - dubeltówka.
Logo-Szum
Gra szczególnie przydatna w terapii sygmatyzmów, służy bowiem ćwiczeniom utrwalającym różnicowanie artykulacji głosek sz i s. Gra polega na sterowaniu przesuwającym się na ekranie elementem ruchomym (koszem lub garnkiem), do którego należy łapać spadające z góry elementy (jabłka, kasztany lub warzywa). Program rozpoznaje, jaka głoska została wypowiedziana, by następnie przesunąć element ruchomy w kierunku związanym z daną głoską. Ruch może być sterowany nie tylko izolowanymi głoskami, ale również całymi wyrazami zawierającymi te głoski. Gra Logo-Szum jest grą zliczaną.
Wariant 1 - jabłka.
Wariant 2 - kasztany.
Wariant 3 - zupka.
Logo-Łapka
Gra wspomagająca trening modulacji wysokości głosu i intonacji mowy. Wysokość głosu podawanego do mikrofonu steruje poruszającym się na ekranie elementem: rybką, dzięciołem lub kotkiem. Wysoki głos przesuwa element w górę, odpowiednio niski - w dół. Ruch elementu może być sterowany nie tylko za pomocą izolowanych głosek, ale również całych wyrazów wypowiadanych na odpowiedniej wysokości.
Wariant 1 - rybka.
Wariant 2 - dzięcioł.
Wariant 3 - kotek.
Logo-Tenis
Gra służy ćwiczeniom modulacji wysokości głosu oraz intonacji wypowiedzi. Polega na odbijaniu elementu, którego położenie regulowane jest wysokością wypowiadanego do mikrofonu głosu.
Wariant 1 - tenis.
Wariant 2 - hokej.
Wariant 3 - ping-pong.
Logo-Muzyk
Gra pomaga w treningu modulacji wysokości głosu i intonacji mowy. Wysokość głosu podawanego do mikrofonu powoduje reakcję określonej piszczałki organów. Wysoki głos powoduję reakcję najdłuższej piszczałki, niski - najkrótszej.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: gry, logopedia, gra, zestaw, logopedyczne, pomoce logopedyczne, pakiet, edusensus, nowa era, terapia logopedyczna
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

