Eduterapeutica ADHD to program przeznaczony do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają: zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne i problemy w koncentrowaniu się.
| Nagrody i wyróżnienia: | Świat Przyjazny Dziecku |
| Rok wydania: | 2024 |
| Oprawa: | pudełko |
| Wiek: | od 6 lat |
| Cyfrowy Uczeń: | Cyfrowy Uczeń |
| Kod produktu: | 5903228142628 |
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed startem promocji - 2149,81zł
Eduterapeutica Lux ADHD
–PWN (Ei System)
Zestaw Eduterapeutica ADHD zawiera:
- 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
- 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie,
- 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
- 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
- poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
- szkolenie on-line dla nauczycieli,
- długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli;
- do pakietu dołączamy model 3D wykonany na drukarce Banach School, memory sensoryczne 3D
Licencja otwarta – nieograniczona liczba użytkowników i urządzeń.
Licencja otwarta pozwala na zainstalowanie programu na dowolnej liczbie urządzeń.
Długopis 3D jest doskonałym narzędziem dla dzieci z ADHD do nauki cierpliwości. Zmieniając rysunki w przestrzenne obiekty, rozwija u dzieci wyobraźnię przestrzenną.
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają:
- zdiagnozowane ADHD,
- symptomy zachowań bez diagnozy,
- wysoką wrażliwość,
- trudności emocjonalne,
- problemy w koncentrowaniu się.
Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
- zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom,
- bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka,
- z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia,
- bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi,
- zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD,
- zaobserwujesz szybkie efekty terapii.
Korzyści dla dziecka:
- z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację,
- rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych,
- pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się,
- chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka.
Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością , nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością. Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD.
Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.
Terapia jest konieczna/
ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców, objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością. W przypadku dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji.
Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów
Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej.
Od czego rozpocząć terapię?
Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5. roku życia dziecka ze względu na neuroplastyczność mózgu.
Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej.
Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:
MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.
MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społecznych wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.
MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.
MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
MONIKA BEKKER-GOSKA – autorka ćwiczeń. Wspaniały pedagog, na co dzień pracująca jako terapeuta, z ogromnymi sukcesami w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce. Specjalistka z długoletnią praktyką. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, szczególnie z dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych.
Seria Eduterapeutica Lux
Numer 1 w terapii – Eduterapeutica lux:
- Możliwość prowadzenia terapii na różnych urządzeniach: komputerze, laptopie, tabletach oraz ekranach dotykowych.
- Licencja otwarta pozwala na zainstalowanie programu na dowolnej liczbie urządzeń – dostęp do programu dla całej kadry pedagogicznej i wszystkich uczniów.
- Możliwość pracy z uczniem w klasie i gabinecie, a także na odległość.
- Bezpłatne wsparcie merytoryczne, techniczne.
- Dostęp do bezpłatnych i certyfikowanych webinarów merytorycznych.
Sprawdzone pomoce i narzędzia to terapii – wejdź na wyższy poziom terapii i edukacji dzięki Eduteraputica Lux!
Nowa edycja pakietów multimedialnych Eduterapeutica Lux powstała z myślą o Waszych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych. Każdy materiał dydaktyczny jest przemyślany i dokładnie przeanalizowany przez Was – specjalistów. Bo kto, jak nie Wy najlepiej zrozumie potrzeby dzieci i młodzieży ze SPE? Przyjazne i ciekawe wizualnie ćwiczenia interaktywne zachęcają do udziału w terapii, a dodatkowo budują w nich optymizm, wytrwałość i wiarę we własne możliwości.
Eduterapeutica Lux to kompleksowe i różnorodne pomoce dostępne w formie:
- multimediów,
- materiałów tradycyjnych,
- nowoczesnych narzędzi, takich jak drukarki i długopisy 3D.
Pomoce przygotowane są do prowadzenia zajęć na każdym etapie rozwoju – dla uczniów w wieku od 6 do 15 lat. Seria Eduterapeutica Lux wspiera terapie wszystkich uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Dlaczego warto pracować z Eduterapeutica Lux?
- Nowoczesność
Terapie możesz prowadzić na różnych urządzeniach oraz pobrać ćwiczenia interaktywne i przesłać je uczniowi za pomocą e-mail. Ponadto możesz prowadzić terapię skądkolwiek zechcesz.
- Kompleksowość
Dostajesz dostęp do różnorodnych ciekawych kart pracy, ćwiczeń multimedialnych czy np. do nowoczesnych technologii (jak długopisy 3D).
- Wygoda użytkowania
Licencja otwarta pozwala na zainstalowanie programu na dowolnej liczbie urządzeń. Program jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Bezpłatne wsparcie techniczne przez cały okres użytkowania.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: logopedia, nastolatek, ćwiczenia, terapia, logopedyczne, programy multimedialne, specjalne potrzeby edukacyjne, multimedia, diagnoza, adhd
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu