| Liczba stron: | 156 |
| Format: | B5 |
| Rok wydania: | 2019 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788380858169 |
Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów klas 4-6. Część 2
–Difin
–Radwańska Anna
Poradnik zawiera ćwiczenia praktyczne dla nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas pracy z uczniem, aby stymulować jego rozwój i pozwolić osiągnąć sukces edukacyjny. Docelowa grupa uczniów 4–6 klasa szkoły podstawowej. Główną cechą, którą wyróżnia proponowaną publikację jest to, że zawiera w przeważającej części praktyczne ćwiczenia, które rodzic sam może wykorzystać podczas wspólnej pracy nad zminimalizowaniem zaburzeń wynikających z dysleksji.
Proponowany przez Autorkę zbiór ćwiczeń ma charakter zabawowy, oryginalną formę i będzie stanowił na pewno motywujący i interesujący materiał dla dzieci. Zawiera m.in.:
- przedstawienie aktualnych regulacji prawnych i zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci z problemami w uczeniu się,
- ogromną różnorodność propozycji zadań,
- ciekawe i oryginalne ćwiczenia, jak sudoku, labirynty, duża liczba interesujących zadań wymagających manipulacji literami/głoskami, rozsypanki literowe,
- zadania rozwijające pamięć i uwagę.
Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
O autorze:
Anna Radwańska, pedagog i terapeuta pedagogiczny. Pracuje z małymi dziećmi mającymi liczne problemy (zaburzona percepcja wzrokowa, słuchowa, koncentracja uwagi, afazja, autyzm, mutyzm, zespół Downa). Autorka artykułów dla portali parentingowych oraz dla czasopisma „Baby Junior”.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: szlaczki, ćwiczenia grafomotoryczne, dysleksja, grafomotoryka, ortografia, ćwiczenia, terapia ręki, kaligrafia, dysgrafia, scenariusze
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce
1.1. Nowe regulacje prawne
1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1.2.1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne powinny opierać się na określonych zasadach
1.2.2. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
1.2.3. Porady i konsultacje dla uczniów i rodziców
Rozdział II. Objawy dysleksji powyżej 10 r.ż.
2.1. Jak dysleksja rozwojowa wpływa na proces edukacyjny ucznia. Trudności na poszczególnych przedmiotach w szkole oraz sposoby pracy z dzieckiem
Rozdział III. Proponowane sposoby pracy z dzieckiem
3.1. Sposoby pracy z dzieckiem z dysleksją na zajęciach lekcyjnych
3.2. Sposoby pracy z dzieckiem z dysortografii na zajęciach lekcyjnych
3.3. Sposoby pracy z dzieckiem z dysgrafią na zajęciach lekcyjnych
3.4. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) na zajęciach specjalistycznych
3.4.1. Praca z uczniem z dysleksją i dysortografią na zajęciach specjalistycznych
3.4.2. Przykładowe ćwiczenia podczas pracy z uczniem z dysgrafią
Rozdział IV. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów z dysleksją
4.1. Ćwiczenia doskonalące czytanie
4.2. Ćwiczenia doskonalące pisanie
4.3. Ćwiczenia usprawniające funkcje językowe
4.4. Ćwiczenie doskonalące koncentrację, pamięć i myślenie logiczne
4.5. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową jako ćwiczenia uzupełniające funkcje kluczowe
Zakończenie
Bibliografia