Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby - gra edukacyjna
Gra edukacyjna Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby doskonali umiejętność sylabizowania.
| Nagrody i wyróżnienia: | Świat Przyjazny Dziecku, Dziecięca Marka Roku | 
| Rok wydania: | 2020 | 
| Oprawa: | pudełko | 
| Wiek: | od 4 do 8 lat | 
| Kod produktu: | 5903792767227 | 
Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby - gra edukacyjna
–Edgard
Gra edukacyjna Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby (4-8 lat) to klasyczna układanka obrazkowo-sylabowa, doskonaląca analizę i syntezę sylabową, czyli umiejętność sylabizowania, której opanowanie bywa jednym z etapów nauki czytania (w zależności od przyjętej metody). Dzięki grze uczą się czytania, przechodząc od etapu rozpoznania sylab do łączenia ich w wyrazy.
"Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby" - zasady gry
Gra Sylaba do sylaby zawiera bogaty materiał wyrazowy, który podzielono od łatwiejszych wyrazów do trudniejszych, które zawierają również trudniejsze głoski języka polskiego. W zabawach z żetonami dzieci rozpoznają sylaby i łączą je w 2-, 3- i 4-sylabowe wyrazy. Najprostszy wariant polega na nazywaniu ilustracji, tworzeniu ich nazw za pomocą sylab i układaniu w ten sposób wyrazu. W trudniejszych wariantach dziecko może komponować wyrazy bez pomocy ilustracji lub skorzystać z podpowiedzi, jaką jest kolor tła. Zaawansowani gracze mogą grać wszystkimi żetonami i układać z sylab dowolne wyrazy.
W wybranych wariantach rozgrywek liczą się koncentracja, refleks i pamięć, ponieważ zwycięża ten gracz, który pierwszy ułoży z żetonów swoje wyrazy.
Gra Sylaba do sylaby angażuje zmysły dziecka: wzrok, słuch oraz dotyk, a także utrwala kierunek czytania od lewej do prawej strony. Kolorowe ilustracje Magdaleny Popovics przedstawiają przedmioty z najbliższego otoczenia dziecka oraz uwzględniają jego wiedzę o świecie.
Gra Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby rozwija następujące umiejętności:
- naukę czytania,
 - koncentrację,
 - percepcję wzrokową,
 - słownictwo,
 - wyobraźnię językową,
 - motorykę małą,
 - mowę dziecka.
 
Okiem Eksperta
"Zabawy z sylabami ułatwiają naukę czytania, ponieważ dziecko najpierw rozpoznaje cząstki wyrazu (sylaby), a dopiero potem łączy je z pozostałymi elementami, ostatecznie składając je w wyraz. To trochę jak z budowaniem domu z kilku większych elementów zamiast kilkudziesięciu drobnych – jest łatwiej. Do zabaw sylabami można zachęcać dzieci już w wieku przedszkolnym. Z taką grą nauka czytania przychodzi o wiele łatwiej."
– Anna Jankowska, pedagog, autorka blogów Tylko dla mam oraz Aktywne czytanie
Gra Kapitan Nauka. Sylaba do sylaby zawiera:
- 144 żetony z sylabami
 - 48 żetonów z obrazkami
 - instrukcję z opisem wszystkich wariantów gry.
 
Elementy wykonane są z grubej tektury, która gwarantuje wytrzymałość podczas wielu rozgrywek.
Cechy gry:
- wiek: 4-8 lat
 - liczba graczy: 2-6 osób
 

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: dysleksja, gry, gra, pamięć, układanki, koncentracja, przedszkole, sylaby, litery, układanka
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
- 
			
		
	Fajna pomoc wspomagająca naukę czytania sylabowego.