Praktyczny zestaw zadań dla osób z łagodnymi trudnościami poznawczymi, łączący trening pamięci, uwagi i funkcji wykonawczych z ćwiczeniami plastycznymi. Publikacja wzmacnia motorykę małą, koordynację oko–ręka i umiejętności językowe, ułatwiając codzienną rehabilitację poznawczą.

Liczba stron: 154
Format: A4
Rok wydania: 2025
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788382704525
Kupiło 6 osób
Nasza cena: 62,00zł
Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 4. Ćwicz swój umysł dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 3100 pkt. w prog. lojalnościowym

Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 4. Ćwicz swój umysł

Difin

Bidzan-Bluma Ilona, Dąbrowska Paulina, Makurat Daria, Szczepkowska Karolina

Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 4 to specjalistyczna publikacja stworzona dla osób z łagodnymi zaburzeniami funkcji poznawczych. Pomaga w treningu pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych i motoryki małej, ułatwiając codzienne funkcjonowanie i poprawiając sprawność umysłową. To praktyczne narzędzie idealne do samodzielnej pracy, terapii domowej i zajęć z terapeutą.

Dlaczego warto sięgnąć po Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 4?

Publikacja łączy najlepsze zadania z poprzednich części serii, angażując kluczowe procesy poznawcze – pamięć, koncentrację uwagi, planowanie, kontrolę zachowań. Nowością są ćwiczenia obejmujące funkcje językowe, wspierające komunikację i rozwój słownictwa, oraz zadania rozwijające motorykę małą, czyli precyzyjne ruchy dłoni i palców, niezbędne do wielu codziennych czynności.

Wyjątkową wartość stanowią zadania plastyczne o różnym poziomie trudności – każde zawiera listę potrzebnych materiałów, instrukcję krok po kroku i zdjęcie przykładowej pracy. Ćwiczenia wspomagają koordynację oko–ręka, pamięć, kreatywność, uważność i planowanie, a także pomagają w redukcji stresu i zwiększaniu satysfakcji z wykonanej pracy.

Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 4 – skuteczny trening pamięci, uwagi i motoryki

Książka jest przeznaczona dla osób dorosłych i seniorów z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi, a także dla ich opiekunów i terapeutów. Dzięki ćwiczeniom opartym na codziennych sytuacjach trening staje się praktyczny, atrakcyjny i angażujący. Zadania można wykonywać samodzielnie lub w grupie, co sprzyja integracji i wspólnemu spędzaniu czasu.

Publikacja została opracowana przez zespół praktyków – psychologów klinicznych, psychoterapeutów i certyfikowaną terapeutkę zajęciową, którzy na co dzień pracują z pacjentami dorosłymi i młodzieżą. To gwarancja rzetelności, jakości i skuteczności ćwiczeń.

Dlaczego warto sięgnąć po tę publikację?

  • kompleksowy trening funkcji poznawczych (pamięć, uwaga, funkcje wykonawcze),
  • rozszerzona praca nad funkcjami językowymi i motoryką małą,
  • praktyczne zadania plastyczne z instrukcjami — gotowe do zastosowania bez dodatkowych przygotowań,
  • materiały opracowane przez zespół praktyków: psychologów klinicznych, psychoterapeutek i certyfikowaną terapeutkę zajęciową, co gwarantuje rzetelność merytoryczną.

Karty pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych. Część 4 – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1. Dla kogo przeznaczona jest publikacja?
Książka adresowana jest do osób dorosłych i seniorów z łagodnymi trudnościami poznawczymi oraz do specjalistów i opiekunów prowadzących terapię lub ćwiczenia wspierające pamięć, uwagę i funkcje wykonawcze.

2. Czy zadania wymagają specjalistycznych narzędzi?
Nie. Większość ćwiczeń wykorzystuje proste materiały plastyczne lub codzienne przedmioty; w opisach prac podano listę potrzebnych materiałów i instrukcję wykonania.

3. Czy ćwiczenia nadają się do pracy grupowej?
Tak. Materiały można realizować indywidualnie lub w grupie — format zadań sprzyja integracji, współpracy i wspólnemu osiąganiu efektów terapeutycznych.

4. Jak często warto wykonywać ćwiczenia z tej publikacji?
Zalecana systematyczność zależy od celów terapeutycznych; jednak regularne, krótkie sesje (kilka razy w tygodniu) przynoszą najlepsze efekty w zakresie poprawy pamięci i uwagi.

5. Czy publikacja zawiera ocenę postępów lub instrukcje ewaluacji?
Karty zawierają opisy zadań i wskazówki do obserwacji postępów; terapeuci i opiekunowie mogą w prosty sposób dokumentować efekty i dostosowywać poziom trudności.

6. Jakie korzyści można osiągnąć dzięki pracy z tymi kartami?
Praca z zestawem wspiera pamięć i koncentrację, poprawia motorykę małą i koordynację, rozwija język i kreatywność oraz pomaga w budowaniu strategii radzenia sobie ze stresem i planowania działań.

O Autorach 

Bidzan-Bluma Ilona

Doktor psychologii, specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog. Adiunkt w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Zdrowia Uniwersytetu Gdańskiego oraz w Instytucie Pedagogiczno-Językowym Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu. Pracuje z pacjentami w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku oraz w gabinecie prywatnym, prowadząc diagnostykę i terapie neuropsychologiczne. 

Dąbrowska Paulina

Specjalista psychologii klinicznej, dyplomowana psychoterapeutka. Ukończyła całościowe szkolenie systemowo-psychodynamiczne: podejście zintegrowane na UJ w Krakowie, atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii oraz Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Prowadzi konsultacje oraz psychoterapię indywidualną osób dorosłych i młodzieży, a także terapię par i małżeństw. Przez kilka lat związana była z Poradnią Zdrowia Psychicznego dla osób dorosłych, gdzie zajmowała się pracą terapeutyczną oraz diagnozą psychologiczną osób dorosłych. Od 2016 r. prowadzi prywatny gabinet psychoterapii i pomocy psychologicznej. 

Makurat Daria

Psycholog, asystent w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Zdrowia Uniwersytetu Gdańskiego, doktorantka Szkoły Doktorskiej przy Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół neuropsychologii oraz psychologii sztuki i kreatywności.  

Szczepkowska Karolina

Certyfikowana terapeutka zajęciowa, pracuje na Oddziale Dziennym w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku. Jej głównym obszarem zainteresowań jest terapia sztuką i ruchem. 


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: szkoła ponadpodstawowaskoncentruj siękarty pracypamięćnastolatekćwiczeniakoncentracjaterapiaspecjalne potrzeby edukacyjne

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

Spis treści:

Wstęp

1. FUNKCJE WYKONAWCZE

Zadanie 1.1. Przeczytaj tekst i wybierz słowa klucze cz. I
Zadanie 1.2. Przeczytaj tekst i wybierz słowa klucze cz. II
Zadanie 1.3. Zaplanuj trasę wyjazdu
Zadanie 1.4. Zaplanuj swój przejazd środkiem transportu
Zadanie 1.5. Zamówienie w kawiarni
Zadanie 1.6. Zaprojektuj menu do swojej kawiarni
Zadanie 1.7. Uporządkuj rubryki w odpowiedniej kolejności
Zadanie 1.8. Za granicą
Zadanie 1.9. Zaznacz na mapie
Zadanie 1.10. Raz prawa, raz lewa

2. PAMIĘĆ

Zadanie 2.1. Odpowiedz na pytania (quiz z wiedzy ogólnej)
Zadanie 2.2. Zapamiętaj słowa z wykorzystaniem mnemotechniki
Zadanie 2.3. Zapamiętaj słowa cz. I
Zadanie 2.4. Zapamiętaj słowa cz. II
Zadanie 2.5. Kształty do zapamiętania z wykorzystaniem ruchu cz. I
Zadanie 2.6. Kształty do zapamiętania z wykorzystaniem ruchu cz. II
Zadanie 2.7. Kształty do zapamiętania z wykorzystaniem ruchu cz. III
Zadanie 2.8. Zapamiętaj    tekst z wykorzystaniem mnemotechniki (mapping) cz. I
Zadanie 2.9. Zapamiętaj    tekst z wykorzystaniem mnemotechniki (mapping) cz. II
Zadanie 2.10. Zapamiętaj tekst z wykorzystaniem mnemotechniki (mapping) cz. III
Zadanie 2.11. Zapamiętaj pokazane zdjęcia ze szczegółami
Zadanie 2.12. Zapamiętaj zdjęcia
Zadanie 2.13. Opowiadanie do zapamiętania cz. I
Zadanie 2.14. Opowiadanie do zapamiętania cz. II
Zadanie 2.15. Przysłowia
Zadanie 2.16. Zapisz z pamięci
Zadanie 2.17. Przysłowia – znaczenia
Zadanie 2.18. Kartka z kalendarza
Zadanie 2.19. Obraz do zapamiętania

3. PROCESY UWAGOWE

Zadanie 3.1. Wykreślanie cyfr cz. I
Zadanie 3.2. Wykreślanie cyfr cz. II
Zadanie 3.3. Cytaty cz. I – wykreśl niepotrzebne znaki    i odczytaj hasło
Zadanie 3.4. Cytaty cz. II – wykreśl niepotrzebne znaki    i odczytaj hasło
Zadanie 3.5. Cytaty cz. III – połącz fragmenty tekstu i utwórz z nich hasło
Zadanie 3.6. Wykreślanka – przedmioty codziennego użytku
Zadanie 3.7. Wykreślanka – co człowiek może robić
Zadanie 3.8. Wykreślanka – zwierzęta
Zadanie 3.9. Wykreślanka – kwiaty

4. FUNKCJE JĘZYKOWE

Zadanie 4.1. Fiszki cz. I
Zadanie 4.2. Fiszki cz. II
Zadanie 4.3. Codzienne sytuacje. Zaplanuj rozmowę
Zadanie 4.4. Pocztówka    
Zadanie 4.5. Uzupełnij słowa brakującymi sylabami
Zadanie 4.6. Opowiadanie z lukami
Zadanie 4.7. Bliżej natury
Zadanie 4.8. Twoje szczególne zdjęcie
Zadanie 4.9. Opowiadania cz.I
Zadanie 4.10. Opowiadanie cz. II

5. MOTORYKA MAŁA

Zadanie 5.1. Kolaż „Moje zasoby”
Zadanie 5.2. Rysunek w    plenerze
Zadanie 5.3. Linoryt, temat dowolny
Zadanie 5.4. Wydzieranka, temat    dowolny    
Zadanie 5.5. Rękodzieło, temat:    jesienny wianek
Zadanie 5.6. Masa plastyczna,    magnes    w kształcie liścia
Zadanie 5.7. Haft, temat: róża i stokrotka
Zadanie 5.8. Malowanie akwarelą, temat: polne kwiaty
Zadanie 5.9. Stworzenie    bransoletki
Zadanie 5.10. Inne propozycje angażujące motorykę małą

6. DODATEK

Zadanie 6.1. Moje emocje

7. ODPOWIEDZI DO ZADAŃ

8. ZAŁĄCZNIKI


8.1. Do zadania 1.9. Mapa Europy
8.2. Do zadania 5.10. Inne propozycje angażujące motorykę małą
8.3. Do zadania 5.10. Inne propozycje angażujące motorykę małą
8.4. Do zadania 6.1. Moje emocje

Noty biograficzne

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.