Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie - planszowa gra terapeutyczna
Gra Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie to znakomite narzędzie terapeutyczne dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
| Oprawa: | pudełko |
| Wiek: | od 5 lat |
| Kod produktu: | 5900238764451 |
Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie - planszowa gra terapeutyczna
–Epideixis
Gra Odkrycia - poznać i zrozumieć siebie to ekscytująca gra planszowa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych w każdym wieku.
Gra Odkrycia jest także narzędziem terapeutycznym dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
Gra Odkrycia - poznać i zrozumieć siebie jako narzędzie terapeutyczne
Terapeutyczne oddziaływanie gry Odkrycia:
- pomoże zrozumieć siebie,
- pomoże poznać swoje zachowania i reakcje na konkretne sytuacje życiowe,
- pozwoli odkryć w sobie empatię,
- poprawi komunikację interpersonalną,
- rozwinie umiejętność uważnego słuchania, jak i świadomego komunikowania z innymi oraz z samym sobą.
Gra została stworzona przez doświadczonego terapeutę, aby pomóc dzieciom i dorosłym wyrażać swoje myśli i uczucia. Dzieciom bardzo często trudno jest opowiedzieć o sobie, o tym co je trapi. W dorosłym wieku objawia się to problematyczną formą podejścia do życia.
Odkrycia - poznać i zrozumieć siebie to gra pomocna zarówno w pracy indywidualnej jak i grupowej, w środowisku terapeutycznym oraz szkolnym. Gra jest także doskonałym narzędziem dla rodziców, którzy doświadczają trudności komunikacyjnych w relacji ze swoimi dziećmi; dla tych, którzy chcieliby lepiej poznać swoje dzieci, a także dla wszystkich bez wyjątku, którzy chcieliby lepiej poznać samych siebie.
Oprócz głównych pytań występujących na kolorowej planszy, gra Odkrycia zawiera 30 kart przedstawiających różne scenki z życia wzięte oraz 4 karty pytań - służących uczestnikom gry do zadawania dodatkowych pytań. Stosowanie kart jest szczególnie skuteczne, jeśli chodzi o pomoc dzieciom w radzeniu sobie z najrozmaitszymi problemami. Karty ułatwiają otwarcie się w rozmowie, a następnie dzielenie się osobistymi przeżyciami. Dodatkowo, gra uczy budowania i rozwijania swoich wypowiedzi.
W komplecie znajduje się książeczka, a w niej instrukcja, jak delikatnie i z wyczuciem zadawać skuteczne pytania. Grający, zgodnie z instrukcją, wykonuje zadania z każdego pola na które trafi jego pionek. Niektóre pola zawierają konkretne pytanie do niego, podczas gdy na innych polach bierze się kartę z ilustracją i opowiada własną interpretację obrazka. Przez cały czas pozostali gracze mogą korzystać ze specjalnych kart - PYTANIA, dzięki którym mogą zadawać graczowi od 1 do 3 pytań na temat jego historii życia. Każdy, kto stanie pionkiem na pole ŻYCZEŃ wypowiada 3 życzenia. A kto pierwszy dotrze do zamku - wygrywa!
Aspekt gry związany z emocjami jest niezwykle ważny (tak jak ważne jest mówienie o tym, co się czuje), ale poza nim (…) sama gra to również dobra zabawa dla całej rodziny, sposób na rozwijanie wyobraźni (bo to nie lada wyczyn wymyślić historyjkę patrząc zaledwie na jeden jej kadr – obraz), wzbogacanie swojego słownictwa podczas tworzenia nowych historyjek, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, a także wyzwanie matematyczne (jak na grę, która wykorzystuje rzuty kostką przystało).
Na plus wydania działa również solidnie wykonana plansza (twarda, laminowana tektura), pionki oraz kostka (drewniane), a także piękne rysunki (jakby namalowane kredką) umieszczone na kartach.
- Agnieszka Puk, blog „Kreatywnik”.
Odkrycia - poznać i zrozumieć siebie. Zawartość gry
W skład gry wchodzą:
- kolorowa plansza do gry,
- 30 kart ilustrowanych,
- 4 karty do zadawania pytań,
- 2 karty do indywidualnej historii,
- 4 drewniane pionki - kolorowe zwierzątka,
- drewniana kostka do gry,
- książeczka z instrukcją gry.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, gry, gra, przedszkole, komunikacja, gra edukacyjna, terapia, gry edukacyjne, psychologia, relacje
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
Polecam.
-
Przetestowana podczas TUS.Zalety:Pytania wymagają zastanowienia się, pomagają poznać siebie. Atrakcyjna graficznie.Wady:Dla starszych uczniów. Wybrane pytania wymagają bardziej złożonych umiejętności.
-
Bardzo fajna pozycja
-
Super gra, polecam
-
Przydatna pomoc dydaktyczna
-
Polecam ciekawą grę, podczas gry uczestnicy uświadamiają sobie własne uczucia, zachowania, przyzwyczajenia. Polecam dla starszych dzieci.
-
Gra ciekawa dla starszych dzieci - na pewno nie jest przeznaczona dla 3-letnich, jak podaje wydawca, gdyż jest zwyczajnie dla nich za trudna!!
-
Interesująca gra, która pomaga poznać siebie. Do wykorzystania zarówno na zajęciach w niewielkiej grupie, jak i do pracy indywidualnej z dzieckiem lub nastolatkiem.
-
Bardzo dobra gra na przełamanie lodów, integrację i wzajemne poznanie się dzieci pracujących w małej grupie.