Zeszyt z ćwiczeniami do pracy z uczniami z dysleksją i dysortografią z klas 4-6. Publikacja wspiera rozwój umiejetności poprawnego pisania i czytania.

Liczba stron: 80
Format: A4
Rok wydania: 2024
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788381974516
Kupiło 14 osób
Nasza cena: 51,50zł
Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Czytam, rozumiem, piszę. Część 1. Klasy IV-VI (nowa wersja) dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 1-4 dni
  • Zafakturujemy na XII. Wysyłka nastąpi po Świętach.
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2575 pkt. w prog. lojalnościowym

Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Czytam, rozumiem, piszę. Część 1. Klasy IV-VI (nowa wersja)

Operon

Chwastniewska Danuta, Czabaj Renata

Zeszyt ćwiczeń przeznaczony dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. Mogą z nim pracować zarówno czwartoklasiści, jak i piątoklasiści czy szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności danego ucznia. W podejściu standardowym najlepiej zacząć od realizacji zadań z części 1. zeszytu z poziomu podstawowego, by potem przejść do kolejnych części i poziomów. Cała seria składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny.

W jednym zeszycie ćwiczeń zgromadzono zróżnicowany materiał ortograficznymiks trudności ortograficznych, który następnie jest powtarzany w kolejnych zeszytach, ale na wyższym poziomie. Taki układ wynika z przeprowadzonych badań, które wykazały, że uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają treści przedstawiane w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane, niż zebrane w długich jednorazowych sekwencjach (jedna zasada ortograficzna przez dłuższy czas).

Skuteczne ćwiczenia ortograficzne dla klas 4-6

Warto wybrać nową wersję Ortograffiti do pracy z uczniem z dysleksją i dysortografią, ponieważ zamieszczone w niej ćwiczenia rozwijają:

  • umiejętność czytania, zwłaszcza w zakresie tempa czytania i rozumienia czytanego tekstu,
  • umiejętność pisania poprawnego pod względem ortograficznym,
  • funkcje uczestniczące w nauce czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne,
  • zdolność szybszego uczenia się przez wprowadzenie technik aktywizujących mózg,
  • umiejętność samooceny, która podnosi motywację do nauki.

Pomoc dydaktyczna dla uczniów z trudnościami w nauce pisania

Zeszyt ćwiczeń składa się z 10 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:

  • Zabawy z ortografią – rozgrzewka
  • „U” na początku i na końcu wyrazu
  • „Ó” wymieniające się na „o”, „a”, „e”
  • „Ó” niewymienne
  • Głoski dźwięczne i bezdźwięczne w wyrazach z „ó” i „u”
  • „Rz” wymieniające się na „r” i w zakończeniach „-arz”, „-erz”
  • „Rz” niewymienne
  • „Ż” wymieniające się na „g”, „h”, „dz”, „s”, „z”, „ź (zi)”
  • „Ż” niewymienne
  • Powtórzenie i utrwalenie poznanych zasad

Zalecana jest kontynuacja pracy przez realizację zadań z zeszytu Ortograffiti. Miks. Poziom podstawowy. Część 2.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: dysleksjanastolatekpomoce dydaktyczneczytanieterapia dysleksjiortografiaortograffitiortografiti

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.