Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków to książka dla rodziców, nauczycieli i opiekunów, którzy chcą wspierać maluchy (3–6 lat) w stawaniu się coraz bardziej odpowiedzialnymi, zaradnymi, pewnymi siebie i empatycznymi dziećmi.
| Liczba stron: | 397 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788395035203 |
Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków
–Pozytywna Dyscyplina
–Nelsen Jane, Erwin Cheryl, Duffy Roslyn Ann
Przez ostatnie 35 lat miliony rodziców zaufało zdroworozsądkowemu podejściu Pozytywnej Dyscypliny. Bez względu na to, jak bardzo kochasz swojego szkraba, zdarzą Ci się chwile frustracji, gniewu a nawet całkowitej bezradności. Będziesz myślał: Dlaczego mój czterolatek kłamie mi w żywe oczy? Dlaczego moja trzylatka w ogóle mnie nie słucha? Jaką karę powinnam dać mojemu przedszkolakowi, gdy ignoruje moje polecenie i prośby? W ogóle karę?!
Ta książka skupia się tylko i wyłącznie na wyzwaniach związanych z wychowaniem przedszkolaków, omawia typowe problemy i przykładowe rozwiązania. Dostarcza opisów prawdziwych sytuacji i zastosowanych narzędzi Pozytywnej Dyscypliny.
Książka bierze pod uwagę rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy dzieci. Pomaga przewidzieć trudności związane z etapami rozwojowymi, aby lepiej i skuteczniej sobie z nimi radzić.
W książce znajdziesz praktyczne rozwiązania, jak:
- unikać walki o samodzielnie spanie, jedzenie i załatwianie potrzeb fizjologicznych,
- wykorzystać na nieodpowiednie zachowanie jako okazję do uczenia życiowych kompetencji – bez kar i nagród,
- uczyć dzieci wartościowych umiejętności społecznych i pozytywnego zachowania w domu i poza nim,
- wykorzystywać spotkania rodzinne i klasowe (w przedszkolu), by radzić sobie z trudnymi zachowaniami,
- radzić sobie w konstruktywny sposób z mnóstwem innych wyzwań!
To wydanie uwzględnia najnowsze badania z zakresu:
- neurobiologii,
- żywienia,
- budowania nawyków,
- różnic między płciami i ich zachowaniem,
- wagi wczesnego budowania relacji
- i nowego spojrzenia na wychowanie w erze wszechobecnych mass-mediów.
Jaka jest różnica pomiędzy książką "Pozytywna Dyscyplina" a "Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaka"?
Książka dla przedszkolaków jest bardzo dokładnie dopasowana do dzieci na tym etapie rozwoju. Tłumaczy, czego potrzebują i z czego wynikają ich zachowania. Oprócz 4 błędnych celów zachowania obejmuje takie tematy, jak temperament czy właśnie wymienione wcześniej skoki rozwojowe. Daje wskazówki, jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami w oparciu o metodologię Pozytywnej Dyscypliny z uwzględnieniem wieku dziecka. Zawiera też wiele obrazowych przykładów.
Czym jest Pozytywna Dyscyplina?

Pozytywna Dyscyplina oferuje pełne szacunku podejście wychowawcze, wspierające dzieci w każdym wieku – od trzylatka do zbuntowanego nastolatka – w nauce współpracy, budowaniu zdrowej samooceny i wzmacnianiu samodyscypliny.
Miliony rodziców zaufały Pozytywnej Dyscyplinie – stworzonemu przez Jane Nelsen zdroworozsądkowemu i spójnemu podejściu do wychowywania szczęśliwych i odpowiedzialnych dzieci.
Pozytywna Dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku, wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Metoda ta rozwija się już od ok. 40 lat – w 1981 roku Jane Nelsen napisała pierwszą książkę poświęconą tej metodzie: Positive Discipline (Pozytywna Dyscyplina). W kolejnych latach seria Pozytywna Dyscyplina wzbogaciła się także o inne publikacje, powstałe z myślą o różnych grupach wiekowych i potrzebach.
Najważniejsze części składowe Pozytywnej Dyscypliny:
- Wzajemny szacunek. Rodzice wyrażają stanowczość, okazując szacunek sobie oraz wymogom sytuacji, a uprzejmość, szanując potrzeby dziecka.
- Rozumienie przekonania stojącego za zachowaniem. Za każdym ludzkim zachowaniem stoi jakiś cel. Będziesz skuteczniej wpływał na zachowanie swojego dziecka i zmieniał je, kiedy zrozumiesz motywację leżącą u jego podstaw. (Już od pierwszego dnia życia dzieci zaczynają formułować przekonania, które kształtują ich osobowość). Odnoszenie się do przekonań jest tak samo ważne, jeśli nie ważniejsze, jak odnoszenie się do samego zachowania.
- Skuteczna komunikacja. Rodzice i dzieci (nawet te najmłodsze) mogą nauczyć się dobrze słuchać i zwracać się do siebie nawzajem z szacunkiem, by prosić o to, czego potrzebują. Rodzice przekonają się, że dzieci „słyszą” lepiej, kiedy zaprasza się je do procesu wymyślania rozwiązań i aktywnego uczestnictwa, a nie tylko mówi im się, co mają robić. Nauczą się też, jak modelować ten rodzaj słuchania, którego oczekują od dzieci.
- Rozumienie świata dziecka. Dzieci przechodzą przez różne etapy rozwoju. Kiedy poznasz kolejne stadia rozwojowych wyzwań i weźmiesz pod uwagę inne czynniki, takie jak kolejność urodzenia, temperament oraz obecność lub brak umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej będzie ci rozumieć zachowanie dziecka. Poznanie jego świata pozwoli ci z kolei lepiej reagować na jego zachowanie.
- Dyscyplina, która uczy. Skuteczna dyscyplina uczy wartościowych umiejętności społecznych oraz życiowych i nie zawiera w sobie ani elementów pobłażliwości, ani kary.
- Koncentracja na rozwiązaniach zamiast na karze. Poczucie winy nigdy nie rozwiązuje żadnych problemów. Na początku to ty samodzielnie decydujesz, jakie będzie twoje podejście do problemów i wyzwań, ale wraz z upływem czasu nauczysz się współpracować ze swoim dzieckiem, by wspólnie z nim znajdować pomocne i pełne szacunku rozwiązania pojawiających się na waszej drodze wyzwań, bez względu na to, czy będzie to rozlany sok, czy marudzenie podczas kładzenia się spać.
- Zachęta. Zachęta to docenianie postępów i wysiłku, a nie tylko sukcesów. Dzięki niej dzieci rozwijają wiarę we własne siły i umiejętności.
- Dzieci zachowują się lepiej, kiedy czują się lepiej. Jakim cudem rodzice wpadli na ten szalony pomysł, że aby dzieci zachowywały się lepiej, najpierw należy sprawić, by doświadczyły wstydu, upokorzenia, a nawet bólu? Dzieci chętniej współpracują, uczą się nowych umiejętności i okazują ciepłe uczucia wtedy, kiedy ze strony dorosłych czują zachętę, wsparcie i miłość.
– Joanna Baranowska, Wydawca PD w Polsce, artykuł Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
O Autorce: Jane Nelsen
Autorka, Jane Nelsen, to doktor psychologii i pełen pokory praktyk. Od ponad 30 lat tworzy Pozytywną Dyscyplinę i szkoli jej trenerów. Ma siódemkę dzieci, dwadzieścia dwoje wnucząt i siedmioro prawnucząt. Wie, czym są poranne trudności z wyjściem z domu, obrażanie się i problemy z obowiązkami. Dzieli się nie tylko swoim doświadczeniem, ale przede wszystkim wiedzą oraz sprawdzonymi metodami, które sprawią, że twoja codzienność będzie pełna frajdy.
O wiele lepiej zrozumiesz siebie i swoje dziecko i chyba już nigdy nie zadasz sobie pytania: „i co ja jeszcze mogę zrobić?”. Już w trakcie lektury pierwszego rozdziału przekonasz się, że zawarte w książce podejście jest intuicyjne i jednocześnie racjonalne.
Czego więcej chcieć od książki o wychowywaniu dzieci?
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, psychologia, komunikacja, przemoc, przedszkole, psycholog, relacje, agresja, pozytywna dyscyplina
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu