Pozytywna Dyscyplina w praktyce. Narzędzia wspierające rodziców. 49 najskuteczniejszych sposobów na wychowanie samodzielnych i kompetentnych dzieci
W książce Pozytywna Dyscyplina w praktyce znajdziemy omówienie 49 podejść wychowawczych i praktyczne ćwiczenia, które rozwijają kompetencje rodzicielskie.
Liczba stron: | 386 |
Oprawa: | miękka |
Kod produktu: | 9788397140103 |
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed startem promocji - 69,00zł
Pozytywna Dyscyplina w praktyce. Narzędzia wspierające rodziców. 49 najskuteczniejszych sposobów na wychowanie samodzielnych i kompetentnych dzieci
–Pozytywna Dyscyplina
–Nelsen Jane, Nelsen Tamborski Mary, Ainge Brad
Dzięki Pozytywnej Dyscyplinie nie musisz wybierać między skrajnymi modelami rodzicielstwa, między stosowaniem kar a “bezstresowym wychowaniem”. Zamiast tego podążysz ścieżką jednoczesnej życzliwości i stanowczości, opierając się na budowaniu relacji ze swoimi dziećmi i zachęcie.
Poznasz narzędzia, które pomogą Twoim dzieciom rozwinąć kompetencje życiowe i społeczne, takie jak:
- szacunek dla siebie i innych,
- umiejętność rozwiązywania problemów oraz
- samoregulacja.
Pomogą Ci one współpracować z dziećmi, zamiast z nimi walczyć!
Publikacja omawia 49 podejść wychowawczych znanych z bestsellerowych Kart 52 Narzędzi Pozytywnej Dyscypliny. Jednak w tej pozycji książkowej zostały one szczegółowo opisane, zaktualizowane o wyniki badań i zilustrowane przykładami z życia rodziców z różnych kręgów kulturowych.
W książce znajdziesz praktyczne ćwiczenia, które rozwijają kompetencje rodzicielskie, a także historie wielu rodzin, które skorzystały z metody i cieszą się zmianą w swoim życiu. Dzięki osobistym przykładom autorów dowiesz się, czym są "błędne przekonania", które stoją za niewłaściwym zachowaniem dziecka i jak na nie odpowiednio reagować, a także:
- Jak skupiać się na rozwiązaniach zamiast na błędach?
- Jak otaczać dziecko miłością i wsparciem bez rozpieszczania i uzależniania od pochwał?
- Jak uczyć dzieci, że błędy są wspaniałą okazją do rozwoju, a nie porażką?
- Jak uczyć dotrzymywania umów?
- Jak wspierać kreatywne myślenie dzieci?
Wydanie kolorowe!
Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
Pozytywna Dyscyplina oferuje pełne szacunku podejście wychowawcze, wspierające dzieci w każdym wieku – od trzylatka do zbuntowanego nastolatka – w nauce współpracy, budowaniu zdrowej samooceny i wzmacnianiu samodyscypliny.
Miliony rodziców zaufały Pozytywnej Dyscyplinie – stworzonemu przez Jane Nelsen zdroworozsądkowemu i spójnemu podejściu do wychowywania szczęśliwych i odpowiedzialnych dzieci.
Pozytywna Dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku, wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Metoda ta rozwija się już od ok. 40 lat – w 1981 roku Jane Nelsen napisała pierwszą książkę poświęconą tej metodzie: Positive Discipline (Pozytywna Dyscyplina). W kolejnych latach seria Pozytywna Dyscyplina wzbogaciła się także o inne publikacje, powstałe z myślą o różnych grupach wiekowych i potrzebach.
Najważniejsze części składowe Pozytywnej Dyscypliny:
- Wzajemny szacunek. Rodzice wyrażają stanowczość, okazując szacunek sobie oraz wymogom sytuacji, a uprzejmość, szanując potrzeby dziecka.
- Rozumienie przekonania stojącego za zachowaniem. Za każdym ludzkim zachowaniem stoi jakiś cel. Będziesz skuteczniej wpływał na zachowanie swojego dziecka i zmieniał je, kiedy zrozumiesz motywację leżącą u jego podstaw. (Już od pierwszego dnia życia dzieci zaczynają formułować przekonania, które kształtują ich osobowość). Odnoszenie się do przekonań jest tak samo ważne, jeśli nie ważniejsze, jak odnoszenie się do samego zachowania.
- Skuteczna komunikacja. Rodzice i dzieci (nawet te najmłodsze) mogą nauczyć się dobrze słuchać i zwracać się do siebie nawzajem z szacunkiem, by prosić o to, czego potrzebują. Rodzice przekonają się, że dzieci „słyszą” lepiej, kiedy zaprasza się je do procesu wymyślania rozwiązań i aktywnego uczestnictwa, a nie tylko mówi im się, co mają robić. Nauczą się też, jak modelować ten rodzaj słuchania, którego oczekują od dzieci.
- Rozumienie świata dziecka. Dzieci przechodzą przez różne etapy rozwoju. Kiedy poznasz kolejne stadia rozwojowych wyzwań i weźmiesz pod uwagę inne czynniki, takie jak kolejność urodzenia, temperament oraz obecność lub brak umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej będzie ci rozumieć zachowanie dziecka. Poznanie jego świata pozwoli ci z kolei lepiej reagować na jego zachowanie.
- Dyscyplina, która uczy. Skuteczna dyscyplina uczy wartościowych umiejętności społecznych oraz życiowych i nie zawiera w sobie ani elementów pobłażliwości, ani kary.
- Koncentracja na rozwiązaniach zamiast na karze. Poczucie winy nigdy nie rozwiązuje żadnych problemów. Na początku to ty samodzielnie decydujesz, jakie będzie twoje podejście do problemów i wyzwań, ale wraz z upływem czasu nauczysz się współpracować ze swoim dzieckiem, by wspólnie z nim znajdować pomocne i pełne szacunku rozwiązania pojawiających się na waszej drodze wyzwań, bez względu na to, czy będzie to rozlany sok, czy marudzenie podczas kładzenia się spać.
- Zachęta. Zachęta to docenianie postępów i wysiłku, a nie tylko sukcesów. Dzięki niej dzieci rozwijają wiarę we własne siły i umiejętności.
- Dzieci zachowują się lepiej, kiedy czują się lepiej. Jakim cudem rodzice wpadli na ten szalony pomysł, że aby dzieci zachowywały się lepiej, najpierw należy sprawić, by doświadczyły wstydu, upokorzenia, a nawet bólu? Dzieci chętniej współpracują, uczą się nowych umiejętności i okazują ciepłe uczucia wtedy, kiedy ze strony dorosłych czują zachętę, wsparcie i miłość.
– Joanna Baranowska, Wydawca PD w Polsce, artykuł Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
O Autorce: Jane Nelsen
Autorka, Jane Nelsen, to doktor psychologii i pełen pokory praktyk. Od ponad 30 lat tworzy Pozytywną Dyscyplinę i szkoli jej trenerów. Ma siódemkę dzieci, dwadzieścia dwoje wnucząt i siedmioro prawnucząt. Wie, czym są poranne trudności z wyjściem z domu, obrażanie się i problemy z obowiązkami. Dzieli się nie tylko swoim doświadczeniem, ale przede wszystkim wiedzą oraz sprawdzonymi metodami, które sprawią, że twoja codzienność będzie pełna frajdy.
O wiele lepiej zrozumiesz siebie i swoje dziecko i chyba już nigdy nie zadasz sobie pytania: „i co ja jeszcze mogę zrobić?”. Już w trakcie lektury pierwszego rozdziału przekonasz się, że zawarte w książce podejście jest intuicyjne i jednocześnie racjonalne.
Czego więcej chcieć od książki o wychowywaniu dzieci?
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: nastolatek, pozytywna dyscyplina, przedszkole, relacje, komunikacja
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Rozdział 1. PODSTAWY
Złam kod
Poświęć czas na uczenie
Życzliwy i stanowczy
Nawiąż relację, zanim naprawisz sytuację
Zachęta
Zjednywanie dzieci do współpracy
Rozdział 2. WSKAZÓWKI RODZICIELSKIE
Spotkania rodzinne
Zaakceptuj i uszanuj uczucia
Zdecyduj, co ty zrobisz
Rób to, co mówisz
Odpuszczanie kontroli
Rozdział 3. POPEŁNIANIE BŁĘDÓW
Zrozum, jak działa mózg
Pozytywna przerwa
Błędy są wspaniałą okazją do nauki
4 „P” pomyłek
Rozdział 4. JAK BUDOWAĆ WIĘŹ
Specjalny czas
Pokazuj, że wierzysz
Komplementy
Słuchanie bez narzucania się
Rozdział 5. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Rozwiązywanie problemów
Ustalenia i umowy
Proś o pomoc
Skupianie się na rozwiązaniach
Koło wyboru
Pytania pełne ciekawości (motywujące)
Unikaj rozpieszczania
Rozdział 6. RADZENIE SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI
Przytulanie
Oko w oko
Małe kroki
Zachęta a pochwała
Pełne ciekawości pytania (w rozmowie)
Ograniczony wybór
Rozdział 7. UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE
Kieszonkowe
Obowiązki
Ograniczaj czas ekranowy
Plany
Rozdział 8. MNIEJ ZNACZY WIĘCEJ
Słuchanie
Bądź uważny
Działaj bez słów
Język gestów i sygnałów
Jedno słowo
Rozdział 9. KONSEKWENCJE
Logiczne konsekwencje
Naturalne konsekwencje
Traktuj dzieci tak samo
Rozdział 10. MODELUJ ZACHOWANIE
Kontroluj swoje zachowanie
Ton głosu
Słowne przepychanki
Poczucie humoru
Wzmacniaj swoje dzieci
Podziękowania
Współpracownicy
Źródła i bibliografia