Publikacja przeznaczona dla nauczycieli i pedagogów, którzy chcą wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej nastolatków. Praca z książką uczy nastolatki identyfikowania i wyrażania emocji.

Liczba stron: 103
Format: A4
Rok wydania: 2025
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788368426359
Kupiło 7 osób
Nasza cena: 48,00zł
Radzę sobie z emocjami. Program rozwoju inteligencji emocjonalnej dla nastolatków. Przewodnik nauczyciela + materiały dla ucznia dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2400 pkt. w prog. lojalnościowym

Radzę sobie z emocjami. Program rozwoju inteligencji emocjonalnej dla nastolatków. Przewodnik nauczyciela + materiały dla ucznia

Wir

Lampkowska Agnieszka, Buśko Oksana

Jak pomóc nastolatkom zrozumieć emocje, odzyskać motywacje i poczuć, ze maja wpływ na swoje życie? Jak prowadzić lekcje, które naprawdę poruszają i zostają w głowie?

Książka Radzę sobie z emocjami. Program rozwoju inteligencji emocjonalnej dla nastolatków powstała właśnie z myślą o nauczycielach i pedagogach, którzy chcą prowadzić ciekawe i rozwijające zajęcia dla młodzieży.

Książka dla nastolatków ucząca rozpoznawania i wyrażania emocji – wsparcie emocjonalne młodzieży

Dzięki pracy z książką nastolatki uczą się identyfikować i wyrażać emocje, dbać o własne granice i dobrostan – z uważnością i szacunkiem dla własnych uczuć i potrzeb. Wszystko po to, by z odwaga i radością wchodzić w życie, mieć świadomość swoich zasobów i potencjału, a w dorosłych widzieć wspierających mentorów.

Przewodnik dla nauczyciela dopełnia bezpłatna wersja książki przygotowana dla ucznia (w formie pliku pdf do wydruku).

Jak rozwijać inteligencję emocjonalną u nastolatków? Skuteczny program wspierający młodzież

Książkę budują dwie perspektywy:

  • Opowieść o Zosi – nastolatce, która mierzy się z codziennymi wyzwaniami, takimi jak porażki, motywacja czy zmiana przekonań. Historia inspirowana koncepcją bohatera w podróży J. Campbella pomaga młodym czytelnikom utożsamiać się z bohaterka. Jej historia to lustro, w którym młodzi mogą zobaczyć siebie.
  • Perspektywa trenerska – pozwala czytelnikom na refleksje na temat własnych doswiadczeń, na rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz na budowanie poczucia sprawczości. W ćwiczeniach do tekstów wykorzystano narzędzia wspierające krytyczne myślenie oraz metody tutoringowe i trenerskie, które pomagają nastolatkom lepiej rozumieć siebie i świat.
    Przewodnik dla nauczyciela dopełnia bezpłatna wersja książki przygotowana dla ucznia (w formie pliku pdf do wydruku).

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: trening umiejętności społecznychemocjeszkoła ponadpodstawowatustrening umiejętnościnastolatekumiejętności społecznekomunikacja

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu

Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1. Zwyczajny świat
Co stanowi moją strefę komfortu? Co jest poza moją strefą komfortu? Stabilność, bezpieczeństwo a dyskomfort. Koło życia.
Rozdział 2. Wezwanie do przygody
Czym są okazje? Jakie mam możliwości rozwoju? Jak zauważać szanse? Talenty (czyli zasoby).
Rozdział 3. Odrzucenie wyzwania
Dlaczego wolę zostać tutaj? Asertywność. Granice, potrzeby, uczucia. Komunikacja. FUKO , czyli konstruktywny feedback
Rozdział 4. Spotkanie z mentorem
Dlaczego tak to widzę? Dlaczego tak to odbieram? Przekonania (ograniczające i wspierające). Bank pozytywnych przekonań.
Rozdział 5. Przekroczenie progu
Czego mogę się spodziewać po podjęciu decyzji? Mapa empatii. Świadomość swojego celu (krzywa Fishera). Rola zmiany – jej etapy i towarzyszące uczucia.
Rozdział 6.
A. Próby – Jaka mądrość płynie z działania? Nowe doświadczenia szansą na rozwój. Prokrastynacja a lenistwo.
B. Wrogowie – Czego uczę się od swoich wrogów? Trójkąt dramatyczny Karpmana. Emocje a reakcje i kontekst.
C. Sojusznicy – Jakie wsparcie dostaję od moich sprzymierzeńców? Mindset (mój sposób myślenia). Przyjmowanie pomocy a poczucie wartości.
Rozdział 7. Zbliżenie się do najgłębszej groty
Jak przeżyć porażkę i rozczarowanie? Niepowodzenia jako lekcje. Zaufanie do siebie. Cel z różnych perspektyw (metoda Walta Disneya).
Rozdział 8. Główna próba
A. Śmierć – Czego potrzeba, aby wzrosnąć po prywatnym „końcu świata”? Poznaję siebie. Praca z błędem.
B. Odrodzenie – Jak wybaczyć sobie? Jak uznać siebie w pełni? Kapelusze myślowe Edwarda de Bono.
Rozdział 9. Zdobycie nagrody, przejęcie miecza
Jak czerpać siłę z niepowodzeń? Jak wyciągać wnioski i analizować dane? Jak zachować spokój mimo okoliczności? Wybór a motywacja wewnętrzna. Intuicja. Moje wartości.
Rozdział 10. Droga powrotna
Jak wykorzystać wiedzę, umiejętności i doświadczenia? Strategia. Równowaga. Skuteczne nawyki.
Rozdział 11. Odrodzenie, kulminacja
Kim jestem teraz? Co jest moją siłą? Co jest moim obszarem do rozwoju? Świadomość. Integralność. Poczucie własnej wartości. Wdzięczność.
Rozdział 12. Powrót z eliksirem
Jak przeżyć i udźwignąć sukces? Jak docenić siebie? Z kim mogę się podzielić swoim doświadczeniem? Bohater dynamiczny. Na drodze rozwoju. Odwaga.
Zakończenie cyklu zajęć Słowo ma moc. Ja w roli mentora.
Materiały do powielenia

Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.