Praktyczny poradnik dla rodziców i nauczycieli.

Liczba stron: 40
Format: 13,5 x 18,5 cm
Rok wydania: 2023
Kod produktu: 9788367101639
Kupiły 2 osoby
Nasza cena: 50,00zł 40,00zł

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed startem promocji - 50,00zł

Ruch plus muzyka równa się matematyka część 2. Jak utrwalać w praktyce wybrane kompetencje matematyczne u dzieci przy zabawach muzyczno-ruchowych dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 1-2 dni (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2500 pkt. w prog. lojalnościowym

Ruch plus muzyka równa się matematyka część 2. Jak utrwalać w praktyce wybrane kompetencje matematyczne u dzieci przy zabawach muzyczno-ruchowych

Bliżej Przedszkola

Konarski Miłosz, Jastrzębska-Krajewska Zuzanna

Jak utrwalać w praktyce wybrane kompetencje matematyczne u dzieci przy zabawach muzyczno-ruchowych? Praktyczny poradnik dla rodziców i nauczycieli.

Absolutna nowość w podejściu do edukacji matematycznej dzieci! Kontynuacja bestsellera, jakim stała się pierwsza część Ruch plus muzyka równa się matematyka. Autorka udowodniła w niej, że matematyka i muzyka są jak siostry, a odpowiednio zaprojektowane działania przy muzyce wspomagają dzieci w zrozumieniu i utrwalaniu pojęć matematycznych.

Zarówno poprzednia, jak i obecna część powstały na gruncie Dziecięcej matematyki®, której autorką jest prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, a także bogatych doświadczeń Pani Zuzi. Istotę tej części ponownie stanowią piosenki i zabawy muzyczno-ruchowe, których celem jest efektywniejsza edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Znalazła się tu również przydatna część teoretyczna, obrazująca procesy rozwojowe i sposoby na mądre ich wspieranie.

Największym motorem napędowym do powstania drugiej części stały się setki wiadomości od Czytelników informujących nas, że nie tylko dzieci mają wielką radość z uczestniczenia w zabawach wymyślonych i opracowanych przez Autorkę, ale także dorośli zauważają, że opisane pomysły skutecznie wpływają na rozwój wielu umiejętności u ich podopiecznych, szczególnie z obszaru rozwoju kompetencji matematycznych.

Ruch plus muzyka równa się matematyka

Matematyka i muzyka są jak siostry... Zarówno nauczyciele, jak i rodzice, słysząc to sformułowanie, zastanawiają się, gdzie konkretnie są te siostrzane związki i co z tego wynika dla efektywnej edukacji dzieci. Matematyka uznawana jest przecież za postrach – naukę dla wybranych, przed którą należy mieć dystans, muzyka natomiast rzadko kojarzona jest w ogóle z nauką, ponieważ bezpośrednio wpływa na nasze emocje: pomaga w ich przeżywaniu i umila czas.

Jednak, pomimo że w obiegowych opiniach wydają się one odległymi wyspami, są sobie jako nauki niezwykle bliskie, co udowadnia niniejsza publikacja. 

Czytelnik znajdzie tu:

  • informacje o związkach edukacji matematycznej z muzyką oraz o wpływie muzyki na rozwój psychoruchowy dzieci;
  • opis zagadnień dotyczących różnic pomiędzy procesem niezamierzonym w nauczaniu, a integracją treści, związków między ruchem, a edukacją
  • matematyczną, a także kompetencji przyszłości;
  • omówienie kwestii wpływu ćwiczeń aktywizujących ruchowo, w tym w ryzyku dysleksji;
  • opisy konkretnych zabaw oraz piosenki opracowane specjalnie na potrzeby efektywnej edukacji w obszarach edukacji matematycznej i muzycznej;
  • dwie płyty CD z muzyką do przeprowadzenia zajęć;
  • kilka kart pracy przeznaczonych do realizacji wybranych zabaw.

Jak utrwalać w praktyce wybrane kompetencje matematyczne u dzieci przy zabawach muzyczno-ruchowych?

Autorką publikacji jest dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska – doktor nauk społecznych. Była doktorantką prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuje od ponad dekady. W sieci znana jest odbiorcom jako @pani__zuzia, autorka projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel rytmiki. Skończyła studia ze wspomagania zadatków uzdolnień matematycznych. Ukończyła I i II stopień szkoły muzycznej. Głównymi nurtami jej działalności jest edukacja matematyczna z wykorzystaniem metody Dziecięcej Matematyki® oraz edukacja muzyczna.

Muzykę do publikacji stworzył Miłosz Konarski – znany jako Pan Miłosz. Nauczyciel rytmiki, kompozytor, aranżer, instrumentalista. Autor muzyki do ponad 400 piosenek, a także publikacji wspierających rozwój muzyczny dzieci (m.in. z cyklu Tuptaj... oraz Koszałki-opałki...).  Prywatnie tata czwórki dzieci, prowadzi własne studio nagraniowe i firmę skupiającą się na produkcji muzyki. W życiu kieruje się zasadą: „Bezczynność jest wrogiem duszy”.

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: CEBP 24.12 sp. z o.o., ul. Kwiatowa 3, 30-437 Kraków (PL), adres e-mail: wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl


Tagi: WitamyRokSzkolnyprzedszkolepomoce dydaktycznematematykamuzykadyskalkulianauka liczenia

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.