Praktyczny przewodnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, prezentujący skuteczne narzędzia i strategie wspierające samoregulację uczniów. Efektywna samoregulacja sprzyja rozwojowi dziecka, uczeniu się oraz dobrostanowi emocjonalnemu, społecznemu i fizycznemu. Specjaliści pracujący z dziećmi dowiedzą się z książki, jak projektować klasy, planować zajęcia i rozwijać umiejętności emocjonalne u dzieci we wszystkich grupach wiekowych.
| Liczba stron: | 272 |
| Format: | 16,5 x 23,8 cm |
| Rok wydania: | 2024 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788368021424 |
Self-Reg w edukacji. Przewodnik dla nauczycieli i psychologów
–Mamania
–Shanker Stuart, Hopkins Susan
Stuart Shanker i Susan Hopkins, znani eksperci w dziedzinie edukacji i psychologii, oferują wgląd w skuteczne strategie, narzędzia i praktyki, które promują zdrową samoregulację u uczniów we wszystkich grupach wiekowych.
Autorzy wyjaśniają pojęcia związane z samoregulacją i jej znaczeniem dla procesu uczenia się, a także oferują szereg praktycznych wskazówek dotyczących m.in.:
- projektowania sal lekcyjnych,
- tworzenia harmonogramów zajęć,
- organizowania materiałów edukacyjnych w sposób sprzyjający rozwojowi samoregulacji u uczniów.
Stuart Shanker i Susan Hopkins omawiają tu także konkretne techniki i metody pracy z uczniami, które pomagają im rozwijać umiejętności samoregulacji, takie jak:
- świadomość emocji,
- radzenie sobie ze stresem,
- koncentracja uwagi,
- rozwiązywanie konfliktów.
Każdy rozdział zawiera liczne przykłady z praktyki oraz ćwiczenia, które można zastosować w pracy z uczniami.
To inspirujący przewodnik dla nauczycieli, którzy pragną stworzyć środowisko szkolne sprzyjające całościowemu rozwojowi – zarówno intelektualnemu, jak i emocjonalnemu. Dzięki tej książce nauczyciele zdobędą narzędzia niezbędne do wsparcia uczniów w budowaniu zdolności samoregulacji, które są kluczowe dla sukcesu w szkole i w życiu.
Esencja Self-Reg zawiera się w słowach: każde dziecko jest inne. Coś, co dla jednego dziecka jest pozytywnym stresorem – na przykład nauka czytania lub opanowanie podstaw matematyki – dla innego jest stresorem negatywnym. By sprostać tym różnicom indywidualnym, które stanowią samo sedno rzeczywistości nauczania, potrzebny jest nieustanny proces odkrywania, w którym wciąż na nowo zadajemy sobie pytanie, dlaczego dany uczeń postępuje lub reaguje w taki, a nie inny sposób – albo dlaczego my to robimy; co możemy zmodyfikować lub zmienić, żeby uczeń nie był tylko gotowy, ale wręcz chętny do nauki; i czy to, co robimy, pomaga uczniowi stać się spokojnym, skoncentrowanym i uważnym, czy też odnosi wręcz przeciwny skutek. (fragment)
Stuart Shanker – profesor York University w Toronto, autor wielu publikacji oraz książek naukowych z zakresu psychologii. Jego książka „SELF-REG” okazała się przełomową dla rodziców. Autor proponuje w niej naukę samoregulacji, mającej pomóc dzieciom samodzielnie zmienić ich zachowanie. Identyfikacja i zarządzanie emocjami pozwalają najmłodszym powrócić do stanu zrównoważenia, który jest niezbędny do ich rozwoju. Mocno poparte wiedzą naukową techniki Stuarta Shankera wywarły znaczący wpływ na dzieci i ich rodziców. Efektem programu przeprowadzanego przez autora wśród setek tysięcy kanadyjskich dzieci była znacząca poprawa w zakresie zachowania i osiąganych wyników w nauce. Stuart Shanker jest także założycielem The MEHRIT Centre, które wdraża metodę Self-Reg w szkołach na całym świecie – od Kanady po Daleki Wschód.
Susan Hopkins – dyrektor wykonawcza The MEHRIT Centre, doświadczona pedagożka, która przez ostatnie dwie dekady pracowała we wszystkich obszarach edukacji. Mocno wierzy w potencjał każdego dziecka oraz w to, że dobro wszystkich nauczycieli powinno być priorytetem w szkołach. Susan prowadziła prezentacje dotyczące Self-Reg i współpracowała ze szkołami i społecznościami w całej Kanadzie, a także odegrała kluczową rolę w rozwoju TMC – popularnych i skutecznych kursów internetowych z Self-Reg.
Jak Self-Reg może przydać się w codziennym życiu?
Przełomowa metoda samoregulacji (Self-Reg) została opracowana przez kanadyjskiego psychologa Stuarta Shankera na podstawie naukowej wiedzy i wieloletnich doświadczeń.
Self-Reg:
- pomaga wyrwać się z zaklętego koła stresu,
- wspiera budowanie dobrych relacji,
- umożliwia dzieciom realizację ich potencjału rozwojowego.
Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności.
Co to jest Self-Reg?
Self-Reg to oparta na wynikach badań naukowych metoda, która pozwala lepiej rozumieć stres i zarządzać napięciem i energią. Jej nazwa pochodzi od angielskiego self-regulation (samoregulacja). Człowiek, który ma wysoko rozwiniętą umiejętność samoregulacji, umie wydajnie uczyć się i pracować, ale też odpoczywać. Dba o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Często bywa spokojny, odczuwa przyjemne emocje (np. radość, zadowolenie) i potrafi łagodnie wyregulować te trudne (np. złość, smutek, żal). Tworzy głębokie, pełne wzajemnego zrozumienia i empatii związki z innymi ludźmi, w tym z własnymi dziećmi. Efektywna samoregulacja sprzyja rozwojowi, uczeniu się oraz dobrostanowi emocjonalnemu, społecznemu i fizycznemu.
(...) Self-Reg ma na celu nie natychmiastowe dyscyplinowanie dziecka, lecz w pierwszej kolejności „wyłączenie alarmu” w jego mózgu. Podejście to wyróżnia się więc „łagodnym spojrzeniem” na zachowanie innych osób i swoje własne. Warto podkreślić, że podejście Self-Reg jest bardzo odległe od permisywnego („bezstresowego”) wychowania, które nie pomaga dzieciom szanować granic innych osób.
– Agnieszka Stążka-Gawrysiak
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, psychologia, skoncentruj się, psycholog, ZakonczenieRoku, koncentracja, terapia, lęk, relacje, złość
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu