Nagrody i wyróżnienia: | Świat Przyjazny Dziecku |
Liczba stron: | 240 |
Format: | 16,3 x 23,5 cm |
Rok wydania: | 2022, wydanie wznowione |
Oprawa: | twarda |
Wiek: | od 6 do 10 lat |
Kod produktu: | 9788324085767 |
Self-Regulation. Szkolne wyzwania (oprawa twarda)
–Znak
–Stążka-Gawrysiak Agnieszka
Szkolne wyzwania wymagają wsparcia. Naucz swoje dziecko, jak sobie radzić, gdy emocje biorą górę, a wszystko wokół się zmienia. Po ogromnym sukcesie książki Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki.
Poznaj historie, które mogą się przytrafić każdemu dziecku w wieku wczesnoszkolnym, jego rodzeństwu i opiekunom. Opowiadają o powszechnych trudnościach takich jak:
- organizacja zdalnej nauki w czasie pandemii
- odreagowywanie emocji po powrocie ze szkoły
- niska samoocena i niechęć do odrabiania prac domowych
- dokuczanie ze strony rówieśników
- silne emocje i zmiana zachowania związana z graniem w gry komputerowe
Ramki dla dorosłych opiekunów pozwalają zrozumieć trudności dziecka i wesprzeć je tak, aby radziło sobie coraz lepiej i rozwijało zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Treść ramek powstała we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg.
Opowiadania dla dzieci i dorosłych.
Co to jest Self-Reg?
Self-Reg to oparta na wynikach badań naukowych metoda, która pozwala lepiej rozumieć stres i zarządzać napięciem i energią. Jej nazwa pochodzi od angielskiego self-regulation (samoregulacja). Człowiek, który ma wysoko rozwiniętą umiejętność samoregulacji, umie wydajnie uczyć się i pracować, ale też odpoczywać. Dba o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Często bywa spokojny, odczuwa przyjemne emocje (np. radość, zadowolenie) i potrafi łagodnie wyregulować te trudne (np. złość, smutek, żal). Tworzy głębokie, pełne wzajemnego zrozumienia i empatii związki z innymi ludźmi, w tym z własnymi dziećmi. Efektywna samoregulacja sprzyja rozwojowi, uczeniu się oraz dobrostanowi emocjonalnemu, społecznemu i fizycznemu.
(...) Self-Reg ma na celu nie natychmiastowe dyscyplinowanie dziecka, lecz w pierwszej kolejności „wyłączenie alarmu” w jego mózgu. Podejście to wyróżnia się więc „łagodnym spojrzeniem” na zachowanie innych osób i swoje własne. Warto podkreślić, że podejście Self-Reg jest bardzo odległe od permisywnego („bezstresowego”) wychowania, które nie pomaga dzieciom szanować granic innych osób.
– Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog dylematki.pl
Od Autorki
W maju 2019 roku nakładem wydawnictwa Znak Emotikon ukazała się książka mojego autorstwa „Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę” (...) W październiku 2020 roku ukaże się kolejny tom: „Self-Regulation. Szkolne wyzwania”.
Książki są zbiorami opowiadań dla dzieci, z których każde jest uzupełnione częścią (ramką) dla dorosłych opiekunów. W przystępny dla małych i dużych czytelników sposób opowiadają o samoregulacji, czyli radzeniu sobie ze stresem. Pierwsza z książek jest przeznaczona dla dzieci w wieku około 3-7 lat, a druga – dla dzieci w wieku około 6-10 lat.
Pierwsza książka przybliża czytelnikom podstawy metody Self-Reg (por. fragment poniżej). Jej treść została zredagowana przez eksperta The MEHRIT Centre (TMC), założonego przez twórcę tej metody, prof. Stuarta Shankera, kanadyjskiego eksperta w dziedzinie samoregulacji. (...) Druga z moich książek wykracza poza podejście Self-Reg, a jej redakcji naukowej dokonała dr Jagoda Sikora, psycholog dziecięcy i facylitatorka Self-Reg.
Książki opowiadają o typowych stresujących sytuacjach z codziennego życia dzieci i rodziców i przedstawiają sposoby radzenia sobie z nimi w sposób, który wspiera naukę samoregulacji u dzieci. Ich treść jest oparta na aktualnej wiedzy z dziedziny neuropsychologii. Dorośli bohaterowie starają się widzieć „niegrzeczne” zachowania dzieci jako symptom nadmiernego obciążenia stresem, czyli wysokiego napięcia przy niewystarczających zasobach energii. Nie ma to jednak nic wspólnego z tzw. bezstresowym wychowaniem, które jest w rzeczywistości bardzo stresujące dla dzieci i rodziców. Książki ilustrują oparte na wynikach badań naukowych przekonanie, że nie ma niegrzecznych dzieci – są tylko dzieci, którym skończyło się emocjonalne paliwo.
– Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog dylematki.pl
Agnieszka Stążka-Gawrysiak - coach, coach kryzysowy, mentorka, facylitatorka metody Self-Reg przeszkolona w kanadyjskim The MEHRIT Centre, autorka bloga dylematki.pl. Prywatnie - wysoko wrażliwa osoba i mama trzech synów. Wspiera inne wrażliwe osoby na drodze do życia nieobciążonego nadmiernym stresem i złością.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: emocje, psychologia, trening umiejętności, lęk, umiejętności społeczne, przedszkole, relacje, komunikacja, terapia, złość
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu