Zestaw Szeregi – nowe, rozszerzone wydanie  to profesjonalna pomoc dydaktyczna, która wspiera rozwój umiejętności myślenia sekwencyjnego, kluczowego dla prawidłowego przetwarzania językowego i logicznego. Ćwiczenia zawarte w zestawie są szczególnie polecane dla dzieci z trudnościami w nauce czytania, pisania oraz dla osób z zaburzeniami komunikacji językowej.

Rok wydania: 2025, wydanie rozszerzone
Oprawa: pudełko
Kod produktu: edu1706251626
Kupiło 38 osób
Nasza cena: 85,00zł
Szeregi (nowe wydanie rozszerzone) dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 4250 pkt. w prog. lojalnościowym

Szeregi (nowe wydanie rozszerzone)

Centrum Metody Krakowskiej

Dębicka-Cieszyńska Agata

Szeregi wydanie rozszerzone to pomoc edukacyjna oparta na założeniach Metody Krakowskiej®. Została przygotowana z myślą o rozwijaniu umiejętności myślenia sekwencyjnego, które stanowi jeden z podstawowych etapów rozwoju funkcji poznawczych dziecka. Zadania zawarte w zestawie pozwalają ćwiczyć kontynuowanie oraz uzupełnianie prostych i złożonych szeregów obrazkowych.

Zestaw Szeregi składa się ze 120 obrazków o wymiarach 6x6 cm, podzielonych na szeregi tematyczne i atematyczne. Pomoc umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu i uzupełnianiu szeregów, co rozwija umiejętność dostrzegania i przewidywania wzorców. Aby wykonywać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów, zalecane jest posiadanie dwóch zestawów. Do zestawu dołączona jest instrukcja z propozycjami ćwiczeń.

Z pomocą kart dziecko ma za zadanie samodzielnie rozpoznać i uzupełnić układ szeregowy – rozwijając przy tym spostrzegawczość, koncentrację oraz umiejętność logicznego porządkowania elementów. Zestaw świetnie sprawdza się również w zadaniach, w których dziecko odtwarza pokazany przez dorosłego szereg – w tym celu rekomendowane jest posiadanie dwóch identycznych kompletów kart.

Z pomocą tej publikacji możliwe jest prowadzenie ćwiczeń wspomagających rozwój myślenia lewopółkulowego, co ma znaczenie m.in. w przygotowaniu do nauki czytania i pisania. Szeregi mogą być również stosowane w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju komunikacji językowej.

Szeregi – Centrum Metody Krakowskiej 

Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń. Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes).

Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.

Podczas konstruowania szeregów do ćwiczeń stymulujących muszą być uwzględnione następujące cechy:

  • rosnąca wielkość (od najmniejszego do największego),
  • malejąca wielkość (od największego do najmniejszego),
  • stopniowe domykanie rysunku,
  • rosnąca intensywność barwy.

Pomoc dydaktyczna Szeregi (wydanie rozszerzone) od Centrum Metody Krakowskiej

Szeregi to starannie opracowana pomoc edukacyjna, która skutecznie wspiera rozwój logicznego myślenia oraz kompetencji językowych. Zestaw został zaprojektowany z myślą o systematycznej stymulacji kluczowych funkcji poznawczych. Dziecko, układając i porządkując ilustracje, ćwiczy analizę sekwencyjną, umiejętność niezbędną w dalszej edukacji.

Pomoc została przygotowana z dbałością o najwyższą jakość merytoryczną i praktyczne zastosowanie. Może być z powodzeniem wykorzystywana:

  • w terapii logopedycznej, zwłaszcza u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, afazją dziecięcą,
  • na zajęciach wspierających rozwój poznawczy jako narzędzie do rozwijania myślenia sekwencyjnego i budowania wypowiedzi,
  • podczas zajęć z dziećmi dwujęzycznymi jako element wspomagający rozwój językowy i myślenie w języku polskim,
  • w pracy indywidualnej i grupowej – zarówno w gabinecie terapeutycznym czy w domu.

Informacje dot. bezpieczeństwa i ostrzeżenia: Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy – ryzyko zadławienia. Do użytku pod bezpośrednim nadzorem osoby dorosłej. Opakowanie nie służy do zabawy. Opakowanie i instrukcję należy zachować – zawierają ważne informacje.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: grylogopediagradysleksjaautyzmkoncentracjaaspergerpamięćrelacjeszeregi

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.
Lidia właśnie kupiła ten produkt!