Zestaw Szeregi – nowe, rozszerzone wydanie – to profesjonalna pomoc dydaktyczna, która wspiera rozwój umiejętności myślenia sekwencyjnego, kluczowego dla prawidłowego przetwarzania językowego i logicznego. Ćwiczenia zawarte w zestawie są szczególnie polecane dla dzieci z trudnościami w nauce czytania, pisania oraz dla osób z zaburzeniami komunikacji językowej.
| Rok wydania: | 2025, wydanie rozszerzone |
| Oprawa: | pudełko |
| Kod produktu: | edu1706251626 |
Szeregi (nowe wydanie rozszerzone)
–Centrum Metody Krakowskiej
–Dębicka-Cieszyńska Agata
Szeregi – wydanie rozszerzone to pomoc edukacyjna oparta na założeniach Metody Krakowskiej®. Została przygotowana z myślą o rozwijaniu umiejętności myślenia sekwencyjnego, które stanowi jeden z podstawowych etapów rozwoju funkcji poznawczych dziecka. Zadania zawarte w zestawie pozwalają ćwiczyć kontynuowanie oraz uzupełnianie prostych i złożonych szeregów obrazkowych.
Zestaw Szeregi składa się ze 120 obrazków o wymiarach 6x6 cm, podzielonych na szeregi tematyczne i atematyczne. Pomoc umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu i uzupełnianiu szeregów, co rozwija umiejętność dostrzegania i przewidywania wzorców. Aby wykonywać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów, zalecane jest posiadanie dwóch zestawów. Do zestawu dołączona jest instrukcja z propozycjami ćwiczeń.
Z pomocą kart dziecko ma za zadanie samodzielnie rozpoznać i uzupełnić układ szeregowy – rozwijając przy tym spostrzegawczość, koncentrację oraz umiejętność logicznego porządkowania elementów. Zestaw świetnie sprawdza się również w zadaniach, w których dziecko odtwarza pokazany przez dorosłego szereg – w tym celu rekomendowane jest posiadanie dwóch identycznych kompletów kart.
Z pomocą tej publikacji możliwe jest prowadzenie ćwiczeń wspomagających rozwój myślenia lewopółkulowego, co ma znaczenie m.in. w przygotowaniu do nauki czytania i pisania. Szeregi mogą być również stosowane w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju komunikacji językowej.
Szeregi – Centrum Metody Krakowskiej
Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych, możliwe jest budowanie znaczeń. Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot : kto, nos : son, seton : notes).
Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.
Podczas konstruowania szeregów do ćwiczeń stymulujących muszą być uwzględnione następujące cechy:
- rosnąca wielkość (od najmniejszego do największego),
- malejąca wielkość (od największego do najmniejszego),
- stopniowe domykanie rysunku,
- rosnąca intensywność barwy.
Pomoc dydaktyczna Szeregi (wydanie rozszerzone) od Centrum Metody Krakowskiej
Szeregi to starannie opracowana pomoc edukacyjna, która skutecznie wspiera rozwój logicznego myślenia oraz kompetencji językowych. Zestaw został zaprojektowany z myślą o systematycznej stymulacji kluczowych funkcji poznawczych. Dziecko, układając i porządkując ilustracje, ćwiczy analizę sekwencyjną, umiejętność niezbędną w dalszej edukacji.
Pomoc została przygotowana z dbałością o najwyższą jakość merytoryczną i praktyczne zastosowanie. Może być z powodzeniem wykorzystywana:
- w terapii logopedycznej, zwłaszcza u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, afazją dziecięcą,
- na zajęciach wspierających rozwój poznawczy jako narzędzie do rozwijania myślenia sekwencyjnego i budowania wypowiedzi,
- podczas zajęć z dziećmi dwujęzycznymi jako element wspomagający rozwój językowy i myślenie w języku polskim,
- w pracy indywidualnej i grupowej – zarówno w gabinecie terapeutycznym czy w domu.
Informacje dot. bezpieczeństwa i ostrzeżenia: Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy – ryzyko zadławienia. Do użytku pod bezpośrednim nadzorem osoby dorosłej. Opakowanie nie służy do zabawy. Opakowanie i instrukcję należy zachować – zawierają ważne informacje.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: gry, logopedia, gra, dysleksja, autyzm, koncentracja, asperger, pamięć, relacje, szeregi
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu