Terapia umysłowa osób dorosłych. Ćwiczenia operacji myślowych. Część 2
Terapia umysłowa osób dorosłych. Ćwiczenia operacji myślowych. Część 2
–Wir
–Czarnkowska Mariola, Lipa Anna, Wójcik-Topór Paulina
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku:
- afazji,
- zespołów otępiennych,
- choroby Alzheimera,
- dysleksji,
- obniżonej sprawności intelektualnej,
- niedosłuchu.
Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.
Zamieszczone zadania dotyczą:
- aktualizacji słownictwa,
- pamięci operacyjnej,
- kategoryzacji,
- analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej,
- pisania i czytania.
Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
O autorkach:
mgr Mariola Czarnkowska – logopeda z wieloletnim doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi, dotkniętymi afazją i zaburzeniami poznawczymi. Pracownik Specjalistycznego Szpitala im. L. Rydygiera w Krakowie, Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej i Przyszpitalnej Poradni Logopedycznej.
dr Paulina Wójcik-Topór – zawodowo zajmuje się terapią osób dorosłych i dzieci. Pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr J. Babińskiego, Oddziału Psycho -Geriatrycznego z Pododdziałem Diagnozowania i Leczenia Otępienia. Współpracuje z Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ, ucząc wymowy polskiej obcokrajowców.
mgr Anna Lipa – specjalista neurologopeda, zajmuje się terapią osób dorosłych. Pracuje w Oddziale Neurologii i Udarów Mózgu oraz w Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej Specjalistycznego Szpitala im. L. Rydygiera w Krakowie. Prowadzi także praktykę neurologopedyczną w Przyszpitalnej Poradni Logopedycznej tego Szpitala.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: pisanie, logopedia, dysleksja, autyzm, gramatyka, koncentracja, litery, czytanie, ortografia, terapia
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
-
ćwiczenia o zwiększanym poziomie trudności, temat jest omawiany z różnych stron, aby utrwalić słownictwo, mama chętnie wypełnia ćwiczenia,Zalety:do pracy z opiekunem jak i samodzielnie, zróżnicowane słownictwo, utrwalanie
-
Ćwiczenia o różnym stopniu trudności świetnie osadzone w realiach życia. Nadające się do pracy rodziny z pacjentem z afazją, który nie ma problemów z odczytywaniem i przepisywaniem wyrazów.
-
Książka jest kontynuacją pierwszej części. Pozycja bardzo przydatna w pracy terapeutów, logopedów i neurologopedów. Bardzo duża ilość zróżnicowanych ćwiczeń i zadań dla dorosłych, młodzieży i dzieci z deficytami i w normie rozwojowej. Polecam.Zalety:Różnorodność zadań, działy zaznaczone kolorami, co ułatwia wyszukiwanie potrzebnych treści.
-
Polecam. Książkę wykorzystuję często na zajęciach terapeutycznych z dziećmi.