nowość

UWAGA SŁUCHOWA PRO Generacja 4 to innowacyjny system służący do prowadzenia terapii audiopsychofonologicznej opartej na sprawdzonej i skutecznej metodzie prof. Alfreda Tomatisa. Sprzęt wspiera pracę: nauczycieli, logopedów, psychologów, terapeutów i innych osób, które pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Rok wydania: 2025
Cyfrowy Uczeń: Cyfrowy Uczeń
Nasza cena: 74999,00zł
Uwaga Słuchowa PRO Generacja 4 - Pakiet Diagnoza i Terapia dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 1-3 dni
  • Koszt dostawy: od 0,00zł
  • 3749950 pkt. w prog. lojalnościowym

Uwaga słuchowa Pro 4 Nowa Era

Uwaga Słuchowa PRO 4 (czwartej generacji) to innowacyjny system terapeutyczny oparty na metodzie prof. Alfreda Tomatisa, stworzony do terapii...

Rozwiń opis

Uwaga Słuchowa PRO Generacja 4 - Pakiet Diagnoza i Terapia

Nowa Era

Uwaga słuchowa Pro 4 Nowa Era

Uwaga Słuchowa PRO 4 (czwartej generacji) to innowacyjny system terapeutyczny oparty na metodzie prof. Alfreda Tomatisa, stworzony do terapii uwagi słuchowej u dzieci, młodzieży i dorosłych z trudnościami w zakresie: mowy, słuchu, koncentracji, emocji oraz nauki.

Uwaga Słuchowa PRO 4 – Diagnoza i Terapia to kompletny zestaw, który pozwala na przeprowadzenie wszystkich etapów terapii według metody prof. Alfreda Tomatisa, czyli diagnozy, interpretacji wyników oraz spersonalizowanego treningu słuchowego. Kluczowym elementem zestawu jest wysokiej klasy moduł dźwiękowy – elektroniczne ucho, zarządzane za pomocą specjalistycznego oprogramowania i zapewniające najwyższą jakość terapii. 

Status wyrobu medycznego potwierdza skuteczność terapeutyczną i bezpieczeństwo systemu UWAGA SŁUCHOWA PRO.

Zestaw UWAGA SŁUCHOWA PRO 4 – innowacyjny system terapeutyczny oparty na metodzie prof. Alfreda Tomatisa

Zaawansowane technologicznie rozwiązanie Uwaga Słuchowa PRO 4 wspiera terapię osób ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi oraz z zaburzeniami rozwojowymi, umożliwiając przeprowadzenie skutecznego, spersonalizowanego treningu słuchowego w celu osiągnięcia poprawy zdolności:

  • poznawczych,
  • językowych,
  • motorycznych,
  • emocjonalnych.

Użytkownicy: Terapeuci pedagogiczni, psycholodzy, logopedzi i nauczyciele przedszkolni, nauczyciele wczesnoszkolni, nauczyciele języków obcych.

Beneficjenci: Dzieci w wieku przedszkolnym (3–5 lat), szkolnym (6–14 lat), młodzież, dorośli, słuchacze szkół językowych.

Zestaw UWAGA SŁUCHOWA PRO – zastosowanie

UWAGA SŁUCHOWA PRO Generacja 4 to innowacyjny system służący do prowadzenia terapii audiopsychofonologicznej opartej na sprawdzonej i skutecznej metodzie prof. Alfreda Tomatisa

Zestaw wspiera pracę: nauczycieli, logopedów, psychologów, terapeutów i innych osób, które pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W skład zestawu UWAGA SŁUCHOWA PRO wchodzą: pendrive z oprogramowaniem, moduł dźwiękowy – elektroniczne ucho, mikrofon oraz 4 sztuki słuchawek powietrzno-kostnych. To certyfikowany wyrób medyczny klasy I, który łączy zaawansowaną technologię z wieloletnią wiedzą kliniczną.

UWAGA SŁUCHOWA PRO Genreacja 4 zawiera ponad 390 gotowych programów, ułożonych w 12 grup terapeutycznych, opracowanych pod kątem terapii zaburzeń, takich jak: autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, mózgowe porażenie dziecięce, ADHD, ADD, zaburzenia mowy i języka, afazja, specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia) oraz 90 programów wspomagających naukę 7 języków obcych.

Gdzie znajdzie zastosowanie UWAGA SŁUCHOWA PRO?

  • w szkołach, przedszkolach i innych placówkach edukacyjnych
  • w gabinetach logopedycznych
  • w gabinetach terapeutycznych
  • w szkołach językowych
  • w ośrodkach kształcenia głosu

Zastosowanie terapii:

  • terapia trudności szkolnych, takich jak: dysleksja, dyskalkulia;
  • terapia pacjentów z zespołem Downa, zespołem Aspergera, autyzmem, ADHD, mózgowym porażeniem dziecięcym;
  • edukacja włączająca, wyrównywanie szans edukacyjnych;
  • wspomaganie umiejętności uczenia się;
  • wspomaganie nauki 7 języków obcych (angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, chińskiego, arabskiego, rosyjskiego) – udowodniony skrócony czas potrzebny do nauki języka obcego o 26%;
  • wsparcie konkretnych sprawności i obszarów: czytanie, pisanie, logiczne myślenie, rozwój mowy, funkcje słuchowo-językowe, komunikacja werbalna, motoryka duża i mała, lateralizacja prawouszna, koncentracja, pamięć;
  • kształcenie głosu: przypadki braku kontroli nad natężeniem głosu, brak precyzji, barwy głosu lub jego złe ustawienie;
  • uzupełnienie terapii psychologicznej w przypadkach depresji, stanów lękowych, zaburzeń snu, problemów ze stresem i kontrolą emocji;
  • wsparcie w niektórych dziedzinach medycyny (psychiatrii, pediatrii, neurologii) – w wybranych przez lekarza obszarach.

Proponowane ćwiczenia, ułożone zgodnie z metodyką terapii pedagogicznej, stanowią jedynie sugestię w prowadzeniu zajęć, ponieważ sposobów pracy z zestawem jest wiele. System zawiera gotowe programy terapeutyczne opracowane z myślą o konkretnych dysfunkcjach, ale pozwala również (po II stopniu szkolenia) na ułożenie indywidualnego programu terapeutycznego dla pacjenta. 

Dla kogo jest przeznaczona UWAGA SŁUCHOWA PRO?

  • Dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, którzy pomagają dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, takimi jak: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyspraksja, wady słuchu i mowy, ADHD, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa. Sprzęt UWAGA SŁUCHOWA PRO pozwala na opracowanie indywidualnego, dostosowanego do potrzeb każdego dziecka programu terapii. Jak wykazują badania, zastosowanie metody A. Tomatisa stanowi skuteczne wsparcie w przypadkach specyficznych trudności szkolnych, jak też całościowych zaburzeń rozwojowych.
  • Dla logopedów, którzy poszukują terapii wspomagającej dla stosowanych programów korekcyjno-kompensacyjnych. Trening uwagi słuchowej przy pomocy sprzętu UWAGA SŁUCHOWA PRO jest przeznaczony m.in. dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, jąkających się, z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami emisji głosu, z zaburzoną komunikacją na tle autyzmu. Diagnoza uwagi słuchowej metodą Tomatisa jest polecana szczególnie wtedy, gdy dotychczasowa terapia przestaje przynosić wyraźne postępy.
  • Dla terapeutów i trenerów, którzy chcieliby stosować terapię uwagi słuchowej jako uzupełnienie metod wsparcia dla osób z różnorodnymi problemami. W przypadku dzieci mogą to być zaburzenia umiejętności szkolnych, zaburzenia mowy (jąkanie, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy). W przypadku dorosłych np. zaburzenia koncentracji czy pamięci, zaburzenia artykulacji, stres, depresja, nerwica, bezsenność.
  • Dla nauczycieli języków obcych – po treningu uwagi słuchowej mózg lepiej rozróżnia intonację, rytm i dźwięki specyficzne dla danego języka. Osobom, które pragną nauczyć się języka obcego, Uwaga słuchowa Pro daje możliwość szybszego przyswojenia 7 języków obcych: angielskiego, francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, rosyjskiego, arabskiego, chińskiego.
  • Dla trenerów wokalnych – problemy z emisją głosu są związane z zaburzeniami uwagi słuchowej, a jej trening umożliwia uporanie się z takimi problemami, jak: utrata kontroli nad natężeniem głosu, brak precyzji, brak barwy lub ekspresji głosu, kłopoty z krtanią, złe ustawienie głosu.
  • Dla psychologów – metoda prof. Alfreda Tomatisa działa regulująco w przypadku zaburzeń emocjonalnych związanych z depresją i stanami lękowymi. Przynosi efekty m.in. w przypadkach wypalenia zawodowego, kłopotów w radzeniu sobie ze stresem i z kontrolą emocji, traumatycznych przeżyć, zaburzeń snu, niskiej motywacji. Nie odnosi się do przyczyn zaburzeń afektywnych, lecz umożliwia integrację efektów terapii. Z tego właśnie powodu wielu psychologów stosuje tę metodę jako uzupełnienie prowadzonej terapii.
  • Dla lekarzy – metoda może mieć zastosowanie w niektórych dziedzinach medycyny: narzędzie wspierające znajdą w niej psychiatrzy, którzy poszukują rozwiązań alternatywnych wobec leków; podobnie lekarze ogólni, szukający nieinwazyjnej metody zapewniającej pacjentom lepsze samopoczucie. Zwrócić mogą się ku niej pediatrzy zajmujący się zaburzeniami rozwojowymi dzieci, a również neurolodzy – najnowsze badania w dziedzinie neuroplastyczności mózgu korespondują z założeniami metody prof. A. Tomatisa.

Zestaw został stworzony do diagnozy i terapii uwagi słuchowej u dzieci w wieku przedszkolnym (3–5 lat), szkolnym (6–14 lat), młodzieży, dorosłych i słuchaczy szkół językowych:

  • w spektrum autyzmu,
  • z ADHD,
  • z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADD),
  • z opóźnionym rozwojem mowy,
  • z zaburzeniami logopedycznymi (jąkanie),
  • z dysfunkcjami ruchowymi i słuchowymi,
  • z zaburzeniami w rozwoju motoryki małej i dużej,
  • z deficytami rozwojowymi w zakresie poszczególnych funkcji poznawczych,
  • z zespołem Downa,
  • z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym,
  • po adopcji,
  • z depresją,
  • z epilepsją,
  • po udarach lub wylewach,
  • z zaburzeniami równowagi,
  • z szumami usznymi,
  • z problemami w nauce języków obcych – gotowe programy wspierające naukę 7 języków obcych (rosyjski, angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, chiński i arabski),
  • z potrzebą zintensyfikowania nauki języka obcego,
  • z innymi trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Uwaga Słuchowa PRO Generacja 4.0 – korzyści dla szkół i przedszkoli

Zadbaj o konkurencyjność swojej szkoły, przedszkola – UWAGA SŁUCHOWA PRO to sprzęt, którego nie powinno zabraknąć w nowoczesnej placówce edukacyjnej, otwartej na potrzeby dzieci i rodziców.

Nowością w czwartej edycji systemu jest grupa programów SZKOŁA/PRZEDSZKOLE z gotowym planem terapii, łatwym do zastosowania w wymagających warunkach placówek masowych.

UWAGA SŁUCHOWA PRO ułatwia:

  • realizację założeń edukacji włączającej,
  • organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • rozwój kompetencji kluczowych.

Uwaga na kompetencje kluczowe! Terapia audiopsychofonologiczna rozwija:

  • umiejętność sprawnego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
  • zdolność uczenia się,
  • umiejętność wchodzenia w interakcje społeczne.

Warto też zwrócić uwagę na:

  • przydatność i efektywność urządzenia – może być ono pomocne na zajęciach wyrównawczych, terapeutycznych, rewalidacyjnych – zarówno indywidualnych, jak i grupowych (sprzęt umożliwia pracę z czworgiem dzieci równocześnie);
  • szerokie zastosowanie – z urządzenia może korzystać każdy nauczyciel, szczególnie przedszkolny, edukacji wczesnoszkolnej i języków obcych, a także logopeda, pedagog, psycholog;
  • szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe kadry – z produktem powiązany jest bogaty program rozwoju kompetencji pedagogiczno-terapeutycznych.

Warto wiedzieć...

W latach 2005–2007 Ministerstwo Edukacji w Polsce dostarczyło do 300 szkół sprzęt do diagnozy i terapii metodą prof. Alfreda Tomatisa. W ramach projektu „Uwaga! Sposób na sukces” zrealizowanego w latach 2009–2013 metoda Tomatisa została wdrożona w 70 polskich szkołach podstawowych. Zdiagnozowano wtedy 1149 uczniów, a w terapii wzięło udział 776 uczniów.

Projekt potwierdził, że stymulacja uwagi słuchowej ma znaczący wpływ na poprawę funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Udowodniony jest jej korzystny wpływ na zmianę zachowania u dzieci z ADHD, większe otwarcie dzieci z autyzmem i lepszą koncentrację uwagi u wszystkich uczniów.

Uwaga Słuchowa PRO Generacja 4.0 – korzyści dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów

Dlaczego warto?

  • Szerokie zastosowanie terapeutyczne – specjalne potrzeby edukacyjne, logopedia, pedagogika, psychologia.
  • Uniwersalność metody Tomatisa – pomaga zarówno dzieciom, jak i dorosłym, może być wykorzystywana jako wsparcie innych metod terapii.
  • Pewne efekty terapeutyczne – potwierdzona skuteczność metody.
  • Zdobycie nowych kwalifikacji zawodowych.
  • Możliwość dalszego rozwoju zawodowego – dzięki uczestnictwu w programie szkoleniowym.

Nauka języków obcych metodą prof. Tomatisa – efektywnie i oszczędnie

Kierownictwo firmy Eurocopter, jednego z największych globalnych producentów helikopterów, zdecydowało się w 1989 r. na wykorzystanie metody prof. Alfreda Tomatisa w nauczaniu swoich pracowników języków obcych, przeznaczając na ten cel znaczne środki. W latach 1989–1995 w treningu językowym wzięło udział 580 osób, a ich postępy były uważnie monitorowane.
Podczas gdy Rada Europejska szacuje, że dla osiągnięcia biegłości w posługiwaniu się językiem obcym potrzeba około 700 godzin nauki, Eurocopter założył realizację tego celu w ciągu 620 godzin. Natomiast pracownicy, którzy zostali objęci metodą, osiągnęli go już po 520 godzinach, co dało znaczną oszczędność – 180 godzin*.

  • 25 % ankietowanych pracowników uznało metodę za bardzo skuteczną, 63% za skuteczną, a 14% za umiarkowanie skuteczną; żaden z pracowników nie uznał metody za nieskuteczną,
  • 92% odczuło, że poprawiła się u nich percepcja języka, 
  • 88% lepiej rozumiało język,
  • 85% miało bardziej ekspresyjną intonację,
  • 86% lepiej odbierało dźwięki języka obcego,
  • 77% miało lepsze wyczucie rytmu języka.

* EUROCOPTER „INTEGRATION DES LANGUES ET DE LA COMMUNICATION” 1992-1994

Jak to działa? Opis rozwiązania

UWAGA SŁUCHOWA PRO to kompleksowe rozwiązanie, które poprzez rozwiązania oddziaływanie na strefę motoryczną, językową i emocjonalną pozwala na prowadzenie skutecznej terapii audio-psycho-lingwistycznej.

Zestaw do terapii zawiera unikalny moduł dźwiękowy – elektroniczne ucho – zaawansowane urządzenie audio oparte o wysokiej klasy procesory cyfrowegoprzetwarzania dźwięku (DSP). Posiada ono wysokiej jakości 24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe (ADC) oraz cyfrowo-analogowe (DAC), a także precyzyjnie sterowane wyjścia słuchawek powietrzno-kostnych. Moduł dźwiękowyrealizuje w czasie rzeczywistym złożone algorytmy przetwarzania audio, zgodnie z metodą prof. A. Tomatisa, umożliwiając automatyczne przełączanie filtrów, regulację głośności, balansu oraz diagnostykę torów sygnałowych, co zapewnia najwyższą efektywność terapii audio-psycho-fonologicznej.Całość jest zarządzana przez specjalistyczne oprogramowanie, które pozwala na pełną konfigurację parametrów pracy oraz diagnostykę urządzenia.

UWAGA SŁUCHOWA PRO to odpowiedź na potrzeby dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi trudnościami: dysleksją, dyskalkulią, z dysfunkcjami słuchowymi i ruchowymi, problemami z emisją głosu, zaburzeniami koncentracji uwagi czy też pamięci, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, a także depresją. Dla wielu z tych osób pomocna może być terapia oparta na metodzie prof. Alfreda Tomatisa.

Terapia metodą prof. Alfreda Tomatisa

Alfred Tomatis (1920–2001) to twórca w audio-psycho-fonologii, francuski otolaryngolog i foniatra, specjalista z zakresu psycholingwistyki, który całą karierę poświęcił badaniom nad związkiem pomiędzy słuchem, głosem, mową i językiem. Na podstawie zależności i różnic między słuchaniem, słyszeniem i lateralizacją słuchową opracował on wysoce skuteczną metodę terapii problemów słuchowych, która oddziałuje na plastyczność połączeń neuronowych odpowiedzialnych za analizę dźwięków, motorykę, równowagę, koordynację, język, mowę, komunikację i emocje.

Problemy z nauką, komunikowaniem się, koncentracją uwagi oraz wieloma ważnymi zdolnościami poznawczo-emocjonalnymi często mają swoje źródło w zaburzeniach uwagi słuchowej, czyli nieprawidłowym przetwarzaniu przez mózg informacji sensorycznych. W takich przypadkach zastosowanie treningu uwagi słuchowej metodą prof. Tomatisa przynosi znakomite efekty, co potwierdzają badania polskiego i światowego rynku edukacyjnego, ale także sami terapeuci.

Metoda prof. Alfreda Tomatisa to trening kształcenia uwagi słuchowej i modyfikacji słyszenia na poszczególnych częstotliwościach, co wpływa zarówno na poprawę percepcji słuchowej, jak i na trwałą modyfikację głosu.

Profesor Alfred Tomatis udowodnił, że narząd słuchu w znacznym stopniu oddziałuje na zmysł równowagi, koncentrację, koordynację ruchową, a także na napięcie mięśniowe. Z kolei zaburzenia uwagi słuchowej mogą prowadzić do trudności w nauce, mowie, koncentracji i emocjach.

Za pomocą odpowiednio filtrowanych dźwięków muzyki Mozarta i chorałów gregoriańskich stymulowane są ośrodki w korze mózgowej. Dzięki temu zwiększa się wydajność recepcyjna mózgu oraz poprawia percepcja bodźców zewnętrznych, co umożliwia pacjentowi wyższy poziom funkcjonowania w sferze motorycznej, językowej, komunikacyjnej i społecznej. Terapia uwagi słuchowej jest odpowiednia dla odbiorców w różnym wieku – doskonale sprawdza się w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i dorosłymi.

Terapia składa się z fazy pasywnej oraz aktywnej (praca z mikrofonem, powtarzanie za lektorem). UWAGA SŁUCHOWA PRO umożliwia również pracę z nagraniem głosu matki, który odgrywa kluczową rolę w stymulacji mózgu dziecka. Poprzez zastosowanie wysoko przefiltrowanego głosu matki i muzyki W.A. Mozarta tworzą się w mózgu nowe połączenia psychoneurologiczne.

Metoda Tomatisa doskonale sprawdza się również w przypadku osób dorosłych – m.in. redukuje stres, poprawia koncentrację i pamięć, pomaga w kształceniu głosu i nauce języków obcych.

Jak wykazują badania, zastosowanie metody Tomatisa skutecznie pomaga zarówno w przypadkach specyficznych trudności szkolnych, jak i całościowych zaburzeń rozwojowych. Z tego też powodu UWAGA SŁUCHOWA PRO znajduje szerokie zastosowanie w szkołach, przedszkolach i gabinetach terapeutycznych, a także lekarskich (neurologów i psychiatrów).

Na temat efektów metody stymulacji uwagi słuchowej prof. Alfreda Tomatisa powstało ponad 30 publikacji z wynikami badań. Większość z nich dotyczy trudności w uczeniu się i wykazuje, że metoda efektywnie pomaga w przypadku różnorodnych problemów z nauką. W kilku opracowaniach wykazano, że około 60% dzieci ze spektrum autyzmu odniosło korzyść dzięki zastosowaniu tej metody.

Inne publikacje wskazują, że metoda prof. Alfreda Tomatisa przyspiesza naukę języków obcych, przynosi pozytywne efekty w terapii jąkania się, a także w zakresie opóźnień w rozwoju i zaburzeń psychologicznych. (Więcej w: Gerritsen J. (2009), A Review of research done on Tomatis auditory stimulation. Vervoort, J., De Voigt, M.J.A& Van den Bergh, W. (2008), The Improvement of Severe Psychomotor and Neurological Dysfunction Treated with Tomatis Audio-Psycho-Phonology Method measured with EEG Brain Map and Auditory Evoked Potentials, Journal of Neurotherapy).

Metoda opracowana przez profesora Alfreda Tomatisa zrewolucjonizowała wiele obszarów terapeutycznych, a także naukę języków obcych. Rewolucyjne badania profesora Tomatisa są kontynuowane przez Jozefa Vervoorta, a z tej metody terapii korzystają obecnie specjaliści w 40 krajach na całym świecie.

Skuteczna terapia, rzetelnie oparta na założeniach prof. Alfreda Tomatisa musi być przeprowadzona przez dobrze przygotowanego specjalistę. Dlatego system UWAGA SŁUCHOWA PRO powinien być wykorzystywany jedynie przez wykwalifikowanych terapeutów – absolwentów oryginalnych szkoleń audiopsychofonologii co najmniej pierwszego I stopnia.

Drugim warunkiem jest bezpieczny, autoryzowany sprzęt, taki jak UWAGA SŁUCHOWA PRO czwartej generacji, o statusie wyrobu medycznego I stopnia.

UWAGA SŁUCHOWA PRO czwartej generacji, oferowana przez wydawnictwo Nowa Era to urządzenie działające ściśle na podstawie metody prof. Alfreda Tomatisa, stworzone we współpracy z ośrodkiem Atlantis-VZW oraz instytutem naukowym Mozart-Brain-Lab w Sint-Truiden w Belgii.

Sprzęt ma status wyrobu medycznego oraz autoryzację merytoryczną i technologiczną Jozefa Vervoorta, kontynuatora dzieła naukowego twórcy metody, prof. Alfreda Tomatisa.

UWAGA SŁUCHOWA PRO to jedyne urządzenie autoryzowane przez Jozefa Vervoorta, niekwestionowany autorytet w dziedzinie audiopsychofonologii. Daje to użytkownikowi gwarancję, że pracuje ze sprzętem całkowicie zgodnym z metodą Tomatisa i zapewniającym zakładane efekty terapeutyczne.

Nowa generacja systemu UWAGA SŁUCHOWA PRO

Czwarta generacja sprzętu UWAGA SŁUCHOWA PRO powstała w ścisłej współpracy z terapeutami i z uwzględnieniem ich uwag i propozycji zmian. Doświadczeni użytkownicy docenią zmiany wprowadzone w najnowszej edycji.

Wersja 4.0 UWAGI SŁUCHOWEJ PRO – nowa generacja – została w całości zmodernizowana i wzbogacana o nowe funkcjonalności w stosunku do poprzednich wersji urządzenia i oprogramowania. Zapewnia to podniesienie jakości pracy terapeuty, sposobu planowania i przeprowadzania terapii oraz jej skuteczności. Docenią to przede wszystkim terapeuci zaznajomieni z metodą i samym urządzeniem, zarówno na etapie planowania terapii, jak i samego treningu słuchowego.

Uwaga słuchowa PRO 4 generacja

Najważniejsze zmiany:

  • nowa, specjalnie opracowana grupa programów – AFAZJA,
  • grupa programów SZKOŁA/PRZEDSZKOLE, łatwa do implementacji, przeznaczona na jedną godzinę terapii, ukierunkowana na podniesienie kompetencji kluczowych dzieci w obszarze językowym, matematycznym, społecznym i motorycznym,
  • możliwość łatwego i szybkiego ułożenia spersonalizowanych programów na każdy dzień terapii – znaczna oszczędność czasu terapeuty,
  • gotowy algorytm umożliwiający modyfikację programów z uwzględnieniem takich czynników, jak epilepsja, adopcja, brak głosu matki,
  • udoskonalona implementacja oraz eksport nagranego głosu matki,
  • znaczne rozszerzenie zakresów w ramach terapii jąkania,
  • rozbudowany kwestionariusz szczegółowy z możliwością porównania postępów terapii uczestnika
  • nagrania wspierające terapię dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (ponad 100 ścieżek dźwiękowych), przygotowane przez dr Annę Walencik-Topiłko – językoznawczynię, logopedkę oraz wykładowczynię Uniwersytetu Gdańskiego – do wykorzystania w fazie aktywnej terapii,
  • łatwo dostępny test słuchawek,
  • zaprojektowana na nowo aplikacja terapeuty, ułatwiająca i podnosząca jakość jego pracy,
  • Instrukcja używania wyrobu medycznego wzbogacona o część merytoryczną dotyczącą metody oraz prowadzenia terapii.

porownanie zmian wersja 3.pngZalety zestawu:

  • 12 gotowych grup programówterapeutycznych (390 ścieżekterapeutycznych) do terapii najczęściej występujących zaburzeń, np.:AUTYZM, ZESPÓŁ ASPERGERA, AFAZJA, ADHD, ADD, DYSLEKSJA,DYSKALKULIA, SZKOŁA/PRZEDSZKOLE (łatwy do zastosowania z dziećmi w​ celu wyrównywania szans edukacyjnychw warunkach szkolnych),
  • możliwość prowadzenia niezależnej terapii dla 4 osób w tym samym czasie z indywidualnie dobranymi grupami programów terapeutycznych,
  • możliwość układania dowolnej (nieskończonej) liczby własnych programów terapeutycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczestników terapii,
  • bezpieczeństwo użytkowania oraz bezpieczeństwo danych gwarantowane przez status wyrobu medycznego i skuteczność terapeutyczną udowodnioną w ocenach klinicznych,
  • wysoka jakość prowadzonej terapii dzięki zastosowaniu muzyki w formacie 24 bit/48 kHz i cyfrowego przetwarzania dźwięku,
  • możliwość utworzenia kont uczestników i śledzenia postępu terapii.

Uwaga Słuchowa PRO Generacja 4. Pakiet Diagnoza i Terapia – zawartość

UWAGA SŁUCHOWA PRO Diagnoza i Terapia to kompletny zestaw, który pozwala na przeprowadzenie wszystkich etapów terapii według metody prof. Alfreda Tomatisa, czyli diagnozy, interpretacji wyników oraz spersonalizowanego treningu słuchowego. Wg producenta, najlepsze efekty terapeutyczne można osiągnąć, stosując pełny zestaw UWAGA SŁUCHOWA PRO Diagnoza i Terapia.

Uwaga: terapię może prowadzić tylko przeszkolony terapeuta. W ofercie producenta jest dostępne jedyne certyfikowane szkolenie sprzętowe i metodyczne do produktu UWAGA SŁUCHOWA PRO.

Pakiet Diagnoza i Terapia tworzą:

1. Audiometr - wyrób medyczny

Pakiet Diagnoza i Terapia zawiera dodatkowo (w porównaniu do Pakietu Terapia), profesjonalny audiometr medyczny – moduł diagnostyczny, umożliwiający przeprowadzenie diagnozy przed rozpoczęciem terapii. 

2. Zestaw UWAGA SŁUCHOWA PRO 4 Generacja - wyrób medyczny:

  • moduł dźwiękowy (elektroniczne ucho) x 1 szt., 
  • słuchawki powietrzno-kostne x 4 szt.,
  • mikrofon pulpitowy x 1 szt.,
  • pendrive z aplikacją UWAGA SŁUCHOWA PRO (+ podręcznik użytkownika w pdf, instrukcja instalacji w pdf),
  • umowa licencyjna,
  • umowa gwarancyjna.

3. Dedykowany laptop z preinstalowaną aplikacją

4. Opaski dla stabilizacji słuchawek x 4 szt.

System umożliwia prowadzenie diagnozy oraz spersonalizowanej terapii słuchowej w oparciu o indywidualne potrzeby pacjenta. Dzięki zastosowaniu elektronicznego ucha, słuchawek powietrzno-kostnych oraz aplikacji terapeuty, możliwe jest precyzyjne dostosowanie parametrów terapii – od filtracji dźwięku, przez balans lateralizacji, aż po pracę z głosem matki.

Uwaga słuchowa pro 4 generacja - zawartość

Moduł dźwiękowy – elektroniczne ucho – stanowiący centralną część systemu UWAGI SŁUCHOWEJ PRO to zaawansowane urządzenie audio oparte o wysokiej klasy procesory cyfrowego przetwarzania dźwięku (DSP). Zawiera wysokiej jakości 24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe (ADC) oraz cyfrowo-analogowe (DAC), a także precyzyjnie sterowane wyjścia słuchawek powietrzno-kostnych. Moduł dźwiękowy realizuje w czasie rzeczywistym złożone algorytmy przetwarzania audio, zgodnie z metodą prof. A. Tomatisa, umożliwiając automatyczne przełączanie filtrów, regulację głośności, balansu oraz diagnostykę torów sygnałowych, co zapewnia najwyższą efektywność terapii audio-psycho-fonologicznej. Całość zarządzana jest przez specjalistyczne oprogramowanie, które pozwala na pełną konfigurację parametrów pracy oraz diagnostykę urządzenia.

Spersonalizowaną terapię można prowadzić dla czworga uczestników równocześnie. Komfort w trakcie terapii zapewniają kilkumetrowe kable do słuchawek, umożliwiające swobodę ruchową podczas zajęć.

Dzięki konstrukcji modułu dźwiękowego, aplikacji terapeuty oraz słuchawkom powietrzno-kostnym do uczestnika zajęć dociera spersonalizowana muzyka drogą powietrzną oraz kostną.

Warunki korzystania

  • Bezterminowa licencja.
  • Brak limitów w liczbie kont terapeutów.
  • Brak limitów w liczbie kont uczestników zajęć.
  • Możliwość prowadzenia niezależnej terapii dla 4 osób w tym samym czasie.
  • Bezpłatne wsparcie techniczne producenta po zakupie.
  • Gwarancja na 2 lata.
  • Do prowadzenia terapii wymagane jest ukończenie I stopnia szkolenia z audio-psycho-fonologii.

Dożywotnia licencja

Nabywca UWAGI SŁUCHOWEJ PRO otrzymuje dożywotnią licencję, kompletny sprzęt oraz w pełni dostępne oprogramowanie. W związku z tym użytkownik nie ponosi żadnych dalszych kosztów. Od razu po ukończeniu szkolenia I stopnia może prowadzić sesje terapeutyczne z zastosowaniem UWAGI SŁUCHOWEJ PRO i gotowych ścieżek terapeutycznych. 

Skuteczność i bezpieczeństwo

Potwierdzona skuteczność i bezpieczeństwo – system UWAGA SŁUCHOWA PRO Generacja 4 ma certyfikat wyrobu medycznego, a to znaczy, że przeszedł on procedurę walidacji i uzyskał pozytywną ocenę kliniczną, m.in. w zakresie skuteczności i bezpieczeństwa użytkowania.

O metodzie Tomatisa opowiada Jozef Vervoort:

Zwiń opis
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Informacje o bezpieczeństwie produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: emocjelogopediadysleksjaautyzmaspergerscenariusze zajęćpsychologiasłucheduterapeuticaadhd

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.