Błyskotliwe wierszyki do nauki tabliczki mnożenia, ilustrowane pięknymi akwarelami, z uwielbianej przez dzieci, bestsellerowej serii Wierszyki do nauki.
Liczba stron: | 80 |
Format: | A5 |
Oprawa: | twarda |
Kod produktu: | 9788395261800 |
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed startem promocji - 59,90zł
Czas promocji: do 31.10.2025
(Pozostało: 16 dni)
Wierszyki do nauki. Tabliczka mnożenia w wierszykach
–Tabula Rasa
–Elbanowski Tomasz
Wpadające w ucho wierszyki matematyczne z uwielbianej przez dzieci, bestsellerowej serii Wierszyki do nauki.
Tabliczka mnożenia w wierszykach to SZEŚCIOKROTNY BESTSELLER, z którego uczy się już ponad 60 tysięcy dzieci w każdym wieku!
- Błyskotliwe wierszyki ilustrowane są pięknymi akwarelami Małgorzaty Flis.
- Jedyna taka książka, w której dzieci nie tylko mogą liczyć konkretne zbiory, ale i zrymować wynik, żeby nie uleciał z pamięci!
- Komplet wierszyków do działań w zakresie do 100: od 2×2 do 9×9.
Wierszyki do nauki tabliczki mnożenia
Kto z nas nie pamięta sympatycznych krótkich wierszyków czy rymowanek z dzieciństwa, które towarzyszyły nam w zabawach podwórkowych i w czasach beztroskiego dzieciństwa. Niektóre z nich pozostają w naszej pamięci na zawsze, próbujemy czasami ich użyć w zabawach z własnymi dziećmi.
Choć wyliczanki z podwórka czy tradycyjne rymowane zabawy ulegają pewnym przekształceniom, współczesne dzieciństwo bowiem jest nieco inne, język ewaluuje, pojawiają się nowe znaczenia i słowa, nadal rytm, rym, wyliczanka czy krótki wierszyk to narzędzia wykorzystywane w edukacji małych dzieci. Obecnie zjawisko to ma swe uzasadnienie naukowe, jego powtarzalność jest widoczna, funkcjonuje w prawie każdej społeczności na świecie. Dzieci bawią się chętnie rymowankami, tworzą wyliczanki, zmieniają i przekształcają ich treść, szybko potrafią się skoncentrować, gdy osoby dorosłe mówią do nich, wykorzystując rytm i rym. W okresie prenatalnym to organizm matki dostarcza dziecku rytmiczne wzory poruszania się np. serca i innych narządów. Ten miarowy rytm organów wewnętrznych kształtuje przez dziewięć miesięcy tzw. kompetencję miarowych uderzeń, czyli umiejętność wychwytywania miarowych rytmów z otoczenia.
W okresie postnatalnym dziecko, bazując na kompetencji miarowych uderzeń, uczy się dalej, skupiania uwagi, mowy, myślenia itd. Jest to tak ważna kompetencja, iż bez niej rozwój dziecka byłby bardzo utrudniony.[1] Jej ważność bowiem wiąże się przede wszystkim z poczuciem bezpieczeństwa dziecka. Dlatego maleńkie dzieci kołysane - uspakajają się, a krótkie rytmiczne wypowiedzi rodziców wywołują w malcach radość. Krótka rymowanka jest zatem narzędziem sympatycznej rozwojowej zabawy rodziców z dzieckiem, nauczyciela z uczniami.
Ene due rabe, entliczek pentliczek itd., to przykłady wyliczanek, które rozwijają aparat mowy, są bowiem ćwiczeniami w artykulacji, ale pomagają także wybrać, który kolega w zabawie jako pierwszy rzuci piłką lub jako pierwszy posprząta. Wyliczanka, rymowanka może zatem spełniać różnorodne funkcje których efektem będzie zgodna wartościowa zabawa z dziećmi.
W książce Karoliny i Tomasza Elbanowskich przedstawione współczesne krótkie rytmiczne i rymowane teksty, opatrzone pięknymi ilustracjami Małgorzaty Flis, zapraszają rodziców i dzieci do wspólnej eksploracji przestrzeni matematycznej. Teksty i ilustracje to wynik rzeczywistej zabawy rodziców z dziećmi, a jednocześnie propozycja, aby do takiej zabawy zachęcić nie tylko rodziców, ale także wychowawców, nauczycieli itd.
Książka jest materiałem, z którym możemy pracować na wiele sposobów, wyznaczając różne cele do osiągnięcia przez dziecko. Warto zwrócić uwagę, że zaproponowany tekst w zabawie z dzieckiem zawsze musi być zintegrowany z ilustracją, która potwierdza istotę tekstu, czasami uzupełnia informacje, aby cały tekst zrozumieć. Ponieważ istotna dla rozwoju umiejętności liczenia, dodawania, mnożenia jest wyobraźnia dziecka, tekst i ilustracja mają pomóc dziecku w wyobrażaniu sobie przedstawionego procesu, a nie jedynie tzw. wyniku mnożenia. Materiał zawarty na jednej stronie może stać się początkiem samodzielnego rysowania, przekształcenia obrazu w inne działania matematyczne, próbą w odkryciu własnego rymu itd.
Przedstawiona książka nie jest publikacją wyłącznie do czytania i oglądania, ale materiałem do aktywnego intencjonalnego działania.
– Dorota Dziamska, Koordynator zespołu ekspertów – autorów Podstawy programowej dla klas I – III i Podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Język wierszyków matematycznych jest poprawny, zgodny z normą wzorcową, styl neutralny. Teksty nie budzą zastrzeżeń pod względem ortograficznym, interpunkcyjnym, stylistycznym. Myśli formułowane są w sposób jasny i logiczny. Praca ma wiele zalet. Sam pomysł nauki mnożenia poprzez połączenie obrazu z tekstem, wymuszający spostrzegawczość matematyczną, zasługuje na uznanie.
Rymowanki wspierają naukę tabliczki mnożenia, co jest ważne, bowiem od wielu lat tabliczka mnożenia jest traktowana z pobłażaniem. Integrują treści matematyczne, przyrodnicze, językowe, wzbogacają słownictwo, umożliwiają ćwiczenie wymowy, dykcji, intonacji, uczą i bawią, działają na zmysły dziecka, tym samym ułatwiają naukę. Na uwagę zasługują wyrazy lub grupy wyrazów ćwiczących wymowę jak: wyszczerzył ząbki dziadunio szczery, zjeść sześć, szczurki, dziurki, pędźcie, pożar gaście, trup cyrkowych oraz zabawy słowem: Prosiaczki uświniły, słonie zasłoniły itp.
Rymowanki zawierają też walory wychowawcze, np.: ,,sześć szczęśliwych matek pięcioraczki pieści”.
Książeczka z rymowankami powinna trafić do każdej szkoły podstawowej jako ciekawa lektura, która rozwija wyobraźnię, uczy i bawi.
– Maria Gudro-Homicka, Honorowa Przewodnicząca Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów, współautorka Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej oceniający podręczniki
Czy można polubić tabliczkę mnożenia? Oj, ciężka sprawa. Warto jednak próbować, bo jak wiadomo, umiejętność rachowania przydaje się na co dzień, a jeśli robi się coś, co się lubi, to zwykle robi się to dobrze. Ta książeczka może pomóc w osiągnięciu tego niezwykłego celu.
Zabawne, pomysłowe i pomocne wierszyki wpadają w ucho, a towarzyszące im ilustracje sprawiają, że abstrakcyjne działania nabierają konkretnych kształtów – ludzi i zwierząt. Zresztą, proszę po prostu spróbować tej tabliczki. Smacznego!
– Wojciech Widłak, pisarz, autor m. in. Pana Kuleczki
Książeczki "Tabliczkę mnożenia w wierszykach" zaplanowałam na prezent dla moich przedszkolaków, które odchodzą do szkoły. Paczka przyszła dzisiaj i cóż mogę powiedzieć ja i moje nauczycielki, które miały okazję ją przejrzeć - uważamy ją za rewelację.
Myślę, że to wcale nie jest za wcześnie na taki prezent, a wręcz przeciwnie. Dzieciaki uwielbiają rymowanki i myślę, że „tabliczkę mnożenia” przyjmą jako kolejną fajną zabawę, a nie konieczność uczenia się na pamięć.
– Joanna Siudzińska, dyrektor Przedszkola nr 35 w Warszawie
Wierszyki do nauki. Tabliczka mnożenia w wierszykach
Pięknie ilustrowane Wierszyki do nauki to nowatorski sposób na naukę – matematyki, ortografii czy historii.
Polecamy także pozostałe książki z serii Wierszyki do nauki, w tym m.in:
– Tabliczka mnożenia w wierszykach
– Ortografia w wierszykach Ó,
– Ortografia w wierszykach H,
– Ortografia w wierszykach Ż
Konsultacja językowa: Maria Gudro-Homicka, Honorowa Przewodnicząca Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów, współautorka Podstawy programowej kształcenia ogólnego, ekspert-rzeczoznawca MEN oceniający podręczniki.
Konsultacja metodyczna: Dorota Dziamska, Koordynator zespołu ekspertów Autorów podstawy programowej dla klas I-III i Podstawy progranowej wychowania przedszkolnego.
Konsultacja historyczna: prof. Andrzej Nowak.
Tomasz Elbanowski - historyk, autor publikacji pedagogicznych, inicjator akcji społecznych na rzecz dobrej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, tata dziesiątki dzieci.
Małgorzata Flis - Małgorzata Flis maluje obrazy inspirowane muzyką, ruchem i rytmem. Piękne akwarele jej autorstwa zdobią wydania bajek dla dzieci i podręczniki w Polsce i daleko poza jej granicami. Spotyka się z dziećmi na warsztatach ilustratorskich i plastycznych. Mama trzech córek.
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: matematyka, skoncentruj się, nauka liczenia, dyskalkulia, ZakonczenieRoku, pomoce dydaktyczne, nastolatek, koncentracja
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu