Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej. Część 3
| Liczba stron: | 195 |
| Format: | B5 |
| Rok wydania: | 2019 |
| Oprawa: | miękka |
| Kod produktu: | 9788380858770 |
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach przed startem promocji - 48,00zł
Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej. Część 3
–Difin
–Radwańska Anna
Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii. Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.
Poradnik zawiera:
- ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
- informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
- opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.
Pomoc terapeutyczna powinna mieć bardzo wszechstronny charakter i dlatego zostały w tym poradniku umieszczone ćwiczenia, których celem jest minimalizowanie skutków dysleksji. Są to ćwiczenia funkcji: słuchowych, językowych, wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, myślenia logicznego, pamięci oraz pisania, w tym ortografia i czytania. Ćwiczenia zostały dostosowane do zainteresowań uczniów w najstarszych klasach szkoły podstawowej. Poziom trudności ćwiczeń jest zróżnicowany, co uważam za zaletę publikacji.
dr Teresa Wejner-Jaworska
Anna Radwańska, pedagog i terapeuta pedagogiczny. Pracuje z dziećmi mającymi liczne problemy (zaburzona percepcja wzrokowa, słuchowa, koncentracja uwagi, afazja, autyzm, mutyzm zespół Downa). Autorka książki „Terapia pedagogiczna”, „Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli” oraz artykułów dla portali parentingowych oraz dla czasopisma „Baby Junior”. Prowadzi blog "Przyjazny Pedagog".
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: szlaczki, ćwiczenia grafomotoryczne, dysleksja, grafomotoryka, ortografia, ćwiczenia, kaligrafia, koncentracja, dysgrafia, scenariusze
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Wstęp
Rozdział 1. Uczeń z dysleksją w szkole
Osobowość i samoocena
Pozycja społeczna
Style uczenia się uczniów dyslektycznych
Test na style uczenia się
Test pozwalający ustalić dominującą półkulę mózgową
Rozdział 2. Jak myśli uczeń z dysleksją?
Myślenie niewerbalne (obrazami)
Myślenie werbalne
Lista słów-pułapek stworzona przez auta książki Dar dysleksji
Rozdział 3. Ćwiczenia praktyczne
3.1. Ćwiczenia usprawniające czytanie
3.2. Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe oraz słuchowe
3.3. Ćwiczenia doskonalące i usprawniające pisanie oraz ortografię
3.4. Ćwiczenia doskonalące percepcje wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową
3.5. Ćwiczenia na koncentracje, myślenie logiczne i pamięć
Rozdział 4. Zamiast zakończenia
Kwestionariusz J. Korczaka „Plebiscyt życzliwości i niechęci”
Kwestionariusz samooceny
Bibliografia