Zabawa i interakcje społeczne w autyzmie. 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności
Książka, oprócz podstaw teoretycznych, zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagających rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami.
| Liczba stron: | 220 | 
| Format: | B5 | 
| Rok wydania: | 2022 | 
| Oprawa: | miękka | 
| Kod produktu: | 9788383091143 | 
Zabawa i interakcje społeczne w autyzmie. 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności
–Harmonia
–Micheli Enrico, Xaiz Cesarina
Książka Cesariny Xaiz i Enrica Michelego, specjalistów zajmujących się psychomotoryką i terapią, oprócz podstaw teoretycznych zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagających rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami.
Propozycje włoskich autorów dotyczą przede wszystkim porozumiewania się z dziećmi z zaburzeniami w różnych obszarach:
- kontaktów społecznych
 - komunikacji
 - umiejętności rozwijania zainteresowań i różnicowania swoich aktywności.
 
Książka przeznaczona jest dla rodziców i terapeutów pracujących z dziećmi:
- autystycznymi lub z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
 - z innymi deficytami, takimi jak: niepełnosprawność intelektualna oraz niepełnosprawności ruchowe lub zmysłowe, które ograniczają bądź utrudniają socjalizację i komunikację.
 
100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności dziecka z autyzmem
Poradnik to nie tylko 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności przez zabawę, ale również m.in.:
- opis trudności doświadczanych przez rodziców wychowujących dzieci, które ze względu na różne ograniczenia wewnętrzne nie odpowiadają w naturalny sposób na bodźce;
 - omówienie natury problemów, które dotykają małych autystów oraz dzieci z innymi deficytami społecznymi i komunikacyjnymi;
 - przedstawienie koncepcji przestrzeni do zabawy wspierającej budowanie relacji z dzieckiem;
 - prezentacja sposobów oceny umiejętności dzieci autystycznych oraz kryteriów pomocnych rodzicom, nauczycielom i terapeutom w wyborze celów możliwych do zrealizowania;
 - przykłady zabawek i materiałów, z których warto korzystać, pracując z dzieckiem z trudnościami w socjalizacji i komunikacji;
 - podpowiedzi, jak wykorzystać zabawy, by ułatwić dziecku rozwój umiejętności komunikacyjnych.
 
O Autorach
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie.
ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych.
Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu
Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.
Tagi: trening umiejętności społecznych, autyzm, tus, trening umiejętności, niepełnosprawność intelektualna, umiejętności społeczne, zespół aspergera, asperger, komunikacja, specjalne potrzeby edukacyjne
Zaproponuj swój Tag dla tego produktu