Książka, oprócz podstaw teoretycznych, zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagających rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami.

Liczba stron: 220
Format: B5
Rok wydania: 2022
Oprawa: miękka
Kod produktu: 9788383091143
Kupiły 4 osoby
Nasza cena: 49,50zł
Zabawa i interakcje społeczne w autyzmie. 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności dodano do koszyka
Wybierz wariant produktu
W koszyku
  • Wysyłamy w 48h (w magazynie)
  • Koszt dostawy: od 13,00zł
  • 2475 pkt. w prog. lojalnościowym

Zabawa i interakcje społeczne w autyzmie. 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności

Harmonia

Micheli Enrico, Xaiz Cesarina

Książka Cesariny Xaiz i Enrica Michelego, specjalistów zajmujących się psychomotoryką i terapią, oprócz podstaw teoretycznych zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagających rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami.

Propozycje włoskich autorów dotyczą przede wszystkim porozumiewania się z dziećmi z zaburzeniami w różnych obszarach:

  • kontaktów społecznych
  • komunikacji
  • umiejętności rozwijania zainteresowań i różnicowania swoich aktywności.

Książka przeznaczona jest dla rodziców i terapeutów pracujących z dziećmi:

  • autystycznymi lub z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • z innymi deficytami, takimi jak: niepełnosprawność intelektualna oraz niepełnosprawności ruchowe lub zmysłowe, które ograniczają bądź utrudniają socjalizację i komunikację.

100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności dziecka z autyzmem

Poradnik to nie tylko 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności przez zabawę, ale również m.in.:

  • opis trudności doświadczanych przez rodziców wychowujących dzieci, które ze względu na różne ograniczenia wewnętrzne nie odpowiadają w naturalny sposób na bodźce;
  • omówienie natury problemów, które dotykają małych autystów oraz dzieci z innymi deficytami społecznymi i komunikacyjnymi;
  • przedstawienie koncepcji przestrzeni do zabawy wspierającej budowanie relacji z dzieckiem;
  • prezentacja sposobów oceny umiejętności dzieci autystycznych oraz kryteriów pomocnych rodzicom, nauczycielom i terapeutom w wyborze celów możliwych do zrealizowania;
  • przykłady zabawek i materiałów, z których warto korzystać, pracując z dzieckiem z trudnościami w socjalizacji i komunikacji;
  • podpowiedzi, jak wykorzystać zabawy, by ułatwić dziecku rozwój umiejętności komunikacyjnych.

O Autorach

CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie.

ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych.

Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.


Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu

 

Niniejszy opis podlega ochronie w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania zdjęć i opisu (w całości lub w części) bez zgody właściciela strony.



Tagi: trening umiejętności społecznychautyzmtustrening umiejętnościniepełnosprawność intelektualnaumiejętności społecznezespół aspergeraaspergerkomunikacjaspecjalne potrzeby edukacyjne

Zaproponuj swój Tag dla tego produktu
Tylko osoby, które kupiły dany produkt mogą dodać opinię.